Mezinárodní vesmírná stanice | Bakterie

Na vnějších částech Mezinárodní kosmické stanice byly nalezeny tajemné bakterie

Vědci na Mezinárodní kosmické stanici (ISS) objevili bakterie, které spokojeně obývají vnější části ruského segmentu dotyčného orbitálního zařízení. Dosud neidentifikovaná forma života již byla odeslána na Zemi k analýze.

„Při startu toho ISS modulu tam nebyly, což znamená, že přišly z vesmíru a usadily se podél vnějšího povrchu. Zatím probíhá jejich výzkum, ale zdá se, že nepředstavují žádné nebezpečí,“ řekl kosmonaut Anton Škaplerov ruské zpravodajské agentuře TASS.

Vzhledem k nejednoznačnosti Škaplerových vyjádření nyní řada médií spekuluje o tom, že by se mohlo jednat o „první známý důkaz mimozemského života“. Jenže ve všech předchozích případech tohoto typu se nakonec ukázalo, že realita je jiná.

Ve vzorcích shromážděných během rozsáhlého experimentu v letech 2010 až 2016 byla sice nalezena řada mikroorganismů, ale všechny pocházely ze Země.

Nabízí se samozřejmě otázka, jak se například jistý druh půdního mikrobu, který se obvykle vyskytuje na Madagaskaru, mohl dostat na ISS. Odpovědí by mohl být „ionosférický zdvih“ (ionosphere lift), při němž vzdušné proudy transportují hmotu do horní části zemské atmosféry. Za kontaminaci exteriéru ISS samozřejmě mohou být zodpovědní i lidé.

Buď jak buď nám nezbývá než počkat, jak dopadne výše zmíněna analýza – třeba se tentokrát opravdu dočkáme senzace.

Zdroj: TASS