Vesmír | Mezinárodní vesmírná stanice | Víno

Na ISS míří 12 lahví vína. Astronauté ho nebudou popíjet, ale zkoumat vliv stavu beztíže na jeho zrání

Evropský startup Space Cargo Unlimited se zaměřuje na zkoumání stavu beztíže a toho, jak působí na různé objekty. Nyní vyslal několik lahví vína na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) a po 12 měsících bude zkoumat, jak víno zrálo oproti tomu, které bylo ponecháno na Zemi.

Zaslaných 12 lahví vína jsou součástí experimentu, který bude zkoumat vliv mikrogravitace na zrání a celkové vlastnosti. Na Zemi přitom bude stejná várka stejného vína zrát v běžných podmínkách, na konci projektu, tedy po 12 měsících, tak bude možné porovnat, k jakým změnám došlo.

Obě várky budou v uzavřeném prostředí v teplotě okolo 18 stupňů. Výzkumníci očekávají, že dojde ke změně chuti s ohledem na působení mikrogravitace a vesmírné radiace, odpověď se ale dozvíme až po roce. Zároveň ale dodávají, že cílem experimentu není vytvořit nový produkt „vesmírného vína“, ale spíše za pomoci pokusů zjistit informace, které by šly obecně aplikovat při uchovávání potravin.

Na vyslání lidské posádky k ISS se aktuálně chystá SpaceX:

Zdroj: TechCrunch

Diskuze (14) Další článek: Ryzen 9 3950X oficiálně: AMD hřímá, že je to nejvýkonnější 16jádro, v prodeji bude od 25. listopadu

Témata článku: Vesmír, Země, SpaceX, Mezinárodní vesmírná stanice, Víno, ISS, Zrání, Lahev vína, Stav beztíže, Astronaut, Mikrogravitace, Beztíže, Lahev