Musk revidoval plány pro dobytí Marsu: Loď bude menší, ale šikovnější

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.

30. 09. 2017 09:40

...Dragon nebude přistávat pomoci motorů, ale na vodní hladině. Tím se zhroutily i plány pro let na Mars...A což na Mars nejdřív dopravit tu vodní hladinu?

29. 09. 2017 16:54

Osobně bych si přál, aby Elon Musk měl ve svých plánech pravdu, ale obávám se, že realita bude nakonec trochu jiná, ve smyslu méně ambiciózního plánu a určitě i posunutí termínu na pilotovaný let na Mars. Technický doletět na Mars už umíme, ale obrovský rozdíl poslat tam nevelkou sondu nebo průzkumné vozidlo a poslat tam lidi s veškerým zázemím, zásobami na přežití a odstínit nebezpečné kosmické záření, jak uvnitř kosmické lodi, tak na samotném Marsu. Zatím 100% odstínit to neumí ani NASA, která se tím zabývá desítky let. Na oběžné dráze jsou kosmonauti přece jenom chráněni magnetosférou naší planety, v meziplanetárním prostoru se vyskytuje včetně Slunce i smrtonosné gama záření z hlubokého vesmíru a to je problém. Pokud během letu něco selže nebo nastane nějaký zdravotní problém kosmonautů, není už cesty zpět, takže těch rizik tam bude násobně více než při cestě na blízký Měsíc. Věřím ale, že Mars lidi nakonec dobudou.

29. 09. 2017 10:34

Tak teraz naozaj neviem , či je Musk blázon z Prášilovskou diagnozou , alebo je to mega podvodík !
Stále hovorí o všetkom možnom , ale ako dostane do tej lode zásoby a material pre posádku na pobyt na Marse nepovedal. Podľa mňa 100 ton materialu / skôr 200-300 ton/ na jedneho člena posádky je málo ! Lebo musia brať všetko , od ihly , po nejaké dopravné vehikle. Lebo čo zabudnú už im to nikto nepošle ....
A kde zoberie peniaze ? NASA potrebovala na cestu na Mesiac asi 20 miliárd USD/ čo je v dnešných peniazoch 100-150 miliárd USD , a na projekte makalo niekoľko rokov cca 150000 vedcov , technikov, robotníkov.
A tento megalomanský Truhlík ma pár miliárd USD , čo je pár šušňov , a z toho chce financovať cestu na Mesiac , Mars , Hyperloop, celosvetový internet z 1000 satelitmi ..... naozaj je zrelý na nejaké americké Bohnice!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 09. 2017 10:15

Myslim ze Elon Musk nie je vizionar ale akurát tak velky KECALEK a SNILEK!