Luxus

Muži „bojují o nadvládu“ pomocí luxusního oblečení, aut a jiných věcí

Nová studie, zveřejněná v uplynulém týdnu, přichází se zjištěním, který je současně triviální i zábavný: vyšší hladina testosteronu u mužů prokazatelně stimuluje zvýšenou preferenci luxusního zboží coby vyjádření jejich postavení.

Za zmíněnou studií stojí celá řada vážených vědeckých a výzkumných institucí, ze kterých jmenujme například Kalifornský technologický institut, filadelfskou Wharton School, Ekonomickou fakultu v Fontainebleau či pařížskou univerzitu v Sorbonně.

Výsledky provedeného výzkumu naznačují, že existuje měřitelný kauzální vztah mezi hormonem testosteronem a touhou člověka po značkách a zboží s vyšším statusem.

Takže pokud jste si například mysleli, že se vám líbí například Bugatti Chiron kvůli úctyhodnému výkonu, opulentním materiálům nebo výraznému vzhledu, možná byste se měli zamyslet. Dost možná jste jen reagovali na vaši mužskou potřebu exkluzivity a nadřazenosti.

Klepněte pro větší obrázek
Pokud se vám líbí Bugatti Chiron, zamyslete se proč

„V nám nejbližších živočišných druzích věnují samci mnoho času a energie boji o získání a udržení nadvlády,“ říká jeden z autorů Colin Camerer v tiskové zprávě. „My to děláme také, ale naše zbraně jsou především to, co nosíme, řídíme a jak žijeme než drápy, pěsti a svaly.“

Testosteron bývá často spojován s agresí, což naznačovala řada předchozích studií. Pro tuto studii vědci použili 243 mužů ve věku 18 až 55 let. Polovina z nich dostala testosteronový gel, zatímco druhé bylo podáno placebo.

Testování spočívalo v dotazování, jak upřednostňují značkové zboží (např. Armani) proti značkám slušné kvality, které však nejsou považovány za luxusní (jako North Face). Dobrovolníci, kteří užívali testosteronový gel, s větší pravděpodobností upřednostňovali luxusněji vnímané značky.

Ve druhé části studie byly dobrovolníkům přehrávány tři různé reklamy na stejný druh produktu (například hodinky). Jedna reklama zdůraznila, že hodinky jsou velice kvalitní, druhá vyzdvihovala jejich luxusní pojetí a třetí zaměřila na vyjádření výkonu.

Muži měli na stupnici od 1 od 10 vyhodnotit, jak jim jednotlivé spoty líbí. Ti, kteří dostali testosteron, hodnotili reklamy zdůrazňující luxus výše než výkon nebo kvalitu.

Zatímco tyto výsledky mohou být užitečné pro inzerenty, kteří mohou lépe promýšlet strategii na mužské jedince. Pro nás ostatní je to ukázka často přehlížené role hormonů v každodenním rozhodování.

Diskuze (29) Další článek: Byla to jen otázka času: Nejoblíbenější funkce z Waze se dostává do Map Googlu

Témata článku: Výzkum, Reklama, Hodinky, Lidé, Luxus, Chemie, Provedený výzkum, Hormon, Úctyhodný výkon, Studie, Uplynulý týden, Testosteron, Slušná kvalita, Bugatti Chiron, Značkové zboží, Boj, Velká pravděpodobnost, Celá řada, Zboží, North Face, Stejný druh, Technologický institut, Nadvláda, Luxusní zboží, Armani


Určitě si přečtěte

Co pořídit k počítači: tipy na osvědčené klávesnice, sluchátka a další příslušenství

Co pořídit k počítači: tipy na osvědčené klávesnice, sluchátka a další příslušenství

** Toto jsou tipy Živě.cz na příslušenství k počítači, se kterým neuděláte chybu ** Klávesnice, myši, tiskárny, sluchátka... ** Vybíráme jak příslušenství na běžnou práci, tak na hraní her

David Polesný | 26

Nejděravější firmy a produkty roku 2018: Debian, Google, Android a Ubuntu

Nejděravější firmy a produkty roku 2018: Debian, Google, Android a Ubuntu

** Když expert objeví novou zranitelnost, zaregistruje ji v databázi CVE ** Web CVE Details z ní zpracovává skvělé statistiky ** Nejvíce hlášení se loni dočkal Debian, Google a Microsoft

Jakub Čížek | 90

Jak jsme je mohli používat? V těchto věcech Windows 10 předčí staré Sedmičky

Jak jsme je mohli používat? V těchto věcech Windows 10 předčí staré Sedmičky

** Windows 10 nejsou jen moderní aplikace, ale i spousta vychytávek a funkcí navíc. ** U většiny z nich si ani neuvědomujeme, že byly někdy jinak. ** Některé věci jsou zcela nové, jiné zase pocházejí už z Windows 8.

Vladislav Kluska | 226