Martin Novotný
18. září • 20:46

Byl jsem teď v Norsku dva měsíce... Opravdu tady jezdí spouta EV (hlavně Tesla) a nabíječek je tady mnohem víc než benzínek. A tady jim to i ekonomicky vyplatí, benzín stojí 25 NOK (50 Kč), elektřina u rychlonabíječky 5 NOK/kWh (10 Kč), takže provoz EV je tady levný.
Ovšem na druhou stranu tu ekologičnost kompenzují tím, že každý druhý Nor má kromě té Tesly ještě americký osmiválec (veterán 50. - 70. léta). Tady je to rozšířené hobby, za celý život jsem neviděl tolik klasických amerik, jako tady za ty dva měsíce.
Ten počet dieselů zase dělá to, že každý tady má obytné auto.

Samanthea N (Samanthea Nováková)
18. září • 20:44

Kamarádka žijící v Norsku mi nedávno říkala, že se začíná opět vzmáhat prodej benzinových aut, protože na elektromobily skončily dotace a navíc se začíná omezovat nabíjení kdykoliv a určuje se, kdy a jak dlouho se smí nabíjet. Takže jak je to teda doopravdy? Má pravdu autor článku, nebo člověk, který tam žije už více než 10 let?

jirik66
18. září • 13:39

No copak Norové, když mají 90% elektřiny z vodních elektráren prakticky za hubičku, to se to nabíjí panečku 😉

kareI
18. září • 13:27

Ještě by bylo pro dokreslení celého obrázku bylo hezké říct, že prodeje aut v Norsku zažívají pěkný sešup. Takže jsou na nejlepší cestě ke kubanizaci a kdyby se to samé stalo třeba v Německu, tak už jsme v pěkné krizi.

Pindulin
18. září • 12:55

Líbí se mi, jak si vetsina lidi mysli, ze se ropa do pistole u pumpy dostane jen z dobre vůle pumpare bez účasti statu. Každopádně fosilove jsou minulost, stejne tak jako hloupé telefony, děrné stitky, kazeťáky atd. Jen to tem pomalejším trva trochu dýl pochopit.

intelmerom
18. září • 12:38

Našťastie sa v článku nehovorí o ekológii Nórska. Pretože by to bolo trošku pokrytecké, ako je ostatne správanie nórov. Alebo si tí ekomaniaci vyrábajú a likvidujú batérie a tie plastové karosérie u nich v Nórsku???

Katikakus
Katikakus
18. září • 10:12

To se nám to hoduje, když nám to jiní lidé platí prostřednictvím ropy, kterou jim prodáváme. Tohle je jenom další demonstrace zvrácenosti a pokrytectví kolem BEV. Už aby to skončilo a ať již brzy máme tuhle stupidní epizodu za sebou.

vzach
18. září • 9:33

Když si tedy ukládají značky kabrioletů na zimu do depozitu, a tím se snížil ten počet benzínových aut na silnicích, kolik elektrických (případně i naftových) kabrioletů tam asi jezdí v létě, nebo dokonce i v zimě? 😉

marti777
marti777
18. září • 9:14

Jejich rozvoj elektromobility mě nechává zcela chladným, protože jede na prachy z fuj fuj ropy. Dokonce její těžbu na letošek o pětinu zvýší. Takže bych to nazval jako pokrytectví.

Martin Prokop
Martin Prokop
18. září • 9:10

Jenže ty procenta hybridních vozů.... Z pohledu emisí je jedno jestli je značený jako hybrid , nebo plug-in hybrid, protože stejně víc než z 50% využití stejně běží spalovací motor. A ten nejčastěji bývá benzínový .Tedy prohlásit, že ...elektromobilů jezdí víc než aut na benzín... mno je spíš ideové PR než objektivní popis běžného života.Jinak bez masivních dotací, vzhledem k tomu že EV nejsou "nízkoprahové". Nemohou konvenční vozy zatím překonat. Protože daně-nedaně, ojeté vozidlo na fosilní palivo bude levnější o desítky procent. Bežné vozidlo třídy C, jako jediné vozidlo do rodiny, které splní STK, je možné pořídit za 2000-5000 € zatímco EV bez dotace, horko těžko za 25000,- €

Určitě si přečtěte

Články odjinud