Sponzori dosli... Hledame dalsi...
Kdo rozumí létání tak se musí smát. Tohle nefunguje z mnoha důvodů
Jake prekvapeni…
jako solární auta co ? to jsou hlupáci, v celém západním Německu to je do očí byjící, v tom původně východním to ještě jakžtakž +- jde, mladá gen.je tam také strašně rozmazlená, ale ještě to není takovéaspoň to řikal jeden starší němec v třídě na angličtinu v Londýně před pár lety - všichni ze západu jsou vyřízení . .přitom by se daly ty eko-věci řešit náramně jednoduše - někomu Teslu, ale bez EU předpisů, aby to bylo levnější a někomu auto s benzinovým motorem, malé a lehkě a sem tam místo benzínu v tom spalovat zemní plyn, jako v Azerbajdžánu a ve velkých městech by vzduch nebyl špinavý, on by bohužel nebyl ani ,, zelený " ale to by se v průběhu dalších 40-ti let pomalu a postupně samo řešilo . .
Lilium a Volocopter podle mě zvolili špatnou koncepci a proto mají problém. Joby nebo třeba Zuri mají lepší řešení.
V cem?
Volo má nepřeklápějící motory= omezení max rychlosti, Lili používá dmychadla= nejsou efektivní, především při startu a přistání.
Tenhle obor to bude mít sakratěžké. Vymyslet něco aby to nejenom bezpečně létalo, ale mělo i to i ekonomický smysl je sakra těžké. Další a možná ještě větší výzva je mít na to legislativu. Autonomní taxíky v USA krouží už léta a až na pár tras nikde jinde nesmí jezdit. Tohle je ještě o level vejš.
Problém téměř jakého koliv podnikání v EU jsou především regulace, pak samozřejmě s tím související byrokracie, vysoké daně a v neposlední řadě dotace. Ty pak ženou dopředu projekty, které by bez nich od začátku nebyly životaschopné, takže se dlouho plácají mnohdy se doplácají až k realizaci a o to tvrdší je pak pád. Nevím, zda je to tento případ, ale elektrická omnioptéra... nedivil bych se.
A někoho to překvapuje? 🙂 Asi jen technologické novináře, kteří se chytají každé takové pasti na hloupé investory a pomáhají nekritickým přebíráním reklamních žvástů takové nesmyslné projekty legitimizovat. Tím pomáhají autorům projektů užívat si několik let slávy a bezpracného života za peníze investorů, kteří se na ten nesmysl chytí. A že jeden krachuje? Nevadí, každý rok se objeví a zmizí několik podobných nesmyslů a novináři nad tím zase budou nadšením hýkat, aniž by se obtěžovali aspoň trochu zamyslet na reálností a ekonomickou životaschopností projektu...
Proč pořád píšete nesmysly o revoluci v městské dopravě. Přepravní kapacitu to bude mít horší než auto, o metru nemluvě. Parkovací helipady aby člověk pohledal. Z hlediska hluku a bezpečnosti to v civilizaci nemá šanci na povolení, tam, kde si neváží lidí to bude hračka pár miliardářů na středním východě nebo v Číně. Pro běžné lidi to nikdy nelze škálovat, řízení leteckého provozu vážně nebude chtít desítky tisíc eVTOL transportující lidi z jednoho břehu v Praze na druhý…
Tak nějak, vidím to tak jako alternativu k vrtulníkům, co u nás pro osobní přepravu ani nemají moc velkou tradici. Možná tak v Americe pro multimilionáře, co se tím vyhnou zasekaným ulicím.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.