Může se život šířit mezi planetami? Bakterie dokázaly přežít ve vesmíru celý rok

Bakterie Deinococcus radiodurans mohou přežívat i v tak drsných podmínkách, jaké panují ve vesmíru. Plyne to ze studie provedené odborníky z University of Vienna, kterou zveřejnil žurnál Microbiome.

Během rok trvajícího experimentu musely dotyčné bakterie vně Mezinárodní kosmické stanice (ISS) snášet kosmické záření, mikrogravitaci, extrémní chlad atd. Nejenže to zvládly, ale dokonce u nich později byly objeveny nové mechanismy pro opravu poškození.

To zvyšuje důvěryhodnost hypotézy, podle níž se mikrobiální život může šířit mezi planetami – například na asteroidech.

Jak přežít ve vesmíru?

„Tato vyšetřování nám pomáhají porozumět mechanismům a procesům, díky nimž může život existovat mimo Zemi… rozšiřují naše znalosti o tom, jak přežít a přizpůsobit se v nepřátelském prostředí vesmíru,“ uvedla Tetyana Milojevic z výše jmenované univerzity.

„Výsledky naznačují, že přežívání D. radiodurans na LEO (nízká oběžná dráha Země, pozn. red.) po delší dobu je možné díky jejich efektivnímu systému molekulární odpovědi,“ dodala.

Na základě toho  se lze domnívat, že že organismy s takovými (nebo dokonce ještě lepšími) vlastnostmi by měly být schopné absolvovat i delší cesty vesmírem.

Diskuze (8) Další článek: Arm chce posílit v noteboocích, uvedl pro ně nová procesorová jádra Cortex-A78C

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Země, Mezinárodní vesmírná stanice, Biologie, Bakterie, Mimozemský život, Leo, Planeta, ISS, Univerzita of Vienna, Mechanismus, Asteroid, Celý rok

Základem obrany je rozpoznat problém. Tohle jsou největší bezpečnostní hrozby s ukázkami z praxe

Existují desítky různých hrozeb a útoků. Často se třeba útočí na konkrétní hardware, specifickou verzi softwaru nebo máte to „štěstí“ a jste prostě slavní. Najdou se ale i zcela obecné hrozby, které se mohou a často i týkají každého z nás.

PITVA: Podívejte se na promyšlené cesty světla v LCD projektoru Epson

Po několika mini- až mikro- pitvách jsme konečně rozebrali pořádný kus elektroniky: projektor Epson využívající technologii LCD. A že bylo co objevovat!

ProjektoryPitva
Steam překonal o víkendu hranici 27 milionů aktivních hráčů

Podzimní slevy dorazily na Steam a s nimi i další pokořený milník.

SteamDigitální distribuce