Startup ElectraFly prezentoval na CESu svou „létající motorku“ ElectraFlyer. Jedná se o hybridní jednomístný stroj s vertikálním způsobem vzletu a přistání, který funguje podobně jako vznášedla.

Startup ElectraFly prezentoval na CESu svou „létající motorku“ ElectraFlyer. Jedná se o hybridní jednomístný stroj s vertikálním způsobem vzletu a přistání, který funguje podobně jako vznášedla.

Vzlet a udržování stroje ve vzduchu zajišťují, podobně jako u dronů, čtyři horizontálně orientované vrtule, poháněné elektromotory. Jsou nainstalované na ramenech a během letu se nacházejí nad úrovni hlavy řidiče (či pilota).

Vzlet a udržování stroje ve vzduchu zajišťují, podobně jako u dronů, čtyři horizontálně orientované vrtule, poháněné elektromotory. Jsou nainstalované na ramenech a během letu se nacházejí nad úrovni hlavy řidiče (či pilota).

Samotné vrtule však nemají dostatek vertikálního tahu, aby zvedly 34 kg těžký stroj včetně pilota. Proto ElectraFlyer používá také malý proudový motor.

Samotné vrtule však nemají dostatek vertikálního tahu, aby zvedly 34 kg těžký stroj včetně pilota. Proto ElectraFlyer používá také malý proudový motor.

V režimu vznášení se vozidlo pohybuje s přídí zvednutou v úhlu 20 stupňů vůči zemi, při pohybu vpřed se pak jeho pozice vyrovnává s horizontem. Stroj lze pilotovat na dálku, nebo pomocí dvou joysticků.

V režimu vznášení se vozidlo pohybuje s přídí zvednutou v úhlu 20 stupňů vůči zemi, při pohybu vpřed se pak jeho pozice vyrovnává s horizontem. Stroj lze pilotovat na dálku, nebo pomocí dvou joysticků.

Malý proudový motor během vzletu zvyšuje tah, při letu zajišťuje pohyb vpřed a v budoucnosti má pomáhat dobíjet baterie.

Malý proudový motor během vzletu zvyšuje tah, při letu zajišťuje pohyb vpřed a v budoucnosti má pomáhat dobíjet baterie.

Přepravovaná osoba sedí nad těžištěm stroje podobným způsobem, jako na motocyklu, přičemž tělo jezdce se během letu nachází pod úrovní vrtulí. Toto řešení umožňuje dosáhnout větší stability zařízení.

Přepravovaná osoba sedí nad těžištěm stroje podobným způsobem, jako na motocyklu, přičemž tělo jezdce se během letu nachází pod úrovní vrtulí. Toto řešení umožňuje dosáhnout větší stability zařízení.

ElectraFlyer má hned několik možných praktických využití. Jistě se uplatní ve službách armády, kde nabídne rychlou přepravu zásob a munice. Uplatnění může najít i u zákazníků, kteří se potřebují rychle pohybovat po území s nezpevněnými komunikacemi.

ElectraFlyer má hned několik možných praktických využití. Jistě se uplatní ve službách armády, kde nabídne rychlou přepravu zásob a munice. Uplatnění může najít i u zákazníků, kteří se potřebují rychle pohybovat po území s nezpevněnými komunikacemi.

Prototyp osobního létajícího dronu byl úspěšně testován v srpnu 2018 - jednalo se však o let bez posádky. V současnosti má povolení pro lety bez pilota v Utahu, řízený let by se měl uskutečnit v průběhu prvního pololetí tohoto roku.

Prototyp osobního létajícího dronu byl úspěšně testován v srpnu 2018 - jednalo se však o let bez posádky. V současnosti má povolení pro lety bez pilota v Utahu, řízený let by se měl uskutečnit v průběhu prvního pololetí tohoto roku.

