Mraky, prach a kyselina sírová. Co planetám brzdí výhled do vesmíru a jak se s tím lidstvo vyrovnává

Viděli jste v posledních týdnech kometu nebo aktuální meteorický roj? Dost možná ne a můžou za to mraky. Nejenže kvůli nim není vidět do vesmíru, ale ani satelity nevidí na zemský povrch. Mraky zakrývají v průměru 2/3 zemského povrchu, což může být problém pro moderní zemědělství, mapování přírodních katastrof a řadu dalších situací.

Podobné problémy mají i jiné planety. Tak například na Marsu překáží suchý led a oblaka prachu, celou Venuši zahaluje kyselina sírová…

Podívejte se na minulé díly pořadu Z VESMÍRU:

Každý týden novinky z astronomie a průzkumu vesmíru. Dozvíte se, co můžete vidět na nočním nebi, ale také o pozorovací technice, observatořích, výzkumech, objevech a zkrátka všem, co s astronomií souvisí.

Sledujte také: Vesmírné zprávy, Elonovinky, Vesmírná technikaTýden Živě