Na měsících Jupitera a Saturnu mohou být přílivové vlny podobné těm pozemským

Nová studie naznačuje, že na Jupiterově měsíci Europě a Saturnově měsíci Enceladu se v oceánech ukrytými pod silnými vrstvami ledu mohou vyskytovat aktivní přílivové vlny podobné těm pozemským.

Je-li tomu skutečně tak, podle vědců by to zvýšilo pravděpodobnost toho, že na jmenovaných měsících bude nalezena nějaká forma mimozemského života. „Dokážu si představit organismy ukotvené k mořskému dnu či ledu, které z těchto vln profitují,“ uvedl Steven Vance z NASA Jet Propulsion Laboratory v rozhovoru pro New Scientist a dodal:

„Pokud se tyto stojaté vlny vyskytují, je možné, že místa, kde se soustřeďují, jsou rovněž ohnisky života.“

Výše uvedený předpoklad vychází z výpočtů provedených odborníky z Royal Netherlands Institute for Sea Research, které zajímalo jak gravitační síla Jupitera a Saturnu ovlivňuje oceány na Europě a Enceladu.

Jistě stojí za připomenutí, že na Enceladu byly nedávno poprvé nalezeny komplexní organické molekuly. Možnost existence přílivových vln tak nepochybně ještě posílí naděje, které k němu (i k Europě) upínají astrobiologové.

Jak totiž Vance v dané souvislosti poznamenal, tyto vlny by mohly umožňovat proudění živin mezi jádry a ledovými skořápkami měsíců.

Titulní foto: Lunar and Planetary Institute, CC BY 2.0

Diskuze (2) Další článek: Intel brzy uvede do prodeje 9. generaci procesorů bez integrované grafiky. O moc levnější nebudou

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Saturn, Mimozemský život, Jupiter, Vlna, Jupiter a Saturn, Titulní foto, Nová studie, Encelad, New Scientist, Evropa, Uvedený předpoklad, Gravitační síla, NASA Jet Propulsion, Jet Propulsion Lab, Mořské dno

Nekonečný projekt Star Citizen vydělal už přes 400 milionů dolarů

Skončí někdy tato finanční výprava fanoušků?

ByznysSimulátory