Muska nadchla studie o mimozemšťanech. Chce, abychom rozšířili život na další planety

Elona Muska nadchla nová studie, kterou provedli odborníci z Future of Humanity Institute při Oxford University. Podle ní máme docela slušnou průměrnou pravděpodobnost, že jsme v naší galaxii, potažmo v celém vesmíru, sami. Konkrétně jde o 52 % a 38 %.

„Není známo, jestli jsme v pozorovatelném vesmíru jedinou civilizací, ale jakákoliv šance že jsme, představuje další impulz k rozšíření života mimo Zemi,“ uvedl v pondělí Musk na Twitteru. „Proto musíme zachovat světlo vědomí tím, že se staneme civilizací putující po vesmíru a rozšíříme život na další planety.“

Inkriminovaná studie dosud nebyla recenzována, ale vypadá rozhodně zajímavě. Její autoři totiž zpochybňují existenci Fermiho paradoxu. Výsledky získané pomocí tzv. Drakeovy rovnice prý „silně závisí na pesimismu či optimismu výzkumníků.“

Je pravdou, že odhady založené na této rovnici se značně liší. Někdy astronomové dospějí k tomu, že na jednu galaxii Mléčné dráhy připadá asi 100 pokročilých mimozemských civilizací, zatímco jindy to jsou pouhé 3 civilizace na 10 000 galaxií.

Z výše uvedeného zjištění ovšem neplyne, že bychom měli na hledání života ve vesmíru rezignovat. „Tento závěr neznamená, že jsme sami (v naší galaxii či pozorovatelném vesmíru), ale že je to vědecky velmi věrohodné a nemělo by nás to překvapit,“ konstatovali badatelé.

V to, že se nám v brzké budoucnosti podaří setkat s mimozemšťany, ostatně doufá i Musk. „Bylo by to úžasné. Za předpokladu, že by se nejednalo o jejich invazní flotilu!“ napsal.

Foto: Heisenberg Media, CC BY 2.0

Diskuze (25) Další článek: Americké agentuře NASA se líbí česká meteorologická mapa VentuSky

Témata článku: Vesmír, Twitter, Elon Musk, Výzkum, Mimozemský život, Mléčná dráha, Nová studie, Drake, Galaxie, Planeta, Civilizace, Heis, Pozorovatelný vesmír, Uvedené zjištění, Oxford, Celý vesmír, Rovnice, Fermi, Studie, Brzká budoucnost, Inkriminovaná studie, Mimozemšťané

Do kanceláře to nejlepší: Test notebooku HP Elitebook 830 G5

** HP se u nového Elitebooku snaží o nadstandardní výbavu ** Notebook klade důraz na videokonference ve firemním prostředí ** Unikátní displej umí omezit čitelnost z boku

Windows 95 slaví 23 let. Vzpomínáte na ně? Jak dlouho jste je používali?

** 24. srpna 1995 zahájil Microsoft prodej Windows 95 ** Uvedení na trh doprovázela masivní reklamní kampaň ** I 23 let poté je určitě na co vzpomínat!