Brno dolní nádraží je nákladní železniční stanice v Brně ve čtvrti Trnitá. Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

Brno dolní nádraží je nákladní železniční stanice v Brně ve čtvrti Trnitá. | Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

Protíná jej osm dopravních a dvanáct manipulačních kolejí a tři vlečky. Část připomíná reznoucí šrotoviště kolejových vozidel. Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

Protíná jej osm dopravních a dvanáct manipulačních kolejí a tři vlečky. Část připomíná reznoucí šrotoviště kolejových vozidel. | Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

Nádraží v současnosti chybí na mapě Brna, ale svůj historický význam bezesporu má. Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

Nádraží v současnosti chybí na mapě Brna, ale svůj historický význam bezesporu má. | Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

Jedná se o druhé nejstarší nádraží ve městě. Fungovalo od roku 1856. V současnosti je mimo provoz a projíždí jím pouze nákladní dopravy. Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

Jedná se o druhé nejstarší nádraží ve městě. Fungovalo od roku 1856. V současnosti je mimo provoz a projíždí jím pouze nákladní dopravy. | Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

O to zajímavější poklady zde rezavějí. Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

O to zajímavější poklady zde rezavějí. | Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

V areálu Dolního nádraží sídlí firmy na opravu lokomotiv, například Lokomont, které sem soustřeďují vyřazené stroje jako zdroje náhradních dílů.  Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

V areálu Dolního nádraží sídlí firmy na opravu lokomotiv, například Lokomont, které sem soustřeďují vyřazené stroje jako zdroje náhradních dílů. | Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

Většina opuštěných lokomotiv a osobních vozů patří Klubu přátel kolejových vozidel (KPKV), který se od poloviny 90. let věnuje sbírce a renovaci historických vlaků. V depech jsou potom uloženy především parní lokomotivy. Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

Většina opuštěných lokomotiv a osobních vozů patří Klubu přátel kolejových vozidel (KPKV), který se od poloviny 90. let věnuje sbírce a renovaci historických vlaků. V depech jsou potom uloženy především parní lokomotivy. | Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

Sbírka v současnosti čítá asi sedmdesát vozidel rozmístěných po moravských vlečkách.  Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

Sbírka v současnosti čítá asi sedmdesát vozidel rozmístěných po moravských vlečkách. | Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

Zadní část areálu, u stále funkční točny i posuvny, je několikrát do roka využívána pro roztápění parních lokomotiv. Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

Zadní část areálu, u stále funkční točny i posuvny, je několikrát do roka využívána pro roztápění parních lokomotiv. | Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

„Bohužel vlastník celého objektu, SŽDC, o areál nejeví zájem a plánuje celé nádraží zbourat i s unikátní vlečkou na výstaviště,“ říká Petr Minařík z KPKV. Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

„Bohužel vlastník celého objektu, SŽDC, o areál nejeví zájem a plánuje celé nádraží zbourat i s unikátní vlečkou na výstaviště,“ říká Petr Minařík z KPKV. | Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

Podobných míst jako je Brněnské dolní nádraží v České republice již moc není.  Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

Podobných míst jako je Brněnské dolní nádraží v České republice již moc není.  | Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

Jak čas plyne, vozidla bud končí ve šrotu, nebo si je rozbírají zájmové spolky.  Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

Jak čas plyne, vozidla bud končí ve šrotu, nebo si je rozbírají zájmové spolky. | Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

Asi nejznámnějším pohřebištěm lokomotiv je Česká Třebová.  Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

Asi nejznámnějším pohřebištěm lokomotiv je Česká Třebová.  | Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz

Foto: Dan Nikolajevič, E15.cz

Protíná jej osm dopravních a dvanáct manipulačních kolejí a tři vlečky. Část připomíná reznoucí šrotoviště kolejových vozidel. Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz
Nádraží v současnosti chybí na mapě Brna, ale svůj historický význam bezesporu má. Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz
Jedná se o druhé nejstarší nádraží ve městě. Fungovalo od roku 1856. V současnosti je mimo provoz a projíždí jím pouze nákladní dopravy. Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz
O to zajímavější poklady zde rezavějí. Foto: Dan Nikolajevič,  E15.cz
25
Fotogalerie

Na skrytém dolním nádraží v Brně je pozoruhodný hřbitov vlaků (galerie)

Brno dolní nádraží je nákladní železniční stanice v Brně ve čtvrti Trnitá. Protíná jej osm dopravních a dvanáct manipulačních kolejí a tři vlečky. Část připomíná reznoucí šrotoviště kolejových vozidel.

Nádraží v současnosti chybí na mapě Brna, ale svůj historický význam bezesporu má. Jedná se o druhé nejstarší nádraží ve městě. Fungovalo od roku 1856. V současnosti je mimo provoz a projíždí jím pouze nákladní dopravy. O to zajímavější poklady zde rezavějí.

V areálu Dolního nádraží sídlí firmy na opravu lokomotiv, například Lokomont, které sem soustřeďují vyřazené stroje jako zdroje náhradních dílů. Většina opuštěných lokomotiv a osobních vozů patří Klubu přátel kolejových vozidel (KPKV), který se od poloviny 90. let věnuje sbírce a renovaci historických vlaků. V depech jsou potom uloženy především parní lokomotivy.

Přečtěte si celý článek na webu E15.cz

Určitě si přečtěte

Články odjinud