Muska nadchla studie o mimozemšťanech. Chce, abychom rozšířili život na další planety

Elona Muska nadchla nová studie, kterou provedli odborníci z Future of Humanity Institute při Oxford University. Podle ní máme docela slušnou průměrnou pravděpodobnost, že jsme v naší galaxii, potažmo v celém vesmíru, sami. Konkrétně jde o 52 % a 38 %.

„Není známo, jestli jsme v pozorovatelném vesmíru jedinou civilizací, ale jakákoliv šance že jsme, představuje další impulz k rozšíření života mimo Zemi,“ uvedl v pondělí Musk na Twitteru. „Proto musíme zachovat světlo vědomí tím, že se staneme civilizací putující po vesmíru a rozšíříme život na další planety.“

Inkriminovaná studie dosud nebyla recenzována, ale vypadá rozhodně zajímavě. Její autoři totiž zpochybňují existenci Fermiho paradoxu. Výsledky získané pomocí tzv. Drakeovy rovnice prý „silně závisí na pesimismu či optimismu výzkumníků.“

Je pravdou, že odhady založené na této rovnici se značně liší. Někdy astronomové dospějí k tomu, že na jednu galaxii Mléčné dráhy připadá asi 100 pokročilých mimozemských civilizací, zatímco jindy to jsou pouhé 3 civilizace na 10 000 galaxií.

Z výše uvedeného zjištění ovšem neplyne, že bychom měli na hledání života ve vesmíru rezignovat. „Tento závěr neznamená, že jsme sami (v naší galaxii či pozorovatelném vesmíru), ale že je to vědecky velmi věrohodné a nemělo by nás to překvapit,“ konstatovali badatelé.

V to, že se nám v brzké budoucnosti podaří setkat s mimozemšťany, ostatně doufá i Musk. „Bylo by to úžasné. Za předpokladu, že by se nejednalo o jejich invazní flotilu!“ napsal.

Foto: Heisenberg Media, CC BY 2.0

Diskuze (26) Další článek: Americké agentuře NASA se líbí česká meteorologická mapa VentuSky

Témata článku: Vesmír, Věda, Výzkum, Twitter, Elon Musk, Mimozemský život, Musk na Twitteru, Nová studie, Fermi, Mimozemšťané, Future of Humanity, Rovnice, Planeta, Pozorovatelný vesmír, Civilizace, Brzká budoucnost, Mléčná dráha, Uvedené zjištění, DAL, Galaxie, Drake, Heis, Celý vesmír, Studie, Oxford

Jak rozmazat dům, aby vás sousedi nemohli šmírovat. Jde to v Mapách Google i na Mapy.cz

** Nelibí se vám, když cizí lidé okukují váš dům? ** Všechny mapové aplikace nabízejí možnost rozmazání snímku ** Máme návod pro Apple Maps, Bing Maps, Mapy Google a Mapy.cz

SoukromíNávodyMapy
Novela DPH je hotová. Od října se i v Česku bude platit daň za zásilky do 22 eur. Možná…

** V EU se od léta daní všechny mimoevropské zásilky ** Skončilo osvobození pro ty nejlevnější do 22 eur ** Česko nestihlo schválit vlastní novelu a fungovalo zde jakési bezčasí

Den D je tady, dnes vyšly Windows 11. Jak stáhnout instalační ISO?
Božský režim je nesmrtelný. Nerdi z Redmondu na něj nezapomněli ani ve Windows 11

** Na jedné hromadě nabízí stovky nástrojů Windows ** Přetažením na plochu z nich uděláte zástupce ** Božský režim skvěle doplní Windows Terminal

Windows 11Tipy
Cetin opět zrychlí download a upload v síti VDSL. Známe podrobnosti
VDSLCETINPřipojení k internetu
Nejlepší programy na úpravu fotek: 11 ověřených tipů, placených i zdarma

** Vybrali jsme nejlepší programy pro úpravu fotek ve Windows ** Pokročilé grafické editory upraví fotografie k nepoznání ** Překvapivě použitelné jsou i aplikace na webu nebo dostupné zdarma

Grafický editorNejlepší programySoftware
Anatomie kybernetické apokalypsy krok za krokem. Co se v pondělí stalo ve Facebooku?

** Včera odpoledne Facebook postihl rozsáhlý výpadek ** Tentokrát jej experti pečlivě zmapovali ** Projdeme si ho krok za krokem a vysvětlíme jednotlivé etapy