Elon Musk | Mimozemský život

Muska nadchla studie o mimozemšťanech. Chce, abychom rozšířili život na další planety

Elona Muska nadchla nová studie, kterou provedli odborníci z Future of Humanity Institute při Oxford University. Podle ní máme docela slušnou průměrnou pravděpodobnost, že jsme v naší galaxii, potažmo v celém vesmíru, sami. Konkrétně jde o 52 % a 38 %.

„Není známo, jestli jsme v pozorovatelném vesmíru jedinou civilizací, ale jakákoliv šance že jsme, představuje další impulz k rozšíření života mimo Zemi,“ uvedl v pondělí Musk na Twitteru. „Proto musíme zachovat světlo vědomí tím, že se staneme civilizací putující po vesmíru a rozšíříme život na další planety.“

Inkriminovaná studie dosud nebyla recenzována, ale vypadá rozhodně zajímavě. Její autoři totiž zpochybňují existenci Fermiho paradoxu. Výsledky získané pomocí tzv. Drakeovy rovnice prý „silně závisí na pesimismu či optimismu výzkumníků.“

Je pravdou, že odhady založené na této rovnici se značně liší. Někdy astronomové dospějí k tomu, že na jednu galaxii Mléčné dráhy připadá asi 100 pokročilých mimozemských civilizací, zatímco jindy to jsou pouhé 3 civilizace na 10 000 galaxií.

Z výše uvedeného zjištění ovšem neplyne, že bychom měli na hledání života ve vesmíru rezignovat. „Tento závěr neznamená, že jsme sami (v naší galaxii či pozorovatelném vesmíru), ale že je to vědecky velmi věrohodné a nemělo by nás to překvapit,“ konstatovali badatelé.

V to, že se nám v brzké budoucnosti podaří setkat s mimozemšťany, ostatně doufá i Musk. „Bylo by to úžasné. Za předpokladu, že by se nejednalo o jejich invazní flotilu!“ napsal.

Foto: Heisenberg Media, CC BY 2.0

Diskuze (26) Další článek: Americké agentuře NASA se líbí česká meteorologická mapa VentuSky

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Elon Musk, Twitter, Mimozemský život, Brzká budoucnost, Celý vesmír, Civilizace, Drake, Mimozemšťané, Heis, Inkriminovaná studie, Planeta, Studie, Rovnice, Uvedené zjištění, Mléčná dráha, Pozorovatelný vesmír, Fermi, Nová studie, Galaxie, Oxford

Nejlepší hardware: Skládáme nenáročnou sestavu i extrém na hry

** Poradíme, jaký se teď vyplatí koupit hardware ** Procesory, desky, paměti, grafické karty... je z čeho vybírat ** Počítač ale nemusíte skládat, ukážeme i výhodné hotové počítače

Jak je na tom baterie ve vašem notebooku? Otestujte si ji!

** Životnost akumulátorů není neomezená a jednoho dne přijde konec ** Otestovat stav baterie můžete pomocí celé řady nástrojů ** Případné problémy díky nim odhalíte dřív než bude pozdě

Boeing 787 překonal při běžném letu s cestujícími rychlost zvuku. Jak je to možné?

** Let Virgin Atlantic z Los Angeles do Londýna vzbudil rozruch ** Dle webu na sledování leteckého provozu překonal rychlost zvuku ** Skutečnost je ale trochu jiná, neboť všechno je relativní