Rakušané jsou dementi od přírody. Není to tak dávno, když zrušili jejich nesmyslné IGL omezení, které podle letitých měření nic nepřineslo. Kdy už to dalším zeleným dementům dojde, že auto ve 30 km/h vypustí stejně škodlivin, ne-li více, než při 50 km/h
Především by měli omezit jisté typy politiků a vědců. Vědci by měli především spočítat, jakou uhlíkovou stopu za sebou zanechá takový jeden pseudozelených politiků a vědců. Pak by bylo nádherně vidět, jakým opatřením se ekologii pomůže nejvíce.A o bezpečnosti se 100kou na dálnici, to již je úplný výsměch. Na té dálniční 100ce budou řidiči akorát tak usínat, nevěnovat se řízení a o to více bourat. Ostatně rakouský úsek Kufstein Innsbruck, to je doslova řidičova noční můra.
A čo tak obmedziť tie veľké neúsporné kravy, zvané SUV? Hlavne v meste úplne neúsporné a hlavne nezmyselné.
jsem zvědavý,jak dlouho si tu bolševickou demagogii necháme líbit bolševici se těší na euro-skanzen tam se rudým bude opět velmi dařita) koukněte na analýzu kdo to dlouhodobě nejradikálněji v německu prosazuje1. Die Linke2. Zelení 3. ...b)i kdyby demagogie s co2 byla pravda je NUTNÉ počítat náklady kolik dobra lze udělat za 1 USD c)koukněte na rozbor (příznivců oteplování) Finskou Geologickou Službu který udělala pro Finskou vláduPřečtěte si minimálně obsah + koukněte na cca 60-80% nedostatek nutných (ne jen vzácných) kovů https://tupa.gtk.fi/raportti/arkisto/42_2021.pdf... d) je to jak za Goebbelse, 1000x opakovaná lež se stává "pravdou" :-(((e) sledujte např.: Emil Novák https://twitter.com/EmilNovk2... Ukazatel LCOE se počítá tak, že se sečtou veškeré náklady (investiční, provozní, náklady na vyřazení ... Problém: Množství vyrobené elektřiny, Životnost ... ... ..https://twitter.com/EmilNovk2/status/13381710... ... Konec uhli - Nova energiehttps://twitter.com/NovaUhli... Michael Shellenbergerhttps://twitter.com/ShellenbergerMD... :-)
dodatek skutečnější ceny výroby el. energie najdete např. zde od OECDLow-carbon generation is becoming cost competitive, NEA and IEA say in new report https://www.oecd-nea.org/jcms/pl_51126/low-carbon-... ...
TLDR
super, ještě bych zpomalil letadla, čím rychleji letí, tím je větší odpor vzduchu a také spotřeba paliva ... považoval bych za optimální tak 80km/hod.
Lietadlá sa zvyknú spomaľovať, aby ušetrili palivo okrem iného, rozkopávate otvorené dvere. V skutočnosti by mohli lietať rýchlejšie :)
Myslím, že větší pozitivní dopad, než omezování rychlosti by byl.1. Omezení létání na výlety a dovolené.2. Úplný zákaz výletních lodí.3. OMEZIT TAHÁNÍ ZBOŽÍ PŘES PŮL SVĚTA (pokud nechtějí používat plachetnice)4. Zastavit stavění "hangárů" na úrodných polích.(mimochodem když člověk jede pomalu, víc čumí co se děje kolem silnice (co kdo staví, hraje si s nastavením auta apd.) a o to méně se věnuje řízení.
Autoři zřejmě zapomněli na jedno, čím více času strávíte na silnici, tím větší je pravděpodobnost, že se vám stane nehoda. O zvýšených nákladech na cestu - ten čas na cestě stojí poměrně dost a žádný příjem nevygeneruje ani nemluvě. průměrný plat je cca 30 000na cca 160hodin v CZ. Tj. každá hodina o kterou pojedete déle stojí průměrně cca 190Kč čisté mzdy. Ve skutečnosti je to cca 350kč před odvody. při průměrných platech na západě ani nemluvě. Tj. těch pár € pofidérní úspory je ve skutečnosti prodělečných pro lidi i pro stát. Takže ve výsledku budete mít větší šanci na nehodu a méně peněz na účtu.
Ja navrhujem aby kazdy musel tlacit svoje auto. Tak budu emisie nulove a nehodovost minimalna.Za navrht takychto kokotin ake su v clanku, treba davat basu natvrdo aby ich presli tie nezmysly.
Já když na své jedničkové octe v dehtu naložím šestku na bublacku při 60 v obci, tak mám spotřebu kolem 1,5. Kolik emisí asi vypustím, když ji nechám řvát na trojku při třiceti. Naopak obcemi by se mělo jen prolétnout ale za obcí bych to klidně stáhnul taky na 60 a udržoval konstantní chrochtadlo mých cuniku pod kapotou.
si ten diesel podtacaj, v servise sa potesia. Ked mas volnobeh 800-900 rpm, tak aspon 1,5x drz v rychlosti
u dieslu to tak ruzove s 60tkou nebude, ale u elektroauta to znat bude, je celkem znatelny rozdíl ve spotrebe pri 90 a pri cca 75, nehlede ze elekroautu je jedno jake mas otáčky motoru, nezasira se ani filtr pevnych castic ani egr.
To už mělo být dávno, co se na silnicích děje je hrůza a děs ...
ale tak proč ne, alespon to někdo reálně otestuje a budeme doufat, že se tam proti tomu zvedne vlna nevole dostatečná na to, aby nikdo v EK to neměl chut zavádět plošně všude...
emise skleníkových plynů o 10 % - takze za rovnaky cas straveny na ceste sa vyprodukuje o 10% menej sklenikovych plynov, lenze ked idem po dialnici 130 a namiesto toho tam pojdem 100, tak na nej stravim o 30% viac casu, takze vlastne tych plynov bude o 20% viac :-D (cisla odhadom pre nazornost, nechcelo sa mi to pocitat presne, pointa je jasna)
mě to přijde, jako moc super nápad :-):-)Postupným snižováním rychlosti se dostaneme na nulovou úmrtnost vlivem dopravy.Bohužel v tu dobu již bude pozdě chránit ohrožené druhy (automotive und spol.)
Mno... Taková úprava dopravních předpisů by samozřejmě mohla znamenat i značnou finanční úsporu na opravy silnic, neboť při rychlosti 30km/h bude stačit v obcích i šotolina a pokud mimo obce sníží rychlost místo na 100km/h až na 80km/h, dálnice nebudou ani potřeba... Bizarní země.
Proto se rakousku vyhýbám jak čert kříži. DIVNÁ země. Taková zamindrákovaná. V Itálii je všeho víc za míň a navíc fajn lidi. Akorát že rakousko stojí v cestě 😆
Přesně tak. Na dálnici v jednom kuse omezená rychlost a v obci na hlavní je 80 velmi častá. Je to země dementů.
Hloupost nemá hranice 🤣
"Pro naše děti, naše životní prostředí, naši budoucnost."* Pro naše děti - ony si deti hraji na silnici a dalnici? Pak je problem nekde jinde.* naše životní prostředí - ano, na pomalejsi silnici budou auta dele, dele jim pojede motor a dele budou coudit* naši budoucnost - a s tim rychlostni omezeni souvisi jak jako?
Pokud mam cas a nehonim se, jedu langsam cca 70 az 80km/h (neptekazim, bo je min provoz), klesne spotřeba paliva cca o 20 % oproti cca 90 -100 km/h. Tj vliv to ma. Ale rychlost je pak opravdu kochací.
No jo, kochej se :)https://www.youtube.com/watch...
zamna zrusit prednost chodcov na priechode, v meste 70 a na dialnici 160.
a čo tak zrušiť všetky semafory - teda upraviť ich tak aby len ty si mal zelenú a ostatný červenú. Samozrejme to by platilo aj s označením hlavných ciest...Všetko len do vtedy kým pán roob nebude potrebovať prejsť peši cez cestu - potom bude samozrejme platiť absolútna prednosť pre chodcu.
princip je uplne rovnaky ako auto vs vlak. Nehodovost na zeleznicnom priechode by bola daleko vacsia, keby malo prednost auto.
Jestli potřebuješ několik kilometrů na zastavení, tak vrať řidičák.
Skôr by sa mohli zrušiť prechody, aby chodci mohli prechádzať hocike. Také tie teórie nenarúšaní smeru a rýchlosti jazy vozidiel vedú zrovna k rôznym smrtiam prevažne dôchodcov. Semafory taktiež, ak je niekde veľa semafórov, je to zlý dizajn.
Tak nějak nechápu, proč je tento článek tady na VTM. Z technické stránky na něm není nic zajímavého.
To je vtipné. Když tam na rovině dam dvojku tak to i bez plynu jede víc než 30. A to je 1.6 TDCi. Co budou dělat lidi kteří mají v autě motor?
Budeš častěji měnit brzdy a brzdové světla. On i ten můj vysavač Citigo nemá rád když jede pod 30. :-D
Jestli jsou tihle pánové placeni z daní, tak bych je všechny ihned vyhodil. Pokud je někdo platí za své, tak je idiot.
Náhodný pepa z internetu je lepší odborník, než dopravní experti a všetkých by ich vyhodil. To si musím zapamätať.
No zato ty jsi odborník na slovo vzatý. Tak si řeš problémy u vás v Maďarsku a nás s tím neotravuj.
Maďar je mi bližší, ako Pepa, v skutočnosti sme boli cca 1000 rokov v spoločnom štáte a mám viac kamarátov maďarov, než Pepov. Takže to neberiem ako urážku.Len si dovolím tvrdiť, že páni z (Terajšieho) Rakúska nie sú úplní hlupáci.
Tvrdit můžeš co chceš, ale pravda to není.
Ok, vzdelaní špičkoví ľudia z Rakúska nemajú pravdu. Moc veľa vedia a potom vymýšľajú rôzne veci ...
Nemáš zač.;-)
Když se zavede 30, tak se v reálu bude jezdit 20 km/h, páč a) tachometry poněkud nadsazují a b) odpovědní občané jedou raději trochu méně, aby neměli problémy s policií.Mně přijde nesnesitelná i padesátka, po městě většinou jezdím tak 65.
Ak zavedú 30, ľudia budú jazdiť 50. Nie 100, ako teraz. Je to tak trochu finta na hacknutie mozgu.
Tady v Budějovicích to teď při legální 50 jezdí ve špičce tak 35-40, páč stačí jediný uvědomělý ichtyl nebo bezpečně řídící žena za volantem, která zpomalí všechny ostatní.
Tu v Blatiske máme samých závodníkov, vychádzam pre zmenu zo svojej skúsenosti :)
Tož o Slovákov sa poviedá, že sú akože tací emocinálňajší B-]
Aj by som sa urazil, ale je to pravda.
Urazit jsem určitě nechtěl ... jen jsem chtěl být vtipný, když hovorim po vašom. Ale já vím, že vám Slovákům asi Češi snažící se mluvit slovensky moc vtipní nepřipadají.B-]
Vsak na tom nebolo skor nic slovensky. :D Jeden by uz povedal ze to je snaha o madarsky jazyk
Myslel som si, že to malo byť nejakou moravštinou :)Akože - Hópnem na Prýgl a hodím čučku na fasové šťabajzny.
Normální člověk jede ručičkových 30 kmhod, protože ví, že tachometry nadsazuji.
Prijde mi to jako dobry navrh. Ve meste stejne rychleji o moc vic nemuzete. A v obydlene ctvrti je to dokonce zivotu nebezpecne. Jen je treba upravit postih za dolni hranici, 30, kdy by slo tolerovat treba jeste 40.Nevyhoda je, ze, cim delsi cesta, pomalu, tim vic budou ridici padat unavou a je tu risk usnuti. Na druhou stranu, kdyby to kontrolovalla aI a byl nejaky system centralniho rizeni, tak je to urcite pozitivni.
z ludi ako ty by som grcal
Ja by som grcal z ľudí ako ty... Vadí ti, že niekto má iný názor? On len vyjadril svoj názor a ty máš s tým problém. A čo tak nejak argumentovať ? Alebo len ty máš patent na rozum???
Ve meste se neda jet vice nez 30km/h? Byl jste probuh nekdy v nejakem vetsim meste?
Tak asi v jak kterým městě. Já obvykle těch 50 ve městě jezdím běžně - zvlášť na hlavní silnici. V některých městech je to značkou i zvýšeno na 60, aby se auta neloudala. V obytné zóně je to upravené značkou na 20. Mít 30-ku někde na náměstí je OK, ale dávat to celostátně všude je zhovadilost. Jak jsi napsal, tak to zvýší i únavu, protože cesta zabere více času a stane se i monotónnější.
Do práce cestujem mestom 8,5km a málokedy mám priemernú rýchlosť na 20km/h. A to tretinu cesty idem "obchvatom" kde je max 70km/h ale málokto tam ide pod 80km/h.Mesto nemá ani 100 tis. obyvateľov.Keď sa pred niekoľkými rokmi dokončoval ten obchvat vravelo sa ako odbremení staré cesty - áno zo začiatku - teraz sú tie cesty rovnako plné.Autá obsadené 1-2 ľuďmi, väčšina má problém prejsť niekoľko desiatok metrov peši a radšej bude stáť na troch križovatkách a dudrať, že koľko je všade áut.Už teraz je pre mňa cesta bicyklom rýchlejšia ako autom.
V Brně máme měřený úsek 20km/hod a prakticky celou dobu čumím místo na silnici na tachometr, abych tu rychlost náhodou nepřekročil a před sebe kouknu jen občas. Už se mi párkrát stalo, že jsem málem naboural.
Ja Presne o tom to je. Lidé se více soustředí na svou rychlost a pře sebe nekoukaji. Ja treba rostu z toho jak lidé jezdí v obci tachometrovych 50 nebo raději 48 a me GPS ukazuje 41km/h a toto je větší nebezpečí te nějaký blbec začne celou kolonu předjíždět. Pomalá jízda je nebezpečná stejne jako rychla. Kdyz na dálnici jedu večer plynule 160-170 a nikde nikdo tak koho ohrožují? Mam dobre auto co si to na 8st seveli na 2200 ot a kdybych jel 130 tak buď 7 nebo tocim kdy motor na 8 podtacim. Dále přednost na přechodu… porad se brzdí a rozjíždí a brzdí a rozjíždí. To taky na ekologii nepřidá,
Je to jen o lidech. Já třeba z nikoho nerostu, když jede v obci tachometrových 50 nebo raději 48. Proč bych měl? Za mě taky nikdo pokuty neplatí. Večer na dálnici zásadně jezdím kolem 100 protože naše dálnice nejsou na většině úseků oplocené... A teď si představ, že moje auto také jede 180 Km/h na 8. stupeň úplně v pohodě, ale proč bych podtáčel 8. nebo 7. stupeň, když tam můžu nechat 6. nebo 5.?
a proto povinně zavedou tempomat :-D
Je to pitomost z mnoha důvodů:1) argumentovat emisema v době zavádění elektromobility? Nebo snad budou moct elektromobily jezdit rychleji?2) tím že pojedu ve městě na 2-ku se hluk ani emise nesníží - nejspíš ale chtějí lidi na... štvat, aby radši jezdili na kolách, což bude rychlejší.3) zpomalí se doprava zboží4) zvýší se nervozita řidičů
1) Emisie z elektroáut nemiznú, len menia formu a miesto, kde sa vytvárajú. Keď elektroauto menej žerie, tak tiež produkuje menej emisií.2) Pomalšia jazda v meste prospieva plynulosti dopravy, v skutočnosti sa priemerná rýchlosť nezníži.3) Nespomalí viď bod 24) Vodiči si zvyknú, ubudne lepičov, blikačov, myšičkárov a iných pablbov, v skutočnosti to bude lepšie a menej stresujúce
Všechno co jsi napsal jsou jen nepodložená zbožná přání. Snad kromě bodu dva, ale i tam je to závislé na více faktorech, zdaleka ne jen na rychlosti.
1. Pri elektro autách veľmi závisí na energetickom mixe. V nemecku napríklad je populárna elektromobilita a obnovujú činnosť uhoľných elektrární. Napríklad tu: https://www.topspeed.sk/novinky/velka-eko-loz-o-e... ... Batérie nevyrábajú tiež lesné víly z manny nebeskej, je to riadny kentus. Edit: ani jadrové palivo nie je žiadna spása, je to jadrové palivo, mno ...Keďže body 2. a 3. nie je potrebné vysvetlovať, tak nebudem.4. Drivers are less likely to go fast when city speed limits are lowered. It may seem counter intuitive, but new research has found that drivers in Boston slowed down when speed limits were lowered as little as 5 mphhttps://www.forbes.com/sites/tanyamohn/2018/08/3... ...
ak to chces takto pocitat, tak potom emisie spalovakov tiez nie su iba tie z vyfuku, ale aj tie pri tazbe a spracovani ropy. A to sme potom zase niekde inde
To sa nehádam, len menšia spotreba u elektrických áut, znamená nižšie emisie. Pri zlom energetickom mixe je to markantné, pri lepšom menej ale predsa. Menšia spotreba znamená aj menšie opotrebenie batérie.Osobne som za redukciu IAD. Komu sa dá, môže využiť inú formu dopravy. Komu sa nedá, bude mať voľnejšie cesty. Keď veziem otca na dialízu, zápchy na dôležitých dopravných uzloch mi práve nepomáhajú.
Vozite otca na dialyzu, a ani raz ste si doteraz nevsimli, ze za to pise s druhym Y tvrdym? Tomu sa tazko veri. Zapchy na dolezitych uzloch nepomahaju nikomu, ale stale je to lepsie ako cakat v zime a dazdi na MHD a cestovat 3x dlhsie ako autom.
Móre, jazykovedný ústav prišiel. Niektorí ľudia sý vyrobení zo sodíka padne na nich kvapka a zomrú. Carbrain ako vyšitý.
Mozno nezomru, ale ak maju moznost dopravit sa rychlejsie a pohodlnejsie, radi ju vyuziju. A cenovy rozdiel sa stale zmensuje. Pri viacerych ludoch v aute neraz nakladovo vyhrava auto uz teraz.
Boli také suché zimy, že posledných 5 rokov chodím celoročne na bicykli. Čo ma stojí úplne smiešne sumy za údržbu. Priznávam, že sú ojedinelé prípady, kedy sa autu fakt nevyhnem, aby som nebol neúprimný. To je o mentálnom nastavení. Buď to človek potrebuje, alebo nepotrebuje. Ak nepotrebuje, tak netreba.
Iste. Takze je fajn nechat ludi vybrat si, co preferuju, a natlakovo neusmernovat preferencie tym, ze nejaky druh dopravy zacneme bezdovodne a sikanozne obmedzovat.
Už, som sa zlakol. Myslel som si, že riešenie je zlepšovať iné druhy dopravy, aby IAD nebola potrebná. Ale treba miesto toho šikanovať ...Je síce pekné, že máte modelové auto so 4-mi obsadenými miestami, ale v reále to také nebýva.
Zase zbožná přání.Baterie se vyrábejí... Ano moc eko to není... Ale co tkhle hliník na motory a prevodovky spalováků? To je mi panečku eko mňamka! jaderné palivo je JEDIN8 spása (prozatím), protože je to jaderné palivo.Nezmiňoval jsem bod 3, ač se může zdát, že s bodem dva souvisí. Nesouvisí. Tedy možná souvisí, ale jen VELMI volně.A ten výstřižek z Forbesu? Viz, co jsem napsal výše.
No fuj. teď jsem si to po sobě přečetl. Omlouvám se za formu, ne za obsah.
To je dobre, beriem aj za obsah,
To nemusíš, za obsahem si stojím. ;-)
To je síce čudné, ale aspoň to nie je pravda.
Máš v tom případě VELICE zvláštní názory na ekoligii výroby hliníku a výrobu/likvidaci stovek litrů olejů potřebných k provozu auta po dobu jeho životnosti. A to se nebavím o výrobě paliv. Ale když se ti to tady povede trošku lépe rozvést, možná někoho i přesvedčíš...
Výroba recyklovaneho hliníka je skoro zadarmo. Na slovensku sa už dnes iný nevyrába. Ide o to, ako rozumne sa využívajú zroje.E: a tie oleje u nás zbiera Slovnaft, tipujem, že tiež sa to dá nejak ďalej použiť.
Ano stejne tak to je i recyklací starých baterií. Zatím jich moc není a dožívají další desítky let jako úložiště solárů. Až jich budou větší množství, recyklace bude ještě levnější, než u hliníku, protože se při ní nebude ve velkém využívat pecí na zemní plyn. Recyklace olejů také zatím není žádná hitparáda, takže mi ty EV vycházejí pořád lépe. I ten hliník se nekde musel na začátku procesu musel vzít a pokud vím, tak těžba a zpracování bauxitu moc eko nebyla. Nikdy. Copak tam máš dál?
Hej, ale nie je zasa potrebné nekonečné množstvo hliníka používať. Keďže je to hádam najlepšie recyklovateľný materiál a je ho dostatok už vyrobeného, podiel recyklovaného sa bude už len zvyšovať. Hliník je safe, batérie sú toxický a horľavý odpad. Neviem, čo mám ešte povedať.A neviem, prečo sa tu bavíme o hliníku, ja nie som z hliníkovej lobby. Zhodou okolností sa téma sekundárneho hliníka u nás dosť rozoberala v správach.Motorové oleje, nie sú hitparáda, ale dajú sa znova použiť,Pôvodná myšlienka bola že elektroautá sú greenwashing. Jedny problémy sa nahradia druhými, ďaľšie problémy zostanú. Rakušákom nebudú smrdieť autá v alpách, ale v Poľsku, odkial berú elektrinu z uhoľných elektrární. Eurohujerizmus v praxi.
A pořád dokolečka.Máš pravdu, hliniku je dostatek. Ale ne začátku ho dostatek nebyl a těžil a zpracovával se za MNOHEM horších eko podmínek, než dnes. Takže svou stopu už má za sebou. Baterie nejsou toxický a hořlavý odpad, pokud se dají k recyklaci. nevím ci ještě říct. Nemusíš být z hliníkové lobby, jako já nejsem z lithiové, kobaltové, zinkové, atd.Recyklace baterií se bude ve velkém řešit, až jich bude k recyklaci dostatek, což zatím není. Pak i nasledné zpracování a znovupoužití bude mnohem levnější a ekologičtější. Bateriový velkoprůmysl je na svém začátku, jako kdysi ten hliníkový. Rakušákum nebudou smrdět auta v Alpách, nám třeba ve mestech, ale uvědom si, že emice produkující 100 000 aut, se zdaleka nerovnají emisím z výroby energie pro pohon stejného množství EV. Ty elektrárny, at plynové, nebo uhelné, mají mnohem lepší a výkonnější filtrační systémy, než by si mohlo vozit jakékoliv auto ssebou. Jen ty elektrárny vyrábějí mnohem více energie a nejen pro ty elektroauta.
Elektrická infraštruktúra pre elektroautá je nedostatočná. O filtračných systémoch uholných elektrární sa dá tiež polemizovať, v skutočnosti to nie je dobré.Spôsoby ako zrecyklovať hliník sú známe už dávno. U batérii sa čaká na nejaký zázračný postup. Keďže sú to kompozitné materiály, tak také sa zvyčajne recyklujú zle. Neverím, že sa to veľmi zmení.Elektroautá sú len mokrý ekologický sen technooptimistov, nie skutočné riešenie.
A zase dokolečka.Infrastruktura pro spalovací auta byla také nedostatečná a už není. O filtračních systémech elektráren se dá polemizovat pouze mimo EU a o té se tu bavíme.Na recyklaci baterií nepotřebuješ žádný zázračný postup. Postup je znám velmi dobře, jen je zatím málo baterií, k rozjetí ekonomiky recyklačního průmyslu. Takže se to změní možná velmi brzy. Netvrdím, že EV jsou dokonalé řešení. Jen zatím nejlepší, co máme. Dokud budou dvě lobby které si budou navzájem házet klacky pod nohy, proděláme na tom nakonec všichni. A je uplně jedno, jestli se spalováky, nebo EV. Pokud si někdo neuvědomí, že vývoj baterií neovlivňuje jen a pouze automobilový průmysl a ale doslova cely rozvoj civilizace, budeme mít velký problém. Baterie a elektřinu prostě potřebujeme na řádově více věcí, než pouze auta a s nimi i potřebnou infrastruktutru na výrobu, distribuci opravy a recyklaci. Vyrábíme stále více zařízení, pro která by silný a dlouhodobý lokální zdroj energie byl požehnáním. Pokud nebude "nucený" vývoj baterií pro automotive, celá civilizace se může nehezky zpomalit. Jiný důvod, jako motivace k výzkumu, už je jen válka. A tu nikdo nechce. Teď mi to zkus vyvrátit. Pěkně jedno po druhém, od vrchu, až dolů.
Elektrická infraštruktúra je drahá, obvzlášť s takými parametrami, aby zvládala nabíjať veľa elektroáut. Elektrinu neprevezieš cisternou. Pracoval som pre elektrárne, nie je to sranda. Problém s batériami je, že je to kompozitný materiál (asi som to ešte nenapísal, tak napíšem). Nie sú tie batérie vytvorené tak aby sa dobre recyklovali, dôležitejšie sú iné parametre. Nie sú dve batérie rovnaké. Ak sa postaví recyklačná linka, nemusí byť vhodná na iné/nové typy batérii. Ekológia by mala byť aj ekonomická, ináč sa na to každý vykašle. Linka, ktorá na seba nezarobí, je nanič linka.
