Muskův plán B: Místo atomovek bychom k terraformaci Marsu mohli použít satelity se solárními reflektory

23. 08. 2019 02:42

Planeta pro život musí být hotová od narození. Mars se na rozdíl od Země prostě nepovedl. Kyby přece jen se něco povedlo, mohl by Mars Zemi o její prostředky okrádat nebo ovlivňovat poměr sil.

22. 08. 2019 13:40

Musk by vazne potreboval teplou, studenou a do klece.

22. 08. 2019 10:24

Však solár je nukleární energie, akorát z větší dálky

22. 08. 2019 07:26

Tak počkat, Muskovi už nestačí jenom globální oteplování Země? On chce zničit i přirozené klima Marsu a vyvolat GWM? A ještě se tím chlubí? To je skandál!

21. 08. 2019 21:38

Elon Muska uznávam, pokiaľ nezačne kecať niečo o Marse a jeho obývateľnosti. Mám dojem, že zámerne šíri svoje nezmyselné vízie len, aby pritiahol pozornosť. Nechce sa mi totiž veriť, že by určité elementárne veci nevysvetlili jeho spolupracovníci, ktorí vesmíru rozumejú oveľa lepšie ako E.Musk.
Snahy o oteplenie Marsu považujem za nezmysel. A to z jednoduchého dôvodu - Mars nemá horúce kovové jadro ako má Zem. Na Marse, resp. vnútri Marsu nie je rotujúce železné jadro, aké je vnútri Zeme, ktoré permanentne generuje obrovské množstvo tela.
Jedna z teórií, ktoré vysvetľujú, prečo na Marse prestala tiecť voda a zmrzla, resp. prečo sa drasticky znížila teplota na Marse, hovorí, že na Marse pred miliardami rokov prestal fungovať práve tento generátor vnútri planéty, aký funguje na Zemi.
Ani na Zemi by nestačila na udržanie teploty nad nulou len energia Slnka.

21. 08. 2019 10:28

Zajímaly by mě jeho výpočty jaderné reakce... já myslel, že čím řidší atmosféra, tím slabší reakce... A pokud to nebude zavrtávat pod zem.

21. 08. 2019 09:08

Ten človek patrí do liečebne , pod dozor statných ošetrovateľov a kľúč od cely zahodiť do priepasti , resp. dať do rakety poslať na mars namieto atomových hlavíc!
K to dal tomu idiotovi právo hádzať niekde atomovú bomby ako pinpongové loptičky !
Ve´d on môže zajtra vypotiť , že globálne oteplova nie sa dá riešiť simultárnym odpálené 200-300atomových bômb v stratosféte , ale stratosfére Zemegule !
A nejaká retadovaná panna Gretchen von Štokholm sa od radosti rozplače!

21. 08. 2019 08:37

Podla mojho nazoru nieje dobry napad bombardovat Mars atomovkami dovezenymi zo Zeme. Aby to malo znatelny efekt tak by sa tam museli pouzit vsetky momentalne skladovane atomovky + vyrobit tisice dalsich. Ten stiepny material by nam tu potom chybal napr do elektrarni. Nehovoriach o nakladoch na dopravu na Mars. Vyrabat atomovky na Marse z miestnych surovin asi tiez nieje jednoduche. Ani nevieme ci je tam dostatok vhodneho materialu. O nieco realizovatelnejsie by mozno mohlo byt odklonit vhodne asteroidy aby spadli na Mars. Na to vsak tiez treba nieco vo velkosti cca naseho Mesiaca.Alebo velmi vela mensich kusov. Takyto masivny narast hmoty MArsu by samozrejme ovplyvnil gravitacne pomery v sustavy. Muselo by sa vopred nasimulovat co by to spravilo hlavne s nasou Zemou. IMHo asi nic dobre...

21. 08. 2019 08:36

Atomovka nebo mg pole, at uz ale neco udelaji, chci se toho jeste dozit 😀

20. 08. 2019 19:18

pokud to zadnym zpusobem neovlivni prostredi na zemi, tak proc ne. mohlo by to byt zajimave sledovat

20. 08. 2019 17:01

Jestli nasa plánuje magnetické pole pro celou planetu, tak to by bylo jistě super, ale asi zatím málo reálný. Kdyby se nějaká atmosféra vyrobila, tak nevím jak dlouho by vydržela, jestli tisíce let než ji odfouká sluneční vítr, tak se klidně může začít atmosférou a magnet až později.

20. 08. 2019 16:56

Takže ze špatně obyvatelné planety bude neobyvatelná planeta

20. 08. 2019 16:05

Bez magnetického pole (které odkloní sluneční vítr),
každá atmosféra uletí do vesmíru, i ta vytvořená Elonem.