Mimozemský život | Měsíc | Saturn

Na Saturnově ledovém měsíci Enceladu byly nalezeny stavební kameny života

Vědci z Free University of Berlin během procházení dat shromážděných sondou Cassini narazili na něco, co opět podpořilo hypotézu, podle níž na Saturnově měsíci Enceladu existuje život.

Konkrétně se jedná o stopy organických sloučenin, které se zdají být stavebními bloky aminokyselin – tedy molekul tvořících všechny dosud známé formy pozemského života.

„Zatím nevíme, zda jsou aminokyseliny potřebné pro život mimo Zemi, ale nález molekul, které aminokyseliny tvoří, je důležitým dílkem skládačky,“ konstatoval vedoucí badatel Nozair Khawaja.

Co se skrývá v oceánu?

Khawaja rovněž uvedl, že dotyčné sloučeniny pocházejí z podpovrchového oceánu a při správných podmínkách by mohly projít „stejnou reakční cestou, jakou vidíme tady na Zemi“.

I k tomuto objevu došlo díky tomu, že na Enceladu neustále tryskají gejzíry vodní páry a ledových krystalků obsahující materiál z hlubin, který Cassini mohla analyzovat pomocí palubního hmotnostního spektrometru.

V dané souvislosti stojí za připomenutí, že v roce 2018 jiný tým odborníků zjistil, že ve výše zmíněném oceánu se nalézají komplexní organické molekuly. A letos v červnu výzkumníci University of Washington dospěli k závěru, že jeho voda je bohatá na živiny.

Diskuze (16) Další článek: Sluchátka s podporou Office 365? Ano, Microsoft včera překvapil nejen počítači