Luxus

Muži „bojují o nadvládu“ pomocí luxusního oblečení, aut a jiných věcí

Nová studie, zveřejněná v uplynulém týdnu, přichází se zjištěním, který je současně triviální i zábavný: vyšší hladina testosteronu u mužů prokazatelně stimuluje zvýšenou preferenci luxusního zboží coby vyjádření jejich postavení.

Za zmíněnou studií stojí celá řada vážených vědeckých a výzkumných institucí, ze kterých jmenujme například Kalifornský technologický institut, filadelfskou Wharton School, Ekonomickou fakultu v Fontainebleau či pařížskou univerzitu v Sorbonně.

Výsledky provedeného výzkumu naznačují, že existuje měřitelný kauzální vztah mezi hormonem testosteronem a touhou člověka po značkách a zboží s vyšším statusem.

Takže pokud jste si například mysleli, že se vám líbí například Bugatti Chiron kvůli úctyhodnému výkonu, opulentním materiálům nebo výraznému vzhledu, možná byste se měli zamyslet. Dost možná jste jen reagovali na vaši mužskou potřebu exkluzivity a nadřazenosti.

Klepněte pro větší obrázek
Pokud se vám líbí Bugatti Chiron, zamyslete se proč

„V nám nejbližších živočišných druzích věnují samci mnoho času a energie boji o získání a udržení nadvlády,“ říká jeden z autorů Colin Camerer v tiskové zprávě. „My to děláme také, ale naše zbraně jsou především to, co nosíme, řídíme a jak žijeme než drápy, pěsti a svaly.“

Testosteron bývá často spojován s agresí, což naznačovala řada předchozích studií. Pro tuto studii vědci použili 243 mužů ve věku 18 až 55 let. Polovina z nich dostala testosteronový gel, zatímco druhé bylo podáno placebo.

Testování spočívalo v dotazování, jak upřednostňují značkové zboží (např. Armani) proti značkám slušné kvality, které však nejsou považovány za luxusní (jako North Face). Dobrovolníci, kteří užívali testosteronový gel, s větší pravděpodobností upřednostňovali luxusněji vnímané značky.

Ve druhé části studie byly dobrovolníkům přehrávány tři různé reklamy na stejný druh produktu (například hodinky). Jedna reklama zdůraznila, že hodinky jsou velice kvalitní, druhá vyzdvihovala jejich luxusní pojetí a třetí zaměřila na vyjádření výkonu.

Muži měli na stupnici od 1 od 10 vyhodnotit, jak jim jednotlivé spoty líbí. Ti, kteří dostali testosteron, hodnotili reklamy zdůrazňující luxus výše než výkon nebo kvalitu.

Zatímco tyto výsledky mohou být užitečné pro inzerenty, kteří mohou lépe promýšlet strategii na mužské jedince. Pro nás ostatní je to ukázka často přehlížené role hormonů v každodenním rozhodování.

Diskuze (29) Další článek: Byla to jen otázka času: Nejoblíbenější funkce z Waze se dostává do Map Googlu

Témata článku: Výzkum, Hodinky, Lidé, Reklama, Luxus, Chemie, Technologický institut, Velká pravděpodobnost, Hormon, Vysoká hladina, Nadvláda, Úctyhodný výkon, Stejný druh, Zboží, Luxusní zboží, Značkové zboží, Provedený výzkum, Chiron, Armani, Druhá část, Colin, Boj, North Face, Studie, Uplynulý týden


Určitě si přečtěte

Pozor, na Česko v těchto dnech útočí falešné Tesco, Penny Market a Lidl

Pozor, na Česko v těchto dnech útočí falešné Tesco, Penny Market a Lidl

** Máme tu další českou phishingovou vlnu ** Podle průzkumů máme stále problém s kybernetickou gramotností ** Nebezpečím jsou děti, které opouštějí rodiče

Jakub Čížek | 37

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

** Kolem baterií a akumulátorů koluje řada mýtů, nepravd a polopravd ** Dnes vám devět z nich zkusíme vyvrátit na základě faktů ** Většina z nich totiž neplatí pro moderní lithiové baterie

Karel Kilián, David Polesný | 102

Vybrali jsme 21 programovatelných hraček a stavebnic pro děti i jejich rodiče

Vybrali jsme 21 programovatelných hraček a stavebnic pro děti i jejich rodiče

** Získejte děti pro matematiku a základy techniky ** Kupte jim hračku nebo stavebnici, které vdechnou vlastní život ** Vybrali jsme 21 stavebnic pro malé caparty i budoucí experty na A.I.

Jakub Čížek | 11