Tohle je pozoruhodné technické dílo dvou nadšenců z Ústí nad Labem. Přestavěli starou Škodu 105L na sedmimetrovou limuzínu. Ale pozor, tohle není jen nějaká recese, auto prošlo technickou kontrolou a jezdí v běžném provozu! Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Tohle je pozoruhodné technické dílo dvou nadšenců z Ústí nad Labem. Přestavěli starou Škodu 105L na sedmimetrovou limuzínu. Ale pozor, tohle není jen nějaká recese, auto prošlo technickou kontrolou a jezdí v běžném provozu! | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Takhle auto vypadalo na začátku. Prostě stará "stopětka" z roku 1977 Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Takhle auto vypadalo na začátku. Prostě stará "stopětka" z roku 1977 | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Následovalo odstrojení a půlení Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Následovalo odstrojení a půlení | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Čistý řez Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Čistý řez | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Po řezání nastala fáze nastavování a svařování. Celkově má auto na délku přes 7 m. Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Po řezání nastala fáze nastavování a svařování. Celkově má auto na délku přes 7 m. | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Hrubé práce dokonány, následovalo lakování karoserie Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Hrubé práce dokonány, následovalo lakování karoserie | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Zde už má auto krásný nový bílý lak. Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Zde už má auto krásný nový bílý lak. | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

A mohlo se začít s vymýšlením interiéru Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

A mohlo se začít s vymýšlením interiéru | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Co se týče designu, tvůrci ctí originální předlohu, a to včetně kol. Uvnitř však najdeme vymoženosti jako třeba elektricky stahovatelnou přepážku mezi řidičem a prostorem pro cestující. Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Co se týče designu, tvůrci ctí originální předlohu, a to včetně kol. Uvnitř však najdeme vymoženosti jako třeba elektricky stahovatelnou přepážku mezi řidičem a prostorem pro cestující. | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Úpravou prošel i motor, aby si s větším vozem poradil. Není to žádné žihadlo, ale na stovku se 1450kg těžká škodovka rozjede. Použila se škodovácká jednotka 1,3 MPi s výkonem 50 kW.  Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Úpravou prošel i motor, aby si s větším vozem poradil. Není to žádné žihadlo, ale na stovku se 1450kg těžká škodovka rozjede. Použila se škodovácká jednotka 1,3 MPi s výkonem 50 kW.  | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Dílo dokonáno. Následovaly opakované pokusy projít s přestavbou u státní technické kontroly. Třikrát konstruktéry vrátili a auto museli vylepšovat, napočtvrté to ale vyšlo a nyní s ním mohou oficiálně na silnici.  Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Dílo dokonáno. Následovaly opakované pokusy projít s přestavbou u státní technické kontroly. Třikrát konstruktéry vrátili a auto museli vylepšovat, napočtvrté to ale vyšlo a nyní s ním mohou oficiálně na silnici.  | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Tvůrci hleděli na detaily. Třeba znak na přední kapotě je na míru vyroben z nerezové oceli Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Tvůrci hleděli na detaily. Třeba znak na přední kapotě je na míru vyroben z nerezové oceli | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Takové označení „Limousine“ má jen jediná škodovka na světě... Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Takové označení „Limousine“ má jen jediná škodovka na světě... | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Původní masku s jedním párem světel později nahradila soustava čtyř oddělených reflektorů s chromovým krytem. Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Původní masku s jedním párem světel později nahradila soustava čtyř oddělených reflektorů s chromovým krytem. | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Tohle auto tvůrci vyrobili již před deseti lety. Dodnes s ním jezdí po výletech a pronajímají ho ke svatbám či jiným příležitostem. Jenže už to chtělo zase něco jiného, a tak... Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Tohle auto tvůrci vyrobili již před deseti lety. Dodnes s ním jezdí po výletech a pronajímají ho ke svatbám či jiným příležitostem. Jenže už to chtělo zase něco jiného, a tak... | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

...a tak se pustili do další přestavby, tentokrát na limuzínu prodlužují Škodu 1000MB. Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

...a tak se pustili do další přestavby, tentokrát na limuzínu prodlužují Škodu 1000MB. | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Klasické „embéčko“ mají k dispozici v poměrně zaostalém stavu. Pro potřeby přestavby ale poslouží.  Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Klasické „embéčko“ mají k dispozici v poměrně zaostalém stavu. Pro potřeby přestavby ale poslouží.  | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Takto by to mělo na konci vypadat. Toto je ale zatím jen vizualizace a vzor. Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Takto by to mělo na konci vypadat. Toto je ale zatím jen vizualizace a vzor. | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Mezitím v dílě začala kompletní rozborka Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Mezitím v dílě začala kompletní rozborka | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Auto je krozebráno a všechny části jsou ošetřeny Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Auto je krozebráno a všechny části jsou ošetřeny | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

A pak už přijde na řadu řez! Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

A pak už přijde na řadu řez! | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Pěkně čistě, aby se obě půlky daly provázat prodlouženou částí Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Pěkně čistě, aby se obě půlky daly provázat prodlouženou částí | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

K prodloužení poslouží dlouhé kovové profily Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

K prodloužení poslouží dlouhé kovové profily | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Na konstrukci pak přijdou tvarované plechy Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Na konstrukci pak přijdou tvarované plechy | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Středovým tunelem se provedou táhla převodovky  Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Středovým tunelem se provedou táhla převodovky  | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Plechařina... Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Plechařina... | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Svařování Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Svařování | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Vše musí perfektně lícovat s původním tvarem Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Vše musí perfektně lícovat s původním tvarem | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Střecha je náročná na vyrovnání Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Střecha je náročná na vyrovnání | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Dveře teď doléhají možná přesněji, než půovodní originál Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Dveře teď doléhají možná přesněji, než půovodní originál | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Už to stojí na kolech Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Už to stojí na kolech | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Na řadě je lakování Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Na řadě je lakování | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Do lakovny auto po svých nedojede Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Do lakovny auto po svých nedojede | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Lakování. Nejprve ošetření povrchu a základní barva Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Lakování. Nejprve ošetření povrchu a základní barva | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Poté už se jede na červeno Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Poté už se jede na červeno | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Výsledek. Štřecha pak ještě dostane krémově bílý lak.  Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Výsledek. Štřecha pak ještě dostane krémově bílý lak.  | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Teď už je auto připraveno na kompletaci Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Teď už je auto připraveno na kompletaci | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Na řadě je motor Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Na řadě je motor | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Teď je ještě venku... Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Teď je ještě venku... | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

...a teď už přepevněný.  Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

...a teď už přepevněný.  | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Na autě ještě bude hromada práce, tvůrci se zatím ještě vůbec nedostali k interiéru. Toto je zatím současný stav, ale v létě už by auto mělo jezdit. Po různých akcích, svatbách, nebo jen tak na výlety. Cílem je samozřejmě projít technickou kontrolou a dostat ho „na značky".  Zdroj:  Škoda 105 L Limousine

Na autě ještě bude hromada práce, tvůrci se zatím ještě vůbec nedostali k interiéru. Toto je zatím současný stav, ale v létě už by auto mělo jezdit. Po různých akcích, svatbách, nebo jen tak na výlety. Cílem je samozřejmě projít technickou kontrolou a dostat ho „na značky".  | Zdroj: Škoda 105 L Limousine

Takhle auto vypadalo na začátku. Prostě stará "stopětka" z roku 1977 Zdroj:  Škoda 105 L Limousine
Následovalo odstrojení a půlení Zdroj:  Škoda 105 L Limousine
Čistý řez Zdroj:  Škoda 105 L Limousine
Po řezání nastala fáze nastavování a svařování. Celkově má auto na délku přes 7 m. Zdroj:  Škoda 105 L Limousine
45
Fotogalerie

Nadšenci přestavují staré Škodovky na limuzíny. Stopětku už mají, teď se vrhli na Embéčko

Nadšenců z Ústí nad Labem se pustili do přestaveb starých škodovek. Starou Škodu 105 L proměnili na sedmimetrovou limuzínu a teď se o něco podobného pokoušejí s „Embéčkem“. Ale pozor, tohle není jen nějaká recese, první auto prošlo technickou kontrolou a jezdí v běžném provozu!

.

Toto obdivuhodné dílo objevila redakce Autorevue.cz. Více se o autech dozvíte v obrázkové galerii výše.

Určitě si přečtěte

Články odjinud