Na měsících 121 exoplanet by teoreticky mohl být mimozemský život

K dnešnímu dni jsme objevili již cca 3730 exoplanet, ale na žádné z nich nebyly zaznamenány žádné známky života. Jenže... co když prostě jen hledáme na nesprávných místech? Co když se až příliš upínáme právě na zmíněné exoplanety a kvůli tomu jsme přehlédli něco potenciálně zajímavého v jejich okolí?

Astronomové nyní identifikovali 121 plynných obrů, kolem nichž by mohly obíhat obyvatelné měsíce. „V současnosti známe 175 měsíců, které obíhají 8 planet v naší Sluneční soustavě. Většina z nich obíhá kolem Jupitera a Saturnu, které se nacházejí mimo obytnou zónu Slunce, ale v jiných slunečních soustavách tomu tak být nemusí,“ uvedl planetární astrofyzik Stephen Kane z University of California, Riverside (UCR).

„Zahrnutí skalnatých exoměsíců do našeho hledání života ve vesmíru výrazně zvýší počet míst, na která se můžeme podívat,“ dodal.

Z hlediska pátrání po mimozemských organismech je důležité to, že takové exoměsíce by dostávaly záření nejen od slunce, ale i z magnetosfér svých hostitelských planet. Jak ukázal dřívější výzkum, měly by být přinejmenším stejně tak velké jako Mars, aby jejich gravitace dokázala udržet vodu.Nebude ovšem jednoduché je odhalit.

„Nyní, když jsme vytvořili databázi známých obřích planet v obytných zónách jejich hvězd, pozorování nejlepších kandidátů na hostování případných exoměsíců pomůže zpřesnit očekávané vlastnosti těchto exoměsíců,“ vysvětlila Michelle Hill z University of Southern Queensland.

Na základě získaných informací bychom v budoucnu mohli zkonstruovat teleskop nové generace, který by nám umožnil exoměsíce detekovat a důkladně zkoumat.

Diskuze (2) Další článek: Jak dopadl velký den Applu s náloží novinek: Sledujte, co letos připravil

Témata článku: Vesmír, Měsíc, Astronomie, Mars, Slunce, Sluneční soustava, Mimozemský život, Exoplanety, Jupiter, Saturn, Dnešní den, UCR, Nová generace, Plynný obr, Nejlepší kandidát, Riverside, Pátrání, Obytná zóna, Brzký výzkum, Planeta, Nesprávné místo

Rekordy počasí: V Česku to ještě jde, skutečné extrémy zažívají jinde

** Teplotní extrémy dokážou překvapit. Seznamte se s rekordy v Česku i ve světě ** Rekordní hodnoty jsou mnohdy až k neuvěření ** Zjistěte, kdy ke bylo největší horko, zima, déšť či vítr

Google ADT-2: Miniaturní krabička s Android TV 8.0, kterou si nikdy nekoupíte

** Dlouho se nevědělo, co to přesně má být ** Pak se s krabičkou Google pochlubil na I/O ** Do „Chromecastu“ vtěsnal celý Android TV

15 věcí, které umí Windows 10, ale možná o nich vůbec nevíte

** Systém Windows 10 umí spoustu užitečných drobností ** O mnoha praktických funkcích pravděpodobně ani nevíte ** Poznejte užitečné tipy, které se vám mohou hodit každý den

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Řešením matematického problému se dostal k modelu teoretického stroje, který nese jeho jméno a je základem logiky univerzálních počítačů.