Na bolesti krku či žaludku s alkoholem? Špatný nápad!

Alkohol je mj. kvalitní dezinfekční prostředek a mnozí lidé se tak domnívají, že jeho konzumace může pomáhat léčit infekce krku, žaludku atd. – pročež ho za daným účelem příležitostně používají. Jaká je ale realita?

Laboratorní výzkum ukázal, že pokud jde o likvidaci mikrobů, důležitá je především koncentrace alkoholu. Zjednodušeně řečeno by se dalo říct, že všechno pod 40 % je příliš slabé – například takový 10% alkohol neměl na bakterie v podstatě žádný vliv.

Samostatnou zmínku si zaslouží rovněž doba působení. Pokud aplikace 40% alkoholu probíhala po dobu 6 a 15 minut, pak účinek na inhibici růstu dotyčných mikroorganismů byl mnohem větší ve druhém zmíněném případě. Dále bylo zjištěno, že 40% alkohol má schopnost zabíjet ústní bakterie, může-li na ně působit nejméně 1 minutu.

Teoreticky vzato by tedy dostatečně silný alkohol – buď rovnou vypitý, nebo minimálně minutu zadržovaný v ústech – dokázal zničit celou řadu bakterií. Jenže současně by s největší pravděpodobností poškodil žaludeční výstelku, přičemž míra tohoto poškození by odvisela právě od jeho koncentrace (čím víc procent, tím hůř).

Navíc chronická konzumace alkoholu může vést k nadměrnému růstu bakterií v tenkém střevě, který bývá spojován s gastrointestinálními symptomy jako průjem, nauzea (nevolnost) a zvracení.

Sečteno a podtrženo, pokud vás začne bolet v krku či žaludku, místo slivovice si raději zkuste dát třeba horký čaj nebo nějaký sirup.

Zdroj: The Conversation

Diskuze (6) Další článek: Jonsbo CR-401: tohle není zdroj, jde o polouzavřený chladič procesoru

Témata článku: Zdraví, Výzkum, Medicína, Bakterie, Alkohol, GAS, Špatný nápad, Krk, The Conversation, Žaludek, Míra, Health, Nápad, Dezinfekční prostředek, Koncentrace, Žalud, Průjem, Laboratorní výzkum, Samostatná zmínka, Největší pravděpodobnost, Tenké střevo, Celá řada, Náhražka, Bolest, Konzumace

Autoři Yakuzy kromě pokračování pracují i na zcela nových značkách

Studio Ryu Ga Gotoku letos zabodovalo s jejich detektivkou Lost Judgment a také potvrdilo, že už pracuje na pokračování Yakuzy. Kromě toho ale jejich tým pracuje i na dalších projektech.

OznámeníRyu Ga Gotoku Studio
Recenze hry Disco Elysium - Final Cut. Detektivka, která by vydala na knižní sérii

Tato detektivka je už sice starší záležitostí, ale na konzole dorazila v krabicové verzi teprve nedávno. Při té příležitosti jsme si řekli, že by nebylo od věci se k ní vrátit a podívat se na to, jaké změny přinesla její Final Cut verze.

Disco ElysiumPS5RecenzeAdventury