Na Saturnově ledovém měsíci Enceladu byly nalezeny stavební kameny života

Názory k článku

dolph1888  |  03. 10. 2019 18:05  |  Microsoft Windows 10 Firefox 70.0

U měsíců velkých plynných / ledových obrů je vždy potíž s radiací a slapovými vlivy těchto planet. Ovlivňují svoji soustavu do velké vzdálenosti a veškerá forma možného života bude zřejmě vždy jen mikroskopická (jednobuněčné organismy). Z mého hlediska je každé těleso, která má lepší podmínky než Venuše* (zatím ztracená planeta, které je z pohledu osídlení velká škoda), budoucím, dalším domovem člověka. Nutná je kolonizace celé soustavy, všech vhodných těles, místní život nemá prioritu před naším, pak dál do vesmíru.
* V budoucnu, možná mnohem pokročilejší lidé ji zchladí, odstraní původní a vytvoří novou atmosféru, dodají vodu, dotáhnou ji na vhodnou od Slunce vzdálenější orbitu, přizpůsobí rotaci a hle, budou mít k dispozici nový svět jak ze škatulky.

Neurotic  |  03. 10. 2019 18:34  |  Microsoft Windows 10 Firefox 69.0

Stavební kámen ještě nic nedokazuje. Ovšem pokud může existovat život v oceánech v hloubce 10km tak nic nebrání ani tomu, aby existoval na ledových měsících s tekutou vodou.
Chtělo by to vyslat sondu, která bude dostatečně odolná a schopná provrtat se povrchem až do vody. Bylo by divné, kdyby nic nenašla

dpcstb  |  04. 10. 2019 06:10  |  Microsoft Windows 7 Firefox 69.0

a teraz mi povedzte, ako sa niekto stane multimiliardarom s takouto slabou zvedavostou.. keby som mal par desiatok miliard a par desiatok kamosov s podobnymi peniazmi, uz je na tychto oceanoch slnecnej sustavy davno sonda.

Kevlarius  |  04. 10. 2019 08:47  |  Microsoft Windows 10 Firefox 69.0

Doufám, že nejsem kverulant, když v článku postrádám nějakou bližší informaci o tom o jaké stavební kameny aminokyselin jde konkrétně.
Snad něco se skupinou aminovou (NH2), karboxylovou(COOH), alkoholovou(OH), nebo snad třeba fenyl?

Jan-X-Stihomam  |  04. 10. 2019 11:17  |  Linux Firefox 60.0

Ufoni po sobě zapomněli zamést nepořádek, když odtud odlétali. A doma na Alfa centauri za to dostali pořádný pojeb a snížené prémie.