Americká firma Boom Supersonic odhalila nové působivé snímky designu svého nadzvukového letounu Overture. Stroj má létat dvakrát rychleji než dnešní dopravní letadla – například trasu z New Yorku do Londýna zvládne za pouhé 3,5 hodiny. Zájem o koupi těchto letadel již projevily aerolinky United Airlines a Japan Airlines.

Americká firma Boom Supersonic odhalila nové působivé snímky designu svého nadzvukového letounu Overture. Stroj má létat dvakrát rychleji než dnešní dopravní letadla – například trasu z New Yorku do Londýna zvládne za pouhé 3,5 hodiny. Zájem o koupi těchto letadel již projevily aerolinky United Airlines a Japan Airlines.

Výrobce prezentoval podrobnosti o připravovaném letadle v rámci mezinárodního leteckého veletrhu, jež probíhal od 19. do 22. července v anglickém Farnboroughu. Pokud vše půjde podle plánů, mohla by být sériová výroba zahájena již v roce 2024.

Výrobce prezentoval podrobnosti o připravovaném letadle v rámci mezinárodního leteckého veletrhu, jež probíhal od 19. do 22. července v anglickém Farnboroughu. Pokud vše půjde podle plánů, mohla by být sériová výroba zahájena již v roce 2024.

Overture nabídne kapacitu pro 65 až 80 cestujících (dle zvolené konfigurace). Letadlo bude poháněno 100% udržitelným leteckým palivem (SAF) a nad oceány se má pohybovat rychlostí až 1,7 Ma, tedy téměř 2100 kilometrů za hodinu.

Overture nabídne kapacitu pro 65 až 80 cestujících (dle zvolené konfigurace). Letadlo bude poháněno 100% udržitelným leteckým palivem (SAF) a nad oceány se má pohybovat rychlostí až 1,7 Ma, tedy téměř 2100 kilometrů za hodinu.

Viceprezident společnosti Boom Supersonic Brian Durrence, v loňském rozhovoru uvedl, že firma chce „odstranit překážky, které lidem brání v poznávání planety“. Aby tohoto cíle dosáhla, musela v poslední době provést několik designových změn. Letadlo tak nyní přepraví méně cestujících proto, aby bylo tišší a efektivnější.

Viceprezident společnosti Boom Supersonic Brian Durrence, v loňském rozhovoru uvedl, že firma chce „odstranit překážky, které lidem brání v poznávání planety“. Aby tohoto cíle dosáhla, musela v poslední době provést několik designových změn. Letadlo tak nyní přepraví méně cestujících proto, aby bylo tišší a efektivnější.

Podobně, jako nadzvukový letoun X-59 vyvíjený NASA, bude mít i Overture tišší nadzvukový ráz, než Concorde. Bude tak čelit menším omezením při přeletu nad obydlenými oblastmi. Stojí však za zmínku, že nad pevninou bude muset stále létat rychlostí těsně pod Mach 1. Stroj bude vybaven prvním automatickým systémem snižování hluku na světě, díky kterému by při vzletu neměl být hlučnější než běžná letadla.

Podobně, jako nadzvukový letoun X-59 vyvíjený NASA, bude mít i Overture tišší nadzvukový ráz, než Concorde. Bude tak čelit menším omezením při přeletu nad obydlenými oblastmi. Stojí však za zmínku, že nad pevninou bude muset stále létat rychlostí těsně pod Mach 1. Stroj bude vybaven prvním automatickým systémem snižování hluku na světě, díky kterému by při vzletu neměl být hlučnější než běžná letadla.

Boom Supersonic rovněž oznámil, že změnil konfiguraci trupu a křídel letadla a přidal další motory. Celkem bude mít Overture na křídlech čtyři menší motory, což mu umožní být tišší a také snížit provozní náklady. Letadlo bude mít rozpětí křídel 32 metrů a délku 61 metrů.

Boom Supersonic rovněž oznámil, že změnil konfiguraci trupu a křídel letadla a přidal další motory. Celkem bude mít Overture na křídlech čtyři menší motory, což mu umožní být tišší a také snížit provozní náklady. Letadlo bude mít rozpětí křídel 32 metrů a délku 61 metrů.

Nová konstrukce má širší trup v přední části, což snižuje odpor vzduchu a zlepšuje účinnost. Upravená konstrukce křídla zase zvýší bezpečnost při letu nižší rychlostí a sníží namáhání motorů. Umístění motorů bylo zvoleno tak, aby vyhovovalo nejpřísnějším požadavkům na bezpečnost cestujících.

Nová konstrukce má širší trup v přední části, což snižuje odpor vzduchu a zlepšuje účinnost. Upravená konstrukce křídla zase zvýší bezpečnost při letu nižší rychlostí a sníží namáhání motorů. Umístění motorů bylo zvoleno tak, aby vyhovovalo nejpřísnějším požadavkům na bezpečnost cestujících.

Výrobce prezentoval podrobnosti o připravovaném letadle v rámci mezinárodního leteckého veletrhu, jež probíhal od 19. do 22. července v anglickém Farnboroughu. Pokud vše půjde podle plánů, mohla by být sériová výroba zahájena již v roce 2024.
Overture nabídne kapacitu pro 65 až 80 cestujících (dle zvolené konfigurace). Letadlo bude poháněno 100% udržitelným leteckým palivem (SAF) a nad oceány se má pohybovat rychlostí až 1,7 Ma, tedy téměř 2100 kilometrů za hodinu.
Viceprezident společnosti Boom Supersonic Brian Durrence, v loňském rozhovoru uvedl, že firma chce „odstranit překážky, které lidem brání v poznávání planety“. Aby tohoto cíle dosáhla, musela v poslední době provést několik designových změn. Letadlo tak nyní přepraví méně cestujících proto, aby bylo tišší a efektivnější.
Podobně, jako nadzvukový letoun X-59 vyvíjený NASA, bude mít i Overture tišší nadzvukový ráz, než Concorde. Bude tak čelit menším omezením při přeletu nad obydlenými oblastmi. Stojí však za zmínku, že nad pevninou bude muset stále létat rychlostí těsně pod Mach 1. Stroj bude vybaven prvním automatickým systémem snižování hluku na světě, díky kterému by při vzletu neměl být hlučnější než běžná letadla.
7
Fotogalerie

Nadzvukové letadlo Boom Overture připomíná Concorde. Bude létat rychlostí až 2100 km/h

Americká firma Boom Supersonic odhalila nové působivé snímky designu svého nadzvukového letounu Overture. Stroj má létat dvakrát rychleji než dnešní dopravní letadla – například trasu z New Yorku do Londýna zvládne za pouhé 3,5 hodiny. Zájem o koupi těchto letadel již projevily aerolinky United Airlines a Japan Airlines.

Výrobce prezentoval podrobnosti o připravovaném letadle v rámci mezinárodního leteckého veletrhu, jež probíhal od 19. do 22. července v anglickém Farnboroughu. Pokud vše půjde podle plánů, mohla by být sériová výroba zahájena již v roce 2024.

Nadzvukový letoun Boom Overture

Overture nabídne kapacitu pro 65 až 80 cestujících (dle zvolené konfigurace). Letadlo bude poháněno 100% udržitelným leteckým palivem (SAF) a nad oceány se má pohybovat rychlostí až 1,7 Ma, tedy téměř 2100 kilometrů za hodinu.

Viceprezident společnosti Boom Supersonic Brian Durrence, v loňském rozhovoru uvedl, že firma chce „odstranit překážky, které lidem brání v poznávání planety“. Aby tohoto cíle dosáhla, musela v poslední době provést několik designových změn. Letadlo tak nyní přepraví méně cestujících proto, aby bylo tišší a efektivnější.

Podobně, jako nadzvukový letoun X-59 vyvíjený NASA, bude mít i Overture tišší nadzvukový ráz, než Concorde. Bude tak čelit menším omezením při přeletu nad obydlenými oblastmi. Stojí však za zmínku, že nad pevninou bude muset stále létat rychlostí těsně pod Mach 1. Stroj bude vybaven prvním automatickým systémem snižování hluku na světě, díky kterému by při vzletu neměl být hlučnější než běžná letadla.

Nový design plný inovací

Boom Supersonic rovněž oznámil, že změnil konfiguraci trupu a křídel letadla a přidal další motory. Celkem bude mít Overture na křídlech čtyři menší motory, což mu umožní být tišší a také snížit provozní náklady. Letadlo bude mít rozpětí křídel 32 metrů a délku 61 metrů.

Nová konstrukce má širší trup v přední části, což snižuje odpor vzduchu a zlepšuje účinnost. Upravená konstrukce křídla zase zvýší bezpečnost při letu nižší rychlostí a sníží namáhání motorů. Umístění motorů bylo zvoleno tak, aby vyhovovalo nejpřísnějším požadavkům na bezpečnost cestujících.

Návrh nové verze Overture je založen na „26 milionech hodin simulovaných softwarových návrhů, pěti testech v aerodynamickém tunelu a pečlivém vyhodnocení 51 úplných iterací návrhu“. Firma aktuálně pracuje na získání konkrétních motorů pro svůj letoun.

Určitě si přečtěte

Články odjinud