Modré duny na rudé planetě: NASA zveřejnila další úžasný snímek z Marsu

NASA minulý týden zveřejnila další úchvatný snímek. Ten zachycuje modré duny nacházející se nedaleko polární čepičky Marsu.

„Moře temných dun, vytvarovaných větrem do dlouhých linií, obklopuje severní polární čepičku Marsu a pokrývá oblast velkou jako Texas,“ uvedla jmenovaná kosmická agentura ve svém prohlášení.

„Na tomto obrázku s falešnými barvami jsou oblasti s nižšími teplotami zaznamenány v modřejších odstínech, zatímco ty teplejší jsou zobrazeny žlutě a oranžově. Tmavé, sluncem zahřáté duny tedy září zlatou barvou.“

Podle dostupných informací ve skutečnosti jde o kombinaci více fotografií pořízených od prosince 2002 do listopadu 2004 orbiterem Mars Odyssey, resp. jeho nástrojem Thermal Emission Imaging System (THEMIS).

THEMIS umožnil vědcům identifikovat fyzikální materiály vyskytující se na povrchu rudé planety – a to právě měřením toho, jak se v průběhu času ohřívají a ochlazují.

„To, jak globální mapa THEMIS zaplnila mezery v našich znalostech, lze jen těžko zveličovat,“ konstatovala zástupkyně projektu Odyssey Laura Kerber.

Diskuze (3) Další článek: Seznamte se s Grace. Nvidia pronikne do serverů s vlastními procesory