Na 43 amerických letištích běží software, který brání letadlům omylem přistát na pojížděcích drahách

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 2

Názory k článku

avatar
11. 03. 2023 10:27

V tom SFO to byla souhra víc faktorů - posádka při briefingu přehlédla NOTAM o uzavřené dráze (pro celou plánovanou trať těch NOTAMů bývá kopec), letěli vizuální přiblížení v noci a prostě si spletli pojížděčku s dráhou, byť každá svítí jinak. Mohli tomu zabránit tak, že si mohli natáhnout RNP nebo ILS approach na zamýšlenou dráhu, na PFD by bylo možné diskrepanci rychle poznat.Každopádně se jedná o chvályhodný počin, každá další vrstva zabezpečení se hodí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 03. 2023 21:55

Na konci to chtelo zminit ani ne tak ty systemy smerujici k autonomii (mozna nekdy v budoucnosti, ale snad ne ;o) ), jako spis uz pouzivana on-board reseni ktera uz ted podobnym omylum jsou schopna zabranit ... kdyz uz byla o nich zminka i v uvodu
Jinak diky za zajimavy clanek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor