Když se řekne chytrý reproduktor s hlasovou asistentkou, většině se nejspíše vybaví Amazon Echo a jeho Alexa. Firma má na tomto poli před ostatními náskok a stačila do jisté míry obsadit především klíčový americký trh a stát se symbolem.
Jenže pozor, začíná se to měnit. Podle analytiků z Canalys totiž počínaje letošním rokem překonal v prodejích Amazon konkurenční Google a partneři, kteří jeho technologii používají ve vlastních chytrých reproduktorech. V prvním čtvrtletí jich prodali více než Amazon.
Podle Canalys v globálních prodejích Amazon a jeho Alexu/Echo poprvé překonal Google
Google na letošním I/O představil některé ukázky, co všechno bude umět jeho hlasová asistentka v budoucnosti, zároveň ale vyšlo najevo, že by se asistenční služba mohla rozšířit opět na další trhy včetně Česka.
U nás si sice Google Home i Amazon Echo koupíte, zatím s nimi ale můžete komunikovat pouze anglicky. Leckoho by napadlo, že to nebude takový problém, ale je a velký – asistentka nedokáže rozluštit a správně vyslovit česká jména, takže ji nemůžete položit třeba dotaz (sic anglicky), jaká je otevírací doba v restauraci zadáním české adresy či jejího jména.
To vše by se mělo s příchodem kompletní lokalizace změnit. Mnozí také mohou namítnout, že asistentka Googlu je přeci k dispozici v češtině na Androidu jako součást vestavěného vyhledávače Google. Ačkoliv jsou obě služby zdánlivě identické, v nitru fungují jinak a Google Assistant, který pohání i reproduktor Home, je mnohem více založený na A.I.
Amazon Echo vs Google Home: