Na hlavní modul budoucí čínské vesmírné stanice brzy vyrazí tři astronauti

Čína je připravena vyslat na Tchien-che, tedy hlavní modul své budoucí vesmírné stanice, lidskou posádku. Konkrétně půjde o tři astronauty.

Momentálně je bohužel k dispozici jen velice málo informací – neznáme ani jména dotyčných astronautů, ani datum startu. SpaceNews nicméně uvádí, že raketa pro tuto misi již byla vyvezena na odpalovací rampu.

Stojí za připomenutí, že půjde o první čínskou pilotovanou misi po více než čtyřech letech (a celkově sedmou). To lze samo o sobě považovat za velký úspěch.

Na Tchien-che se již nachází 4,5 tun zásob, které tam v sobotu 29. května přivezla bezpilotní kosmická loď Tianzhou 2. Nechybí ani pohonné látky a jiné potřebné věci.

Pokud nenastanou nějaké komplikace, v průběhu příštího roku budou do vesmíru dopraveny další moduly a na stanici začnou probíhat první vědecké experimenty. Ty budou moct provádět nejen badatelé z Číny, ale i ze zahraničí.

Titulní ilustrační foto: Leebrandoncremer, CC BY-SA 4.0