Mraky, prach a kyselina sírová. Co planetám brzdí výhled do vesmíru a jak se s tím lidstvo vyrovnává

Viděli jste v posledních týdnech kometu nebo aktuální meteorický roj? Dost možná ne a můžou za to mraky. Nejenže kvůli nim není vidět do vesmíru, ale ani satelity nevidí na zemský povrch. Mraky zakrývají v průměru 2/3 zemského povrchu, což může být problém pro moderní zemědělství, mapování přírodních katastrof a řadu dalších situací.

Podobné problémy mají i jiné planety. Tak například na Marsu překáží suchý led a oblaka prachu, celou Venuši zahaluje kyselina sírová…

Podívejte se na minulé díly pořadu Z VESMÍRU:

Každý týden novinky z astronomie a průzkumu vesmíru. Dozvíte se, co můžete vidět na nočním nebi, ale také o pozorovací technice, observatořích, výzkumech, objevech a zkrátka všem, co s astronomií souvisí.

Sledujte také: Vesmírné zprávy, Elonovinky, Vesmírná technikaTýden Živě

Váš názor Další článek: Recenze notebooku HP Spectre x360 16: nová zaoblená generace trhlého notebooku s obřím displejem

Témata článku: Vesmír, Video, Mars, Z vesmíru, Satelit, Venuše, Kyselina, Kometa, Zemský povrch, Prach, Výhled, Mrak, Planeta, Lidstvo, Satelitní komplety na Heureka.cz

Zlatý řez ve fotografii

Mezi základní kameny fotografické techniky patří kompozice. Obdélníkový tvar fotografie umožňuje různé umístění fotografovaného předmětu ve scéně.

Tomáš Slavíček