Na měsících 121 exoplanet by teoreticky mohl být mimozemský život

K dnešnímu dni jsme objevili již cca 3730 exoplanet, ale na žádné z nich nebyly zaznamenány žádné známky života. Jenže... co když prostě jen hledáme na nesprávných místech? Co když se až příliš upínáme právě na zmíněné exoplanety a kvůli tomu jsme přehlédli něco potenciálně zajímavého v jejich okolí?

Astronomové nyní identifikovali 121 plynných obrů, kolem nichž by mohly obíhat obyvatelné měsíce. „V současnosti známe 175 měsíců, které obíhají 8 planet v naší Sluneční soustavě. Většina z nich obíhá kolem Jupitera a Saturnu, které se nacházejí mimo obytnou zónu Slunce, ale v jiných slunečních soustavách tomu tak být nemusí,“ uvedl planetární astrofyzik Stephen Kane z University of California, Riverside (UCR).

„Zahrnutí skalnatých exoměsíců do našeho hledání života ve vesmíru výrazně zvýší počet míst, na která se můžeme podívat,“ dodal.

Z hlediska pátrání po mimozemských organismech je důležité to, že takové exoměsíce by dostávaly záření nejen od slunce, ale i z magnetosfér svých hostitelských planet. Jak ukázal dřívější výzkum, měly by být přinejmenším stejně tak velké jako Mars, aby jejich gravitace dokázala udržet vodu.Nebude ovšem jednoduché je odhalit.

„Nyní, když jsme vytvořili databázi známých obřích planet v obytných zónách jejich hvězd, pozorování nejlepších kandidátů na hostování případných exoměsíců pomůže zpřesnit očekávané vlastnosti těchto exoměsíců,“ vysvětlila Michelle Hill z University of Southern Queensland.

Na základě získaných informací bychom v budoucnu mohli zkonstruovat teleskop nové generace, který by nám umožnil exoměsíce detekovat a důkladně zkoumat.

Diskuze (2) Další článek: Jak dopadl velký den Applu s náloží novinek: Sledujte, co letos připravil

Témata článku: Vesmír, Měsíc, Slunce, Astronomie, Mars, Mimozemský život, Sluneční soustava, Saturn, Exoplanety, Jupiter, Nejlepší kandidát, Planeta, Pátrání, Riverside, Brzký výzkum, Nesprávné místo, Obytná zóna, Plynný obr, Dnešní den, UCR, Nová generace

Windows 10 už jsou na 700 milionech počítačů, ale není to jen labutí píseň?

** Windows 10 překonaly hranici 700 milionů instalací ** To je úctyhodné číslo a miliarda se blíží ** Analýzy ale i tak ukazují proměnu, jak používáme počítače a mobily