Elektrické auto nenabíjíš každý den. Elektrické auto (auta) si spousta lidí nabíjí doma, pomalým nabíjením přes noc, nebo ve firmách. Předpokládám, že pro velké firmy s parkovišti pro zaměstnance, nebude problém, jako jeden z benefitů postavit pro ně nabíječky. Některé už to nakonec i mají. Některá elektrická auta tím pádem NIKDY neuvidí veřejnou nabíječku, nebo jen párkrát za dobu své existence. Ještě jsem u nás neviděl frontu na nabíječku, jako na některých obrázcích. EV jsou drahé, proto je jich zatím málo a tak to ješte dost dlouho zůstane. Času na dobudování infrastruktury je dost. Pokud jsi pracoval v elektrárně, tak nevím, ale pokud bys pracoval v distribuci, věděl bys jak hodně se do infrastruktury a posilování obecně investuje. Elektřinu pro EV můžeš skladovat v bateriích, jak jsem napsal výše, takže maximální příkon veřejné dobíjecí stanice nikdy nemusí být dosažen. Ekologická likvidace bude ekonomická, až se rozvine recyklační průmysl. Při reálné životnosti baterií kolem 20 let (tím nemyslím tu udávanou, ale až už nepůjdou nikde použít efektivně) se toho už za pár let dočkáme. Bude to VELKÝ business. Vím velice dobře, jak vypadají jednotlivé typy baterií, delám s nimi v práci. Od zavedení, až po likvidaci. Pokud se postaví fabrika na recyklaci, tak rozhodně nebude obsahovat jednu linku na recyklaci jednoho druhu baterií. Neměj strach. Nakonec, dnes jsem četl, že se podařilo vyrobit materiál, který nepropuští plyny. Tak pokud nebude propouštět i vodík, tak nás může čekat jiná budoucnost. Osobně tomu ale moc nevěřím.
Quick100, ak mienime pretransformovať autá na "zelené", tak proste ani na "nabíjanie doma" nemáme dostatočnú infraštruktúru. Viem, aké máme vedenia, aké treba. Vymeniť tie komunistické šunty za nové, to proste, heh. No vtipné to bude :) Pravdepodobne vzniknú nejaké výmysly typu, že autá sa budú nabíjať na striedačku. A kto si dá nabiť v nevhodný čas, jednoducho pôjde pešibusom do roboty.Už sa teším, asi vymením IT za rikšu a budem nešťastných šoférov voziť.Edit: nepracoval som v elektrárni, ale pre distribučnú.
.. celý problém, který tady řešíte, je o tom, že pan Anton má mnohem více aktivizmu, domněnek a víry ve svůj dojem, než relevantních a tématu odpovídajících znalostí.Problém recyklace baterií ... "kompozitní materiál" .. co prosím? :-)Problém recyklace baterií ... "čeká se na zázračný postup" .. what? :-DViděl jsi někdy lithiovou rudu? Hroudu špinavého kamení, které obsahuje cca 0,2% lithia? Víš, že v těch baterií toho lithia je více než v té rudě? A věděl's, že právě ten tvůj "kompozit" se dá průmyslově rozebrat? To, že to doma neumíš, ještě vůbec nic neznamená, i když můžeš věřit, domnívat se, myslet si, že ano :-DLithiová ruda se třeba rozebrat nedá vůbec a přesto všechno, i když jí je tam jen 0,2% tak "nějakým zázrakem" :-D to z té rudy, z toho špinavého šutru dostanou v čisté formě ...Mám za to, že ten "zázrak na který čekáme", nebude muset být tak velký, jako ten "zázrak", který se děje dnes a denně při získávání lithia z bláta a kamení . . . (mírná nadsázka pro uvědomělé, kdyby to chtěl někdo vzít, tak nějak zázračně, doslova)Až těch baterek bude dost .. ještě se o ně poperou .. a tomu ver ty k0kO .. B-]
Democratic. Pekný nick, pripomína mi babky demokratky, if you know, what I mean? (je to urážka proste)Ok, je to tak dobre recyklovateľné, že sa to nerobí. Badum, tssss..... Money talks, vy domnienkový aktivista :)
:-D Prečo spomaľovať len autá, treba spomaliť i lode, vlaky a samozrejme lietadlá, tie tiež lietajú príliš rýchlo a pália príliš veľa energie. Bolo by menej vlakových a leteckých nehôd.... A teraz vážne. Tí čo tomu naozaj rozumejú do toho zarátavajú i ekonomické škody spôsobené tým, že ľudia trávia čas sedením v aute a čakaním v zápche. A potom už podobné úvahy nevyzerajú tak dobre.A nakoniec, čo tak skúsiť zachrániť planétu tým, že zrušíme zbytočné odvetvia, napr. reklamu. Stačí si len spočítať koľko TWh energie a zdrojov treba na produkciu, reklamy, koľko TV beží o 20 - 30% dlhšie lebo taký je podiel reklamy na vysielaní... koľko spotrebujú svetelné reklamy. Koľko stojí výroba plagátov a billboardov.... Ale jasné, reklamy predsa zrušiť nejde, čo si to len dovoľujem. :-/ radšej poďme buzerovať plebs.
Ještě bych doplnil, že ze statistik to rozhodně čerpat nemohli, protože počet smrtelných nehod neustále silně fluktuuje a procentuálně klesá, bez ohledu na snížení rychlosti, při stále větší hustotě dopravy.Mnohem větší vliv na nehodovost obecně, mají mladí samečci s ještě mokrým řidičákem a silným autem. na takové stejně žádná omezení neplatí.
Správně jste poznamenal "zavádění elektromobility", jelikož k úplnému zavedení nikdy nemusí dojít. Protože dokud nebude vyřešena ekovýroba el. energie v násobně vetším množství než dnes a vybudování distribuční elektrické sítě pro násobně větší množství nabíječek než dnes, tak je elektromobilita v masovém měřítku pouhá utopie a celá elektromobilita narazí do zdi na konci slepé ulice a mezitím mohou přijít lepší řešení jako třeba vodík.
LOL. Vid Norsko
Které do toho cpe prachy z těžby plynu :D
Vodík pravděpodobně nebude nikdy lepší alternativa, z důvodu jeho energeticky náročné, nebo neekologické výroby, nemožnosti (téměř) skladování a problematické distribuce. Nehledě na to, že naplnit vodíkový spalovák na ujetí 400km, trvá skoro déle, než dobít EV
Aneb, svět se v kravskou zadel obrací.Otázkou je, co klimahujeři budou dělat, až nastane další doba ledová. A že jich bylo v historii Země požehnaně, jejich spouštěčem byla aktivita sopek a podle cyklů je na ni akorát tak vhodná doba. Viz třeba http://www.longrangeweather.com/global_temperatures.htm...
Budou tvrdit to co vždy, že vlivem globálního oteplování vzniká lokální ochlazování.
Ne, sopky na doby ledové/meziledové nemají velký vliv, spíš se to řídí podle Milankovičových cyklů. Nicméně i tak je tahle doba meziledová divná, podle těch předešlých už bychom měli jít s globální teplotou dolů a neděje se to.
Mě to nepřijde absurdní návrh. :-|Zavést sníženou rychlost a povolit autonomní auta a MHD bude zřejmě cíl.Pokud ve 30ti km bouchnete do automňáku, tak to všichni přežijou a relativně se nic nestane.
Vis, tyhle veci vetsinou zavadi lidi co litaji soukromym tryskacem a elektroautem nejezdi, protoze by ho museli furt nabijet.
Autonomní MHD, Taxi, dovážky jídla a nákupů nestávkují, nechtějí navýšit mzdu, nejsou nemocný, nemají dovolenou, nemají svátky, nemají ošetřovné. :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-DPokud by to povolili, tak to asi stejně víc než 30 km/h nepovolí.Konvenčním řidičům se to musí vysvětlit, že to je výhoda i pro ně. Ukazovat fakáče a troubit a řvát na to jim moc nepomůže. :-D:-D:-D:-D:-D:-DNazdar!!!
Ano, máte recht. V nulové rychlosti se nestane vůbec nic. Ufff Už zbývají jen nohy, protože přílišné chození vytváří nadbytečné CO2, tak navrhuji nohy odřezat všem. Každý, ať sám posoudí zdali si poté nechat namontovat kolečka jež překračují rychlostní limity
Kdyby odřezali nohy takovému nadrženci, jako jste Vy, tak byste po sobě zanechával slizkou stopu, jako slimák :-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.