Vesmír | Mimozemský život

Na planetě Merkur by se teoreticky mohl vyskytovat život

Na planetě Merkur by mohly panovat podmínky umožňující existenci života. Plyne to z nové studie, která byla minulý týden zveřejněna v žurnálu Scientific Reports.

„Je možné, že dokud by tam byla voda, teploty by byly vhodné pro přežití a možná i vznik života,“ uvedl jeden z jejích autorů, Jeffrey Kargel z Planetary Science Institute, v rozhovoru pro The New York Times.

Kargel a jeho kolegové zpochybňují teorii, podle níž jsou za chaotickou podobu Merkurova povrchu zodpovědná zemětřesení. Místo toho navrhují, že charakteristické praskliny by mohly vznikat v důsledku působení těkavých látek, které „vybublávají“ směrem nahoru.

Hloupost, nebo...?

Samotný povrch je příliš horký, ale v podzemí by tyto těkavé látky mohly vytvořit prostředí přátelské k nějakým formám života.

Kargel připustil, že on sám se k této zpočátku stavěl skepticky. Pak se ale pustil do analyzování geologických důkazů a začal uvažovat i o fyzikálních a chemických podmínkách.

„A čím více jsem se tomu věnoval, tím více jsem si uvědomoval, že tento nápad… dobře, může to být hloupost, ale není to úplná hloupost,“ dodal.

Diskuze (6) Další článek: YouTube Music výrazně mění vzhled přehrávače. Přidává texty písní a tlačítka