Nemáte křídla? Nevadí! Létající motorka ElectraFly je nahradí

Nemáte křídla? Nevadí! Létající motorka ElectraFly je nahradí

Vypadá to spíše jako rekvizita z dalšího filmu o Batmanovi

Vypadá to spíše jako rekvizita z dalšího filmu o Batmanovi

Letoun pohání velké elektrické rotory

Letoun pohání velké elektrické rotory

Na spodní straně je pak trysková jednotka

Na spodní straně je pak trysková jednotka

Pilot na letounu sedí podobně jako na sportovní motorce

Pilot na letounu sedí podobně jako na sportovní motorce

Vzlet a udržování stroje ve vzduchu zajišťují, podobně jako u dronů, čtyři horizontálně orientované vrtule, poháněné elektromotory. Jsou nainstalované na ramenech a během letu se nacházejí nad úrovni hlavy řidiče (či pilota).
Samotné vrtule však nemají dostatek vertikálního tahu, aby zvedly 34 kg těžký stroj včetně pilota. Proto ElectraFlyer používá také malý proudový motor.
V režimu vznášení se vozidlo pohybuje s přídí zvednutou v úhlu 20 stupňů vůči zemi, při pohybu vpřed se pak jeho pozice vyrovnává s horizontem. Stroj lze pilotovat na dálku, nebo pomocí dvou joysticků.
Malý proudový motor během vzletu zvyšuje tah, při letu zajišťuje pohyb vpřed a v budoucnosti má pomáhat dobíjet baterie.
13
Fotogalerie

Nadšenec si postavil létající „raketoelektromotorku“ a loví investory, aby ji mohl prodávat [CES]

Stačí zajít na AliExpress nebo eBay, nakoupit pár součástek a postavíte si vlastní kvadrokoptéru za pár stovek. John Manning z Utahu ale tuto výzvu pojal trošku odvážněji a namísto malého dronu postavil cosi, co připomíná raketovou létající motorku. Pochlubil se s ní na letošním CES 2019.

Říká ji ElectraFlyer a poslední dva roky hledá odvážné investory, kteří by ji proměnili v realitu. V Las Vegas se pochlubil prototypem, který k letu používá hybridní elektrický pohon. Letoun, na který si sednete podobně jako na motorku, má po stranách rozměrné rotory a na spodní straně malou tryskovou jednotku.

ElectraFlyer na videu:

Manning není úplným zelenáčem, vystudoval letectví malých letadel na Utažské státní univerzitě. Prototyp jeho osobního létajícího dronu byl úspěšně testován v srpnu 2018 – jednalo se však o let bez posádky. Řízený let by se měl uskutečnit v průběhu prvního pololetí tohoto roku. Chystají se také další testy ve spolupráci s americkou armádou.

Jako motorka s vrtulemi

Vzlet a udržování stroje ve vzduchu zajišťují, podobně jako u dronů, čtyři horizontálně orientované vrtule, poháněné elektromotory. Jsou nainstalované na ramenech a během letu se nacházejí nad úrovni hlavy řidiče (či pilota). Elektromotory jsou nezbytné pro rychlou reakci a konstantní točivý moment.

Samotné vrtule však nemají dostatek vertikálního tahu, aby zvedly 34 kg těžký stroj včetně akumulátorů a jeho další užitečné zatížení. Proto ElectraFlyer používá také malý proudový motor, který během vzletu zvyšuje tah, při letu zajišťuje pohyb vpřed a v budoucnosti má pomáhat dobíjet baterie.

V režimu vznášení se vozidlo pohybuje s přídí zvednutou v úhlu 20 stupňů vůči zemi, při pohybu vpřed se pak jeho pozice vyrovnává s horizontem. Stroj lze pilotovat na dálku, nebo pomocí dvou joysticků.

Přepravovaná osoba sedí nad těžištěm stroje podobným způsobem, jako na motocyklu, přičemž tělo jezdce se během letu nachází pod úrovní vrtulí. Toto řešení umožňuje dosáhnout větší stability zařízení.

K čemu je to dobré?

ElectraFlyer se může uplatnit ve službách armády nebo třeba u zákazníků, kteří se potřebují rychle pohybovat po území s nezpevněnými komunikacemi.

V každém případě, i takový je CES – místo setkávání, kde nejen velké firmy, ale i jednotliví vynálezci s malými startupy doufají, že nadchnou odvážného investora.

Určitě si přečtěte

Články odjinud