Na planetě Merkur by se teoreticky mohl vyskytovat život

Na planetě Merkur by mohly panovat podmínky umožňující existenci života. Plyne to z nové studie, která byla minulý týden zveřejněna v žurnálu Scientific Reports.

„Je možné, že dokud by tam byla voda, teploty by byly vhodné pro přežití a možná i vznik života,“ uvedl jeden z jejích autorů, Jeffrey Kargel z Planetary Science Institute, v rozhovoru pro The New York Times.

Kargel a jeho kolegové zpochybňují teorii, podle níž jsou za chaotickou podobu Merkurova povrchu zodpovědná zemětřesení. Místo toho navrhují, že charakteristické praskliny by mohly vznikat v důsledku působení těkavých látek, které „vybublávají“ směrem nahoru.

Hloupost, nebo...?

Samotný povrch je příliš horký, ale v podzemí by tyto těkavé látky mohly vytvořit prostředí přátelské k nějakým formám života.

Kargel připustil, že on sám se k této zpočátku stavěl skepticky. Pak se ale pustil do analyzování geologických důkazů a začal uvažovat i o fyzikálních a chemických podmínkách.

„A čím více jsem se tomu věnoval, tím více jsem si uvědomoval, že tento nápad… dobře, může to být hloupost, ale není to úplná hloupost,“ dodal.

Diskuze (6) Další článek: YouTube Music výrazně mění vzhled přehrávače. Přidává texty písní a tlačítka

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Chemie, Mimozemský život, Voda, Geologie, Scientific Reports, Život, Hloupost, Merkur, Látka, Těkavá látka, MER, Planeta, The New York Times

Mexické drogové kartely používají drony s malými bombami. Odhození a zásah rovnou nafilmují

** Mexické drogové kartely využívají pozoruhodné nekonvenční zbraňové systémy ** Patří mezi ně rovněž drony v mnoha podobách ** Nedávno zveřejněné video zachycuje útok dronu shazujícího malé bomby

MexikoDrogyZbraně
Recenze herních sluchátek Razer Kaira Pro. Vibrace až za ušima

Razer Kaira se konečně zbavila drátů a zaměřila se na silné stránky jednotlivých konzolí. My jsme otestovali verzi pro Playstation 5.

RazerSluchátkaRecenze
Tam, kde Google zatím zklamal, musí pomoci aplikace. Změňte si orientaci hodinek na pohodlné ovládání levačkou

** Víte, proč mají hodinky doplňková tlačítka vždy vpravo? ** 90 % populace jsou praváci, hodinky si tak pravačkou upnou na levou ** Leváci musí hodinky ovládat "přes ruku" nebo stáhnout aplikaci Lefty

Chytré hodinkyWear OS

Na některých telefonech s Androidem půjde vypnout 2G sítě. K čemu je to dobré?

** 2G sítě jsou s námi již 26 let, za tu dobu se však mnohé změnilo ** Google v USA umožňuje u Androidů vypnout 2G sítě ** V Česku si musíte pomoci samostatnou aplikací