Náklady na opravy Tesel jsou o 27 % vyšší než u srovnatelných benzínových automobilů

Vyplatí, nebo nevyplatí se elektromobil? To je otázka, kterou si klade nejeden zákazník uvažující o koupi nového automobilu. Platí, že je vyšší pořizovací cena kompenzována nižšími provozními náklady? S raketově rostoucími cenami elektrické energie je tato otázka stále aktuálnější, zdaleka však není jediným dilematem, jež by měl každý kupující vyřešit.

Jedním ze silných argumentů, hovořících ve prospěch elektřinou poháněných vozidel. jsou ceny paliv, jež v letošním roce soustavně bourají všechny dosavadní rekordy. Jenže i s vlastnictvím elektromobilu jsou spojené náklady, které rozhodně nejsou zanedbatelné, upozorňuje magazín Slashgear s odkazem na web Jalopnik.

Tesla se může prodražit

„Majitel vozu Tesla se sice může vyhnout náladovým cenám benzínu, ale provoz a údržba těchto vozů mohou být dražší než u průměrného vozu větší značky.“ konstatuje Slashgear. Dražší jsou zejména náklady na opravy, jež jsou podle firmy RepairPal v případě Tesel o 27 % vyšší než v případě srovnatelných vozidel s benzínovým pohonem.

Stejný zdroj konkrétně uvádí, že průměrné náklady na opravu jakéhokoli vozidla Tesla činí přibližně 832 amerických dolarů (cca 19 400 Kč) ročně, zatímco průměrné náklady na opravu vozidla (všech značek) se blíží 652 americkým dolarům (cca 15 200 Kč) ročně.

Důvod je relativně prostý: náhradní díly pro Tesly nejsou vyráběny v tak masovém měřítku jako v případě sériových vozů s řádově větší produkcí. Jakmile je určitá značka na silnici delší dobu, uspokojují poptávku po náhradních dílech také dodavatelé třetích stran. Tesla zatím nevyrábí automobily dostatečně dlouho na to, aby k tomu mohlo dojít.

Ani se spolehlivostí to není úplně dobré

Je také důležité vzít v úvahu skutečnost, že Tesla nemá nejlepší pověst z hlediska spolehlivosti. Podle studie JD Power 2021 U.S. Vehicle Dependability Study se automobilka v kategorii spolehlivosti umístila na nepříliš lichotivém 30. místě ze 33 značek.

Potenciální zájemci o elektromobily by tedy měly brát v úvahu, že segment elektromobilů je obecně stále relativně mladý, což znamená, že náklady na náhradní díly i práci jsou vyšší než u automobilů se spalovacími motory.

Měli by si také uvědomit, že vozy Tesla jsou v konečném důsledku považovány za luxusní automobily, což znamená, že jejich opravy jsou dražší než u nejlevnějších elektromobilů na trhu, stejně jako u naprosté většiny tradičních benzinových vozidel.

Diskuze (59) Další článek: Recenze nabíječky AlzaPower G300. Galium pomáhá k malým rozměrům a skvělým parametrům

Témata článku: Technika, Elektromobily, Tesla, Tesla Motors, Automobily, Peníze, Elektromobil, Značka, Náhradní díl, Automobil, Vůz, Oprava, SlashGear, Vozidlo, Náklady, Pořizovací cena



Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

** Sex manželských párů jen při zvláštních příležitostech. ** Ložnice ovládnou sexuální roboti s umělou inteligencí. ** I to je jeden ze závěrů Mezinárodní robotické konference.

Filip KůželJiří Liebreich
RobotiSexUmělá inteligence
Prohlédněte