Byl jsem teď v Norsku dva měsíce... Opravdu tady jezdí spouta EV (hlavně Tesla) a nabíječek je tady mnohem víc než benzínek. A tady jim to i ekonomicky vyplatí, benzín stojí 25 NOK (50 Kč), elektřina u rychlonabíječky 5 NOK/kWh (10 Kč), takže provoz EV je tady levný. Ovšem na druhou stranu tu ekologičnost kompenzují tím, že každý druhý Nor má kromě té Tesly ještě americký osmiválec (veterán 50. - 70. léta). Tady je to rozšířené hobby, za celý život jsem neviděl tolik klasických amerik, jako tady za ty dva měsíce. Ten počet dieselů zase dělá to, že každý tady má obytné auto.
Kamarádka žijící v Norsku mi nedávno říkala, že se začíná opět vzmáhat prodej benzinových aut, protože na elektromobily skončily dotace a navíc se začíná omezovat nabíjení kdykoliv a určuje se, kdy a jak dlouho se smí nabíjet. Takže jak je to teda doopravdy? Má pravdu autor článku, nebo člověk, který tam žije už více než 10 let?
mam kamarada v Norsku a kamaradka ma pravdu.
Cize im to infrastruktura stale nedava ?
No copak Norové, když mají 90% elektřiny z vodních elektráren prakticky za hubičku, to se to nabíjí panečku 😉
ee jim prudce Zdražila. Jsou v entso-e.Parazitůjí na nich Němci, Angličané a další. A elektrovehikly destabilizují síť.
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 9. 2024 16:40
Ještě by bylo pro dokreslení celého obrázku bylo hezké říct, že prodeje aut v Norsku zažívají pěkný sešup. Takže jsou na nejlepší cestě ke kubanizaci a kdyby se to samé stalo třeba v Německu, tak už jsme v pěkné krizi.
To se tam už ale děje.
Líbí se mi, jak si vetsina lidi mysli, ze se ropa do pistole u pumpy dostane jen z dobre vůle pumpare bez účasti statu. Každopádně fosilove jsou minulost, stejne tak jako hloupé telefony, děrné stitky, kazeťáky atd. Jen to tem pomalejším trva trochu dýl pochopit.
Spotřeba fosilních paliv stále stoupá ty minulosti.
Hloupé telefony nejsou minulost, pořád se nabízí - https://www.alza.cz/tlacitkove-tel...844044.htm Děrné štítky pořád existují třeba ve formě papírových jízdenek, i když už se neděrují, ale označují jinak.Kazeťáky se také pořád dají sehnat - https://www.alza.cz/audio-video/hi...851951.htmKdoví, jestli těch pomalejších nakonec nebude vždycky víc, než těch rychlejších, když pro ně pořád existuje tak široká nabídka jak těchto produktů, tak i spalovacích "fosidel"? 😉
Pindiku uz mas tu novu Teslu? Tak si chod uľaviť pravou rukou a nam ostatným normálnym daj pokoj.
Pindik a jeho imaginarni tesla o ktere cetl na zive...
Jenom debil si myslí, že paliva jsou jediné produkty z ropy a tudíž se bez ní obejdeme.
Libi se mi, jak si Pindulin mysli jak je chytrejsi nez vsichni ostatni.
Pindulin má pravdu. Akorát potrvá ještě 10 let, než to bude realita a pak potrvá dalších 40let, než se obnoví náš vozový park...to lze spočítat
Ja nerikam ze castecne nemate pravdu. Ale je to asi jako vykrik, ze programovani je minulost jako psaci stroje. Vsechno naprogramuje AI.Ne ze to jednou mozna tak nebude, ne ze by dnesni AI nedokazala naprogramovat "hada" nebo piskvorky, ale mozna ze sam chapete ze zitrkem programatori zdaleka nekonci, ze. A do toho si predstavte ze EU by vnutila ze nikdo po roce 2028 nesmi zamestnavat programatora, a uz ted by melo byt alespon 20% kodu produkovaneho AI. A kdo kvotu nesplni, dostane mastnou pokutu.
Našťastie sa v článku nehovorí o ekológii Nórska. Pretože by to bolo trošku pokrytecké, ako je ostatne správanie nórov. Alebo si tí ekomaniaci vyrábajú a likvidujú batérie a tie plastové karosérie u nich v Nórsku???
To se nám to hoduje, když nám to jiní lidé platí prostřednictvím ropy, kterou jim prodáváme. Tohle je jenom další demonstrace zvrácenosti a pokrytectví kolem BEV. Už aby to skončilo a ať již brzy máme tuhle stupidní epizodu za sebou.
Po zákazu dovozu ropy z Ruska, se bude v Norsku těžit este více.Spalovací auta jen tak nezmizí.
Když si tedy ukládají značky kabrioletů na zimu do depozitu, a tím se snížil ten počet benzínových aut na silnicích, kolik elektrických (případně i naftových) kabrioletů tam asi jezdí v létě, nebo dokonce i v zimě? 😉
Vozidlo v depozitu je stále registrované vozidlo .
Třeba je to v Norsku jinak, anebo je tam nepočítá jen ta OFV? V tom originále to uvedeno na konci odstavce s nadpisem "Over tre millioner personbiler i 2030?" (automatický překlad):Více než tři miliony osobních automobilů v roce 2030?Společnost OFV již dříve provedla výpočty, které naznačují, že vozový park osobních automobilů se do roku 2030 zvýší z dnešních 2,8 milionu osobních automobilů na přibližně 3,1 milionu.Ekonomické výkyvy ve vztahu k daním z automobilů, cenám, úrokovým sazbám a dalším faktorům ovlivňují prodej nových automobilů – jak pro soukromé osoby, tak pro firmy. A daňové změny mají zásadní vliv na to, jaké vozy si vybereme," říká Solberg Thorsen.Skutečnost, že jsme v září překročili "magickou čáru" a nyní máme více elektrických než benzinových aut, má podle Solberga Thorsena dva hlavní důvody:- Hlavním důvodem je, že téměř vše registrované u nových osobních automobilů je elektrické. Zároveň je nyní mnoho vozů pro nadšence, které jsou na sezónu odhlášeny, a je jich tolik, že to ovlivňuje i údaje o skladových zásobách," říká.
Elektrických kabrioletu moc není.Možná žádný.
Pár se jich asi najde, viz např.: https://www.sauto.cz/inzerce/osobni...=kabriolet . Ale jestli něco takového, co jako klasický kabriolet nevypadá, má někdo v Norsku, a dává to na zimu do depozitu, kdoví? 😉
Jejich rozvoj elektromobility mě nechává zcela chladným, protože jede na prachy z fuj fuj ropy. Dokonce její těžbu na letošek o pětinu zvýší. Takže bych to nazval jako pokrytectví.
Nejde vubec o to, ze to plati penezi z ropy.Dulezite je vedet, ze cely ten boom elektromobilu zacal a skonci jen kvuli danovym zvyhodnenim / znevyhodnenim, prenastavenim vsech moznych poplatku atd. Neni to nikterak prirozeny ani dlouhodobe stabilni proces. Nevhodne elektromobily vetsina Noru kupuje jen z donuceni, protoze stat hazi vlastnikum aut klacky pod nohy naprosto vsude, kam jeho pracky dosahnou.
Jenže ty procenta hybridních vozů.... Z pohledu emisí je jedno jestli je značený jako hybrid , nebo plug-in hybrid, protože stejně víc než z 50% využití stejně běží spalovací motor. A ten nejčastěji bývá benzínový .Tedy prohlásit, že ...elektromobilů jezdí víc než aut na benzín... mno je spíš ideové PR než objektivní popis běžného života.Jinak bez masivních dotací, vzhledem k tomu že EV nejsou "nízkoprahové". Nemohou konvenční vozy zatím překonat. Protože daně-nedaně, ojeté vozidlo na fosilní palivo bude levnější o desítky procent. Bežné vozidlo třídy C, jako jediné vozidlo do rodiny, které splní STK, je možné pořídit za 2000-5000 € zatímco EV bez dotace, horko těžko za 25000,- €
ono i ty hybridy ... spočítat kolik stojí výroba těch elektromotorů, minibaterek a sw, kvůli toho postavené fabriky, těžba nerostů a jejich přeprava, jestli by se pak nezjistilo že ta úspora litr špinavé ropy na 100 km tohle všechno stejně nevyváží.
Tak to uz se davno zjistilo ze to nevyrovna. Nekde byla nejaka studie, dokonce primo od EK, kde se zjistilo, aby se dorovnvali celkove emisni naklady i s vyrobou a to pokud to auto bere pouze energii z cistych zdroju, je zapotrebi 200tis km, aby to zacalo byt ekologictejsi nez spalovaci motory.
"Nekde byla nejaka studie"Jo oblibeny hoax uz temer 15 let.
Tohle sice neni ona konkretni studie, kterou jsem ja myslel, ale je to treba jedna z nichhttps://realisticka.cz/2022/10/11/jak...ktromobil/
V téhle studii se píše, že se "to nevyrovná"??? Já tam čtu něco jiného.
Je to fake news stejně jako spousta jiný o EV . Přesto jejich vyvrácení k větší prodejnosti EV nevede. Hádám, že ti kteří na EV mají a jsou odrazení takovou pověrou tvoří chybu měření.
Ne nutně. Kámoš má plug-in hybrid, který má papírový dojezd 50km. Reálně samozřejmě míň, ale pořád dost na to, aby mu to stačilo na denní popojiždění. Byl by sám proti sobě, kdyby to nenabíjel zejména přes léto z fotovoltaiky a když jede párkrát do měsíce dál, tak prostě jede na benzín. Vzhledem k tomu, jak to využívá, tak mi to dává smysl.Blbost bylo, jak plug-in hybridy kdysi dotovalo Německo. To si pak nakoupili lidi, kterým šlo jen o tu dotaci a v životě to nenabili.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.