Možná víte, že Mrija na zádech vozila raketoplán Buran. Původní záměr byl ještě odvážnější

Jiří Dobrý se s Ukrajinou na tričku rozpovídal o vlivu válečného konfliktu na dobývání vesmíru. Postrkování ISS na vyšší oběžnou dráhu, dodávky raketových motorů atd. Ale nejvíce času věnuje největšímu letadlu na světě.

Možná už víte, že Antonov AN – 225 Mrija (Mriya) je jednou z mnoha obětí ruské agrese. Pamětníci vědí i to, že kdysi na svých zádech nosila ruský raketoplán Buran, a že se s ním jednou zastavila i v Praze. Jiří se ale podívá ještě hlouběji do historie – Mrija byla součástí plánu, který měl desetinásobně zlevnit starty do vesmíru…

Každý týden novinky z astronomie a průzkumu vesmíru. Dozvíte se, co můžete vidět na nočním nebi, ale také o pozorovací technice, observatořích, výzkumech, objevech a zkrátka všem, co s astronomií souvisí.

Sledujte také: Vesmírné zprávy, Elonovinky, Vesmírná technikaTýden Živě

Diskuze (8) Další článek: Programování elektroniky: Česká deska ESP32-LPKit, která ve spánku skoro nic nespálí

Témata článku: Vesmír, Video, Válka, Z vesmíru, Letadla, Rusko, Ukrajina, Mezinárodní vesmírná stanice, Praha, Víte, že..., Mrija, Záda, Záměr, Buran, Původní záměr, Jiří Dobrý, Raketoplán, Mriya, Antonov, ISS, Anton An

Když se bezpečnost přežene. Populární správce souborů na Androidu dostal varování, nesmí instalovat APK soubory

** Bezpečnost je skvělá, ale nesmí se přehánět ** Roboti Googlu si posvítili na Total Commander ** Aplikace už nesmí umožnit instalaci APK souborů!

Mobilní aplikaceBezpečnostKuriozita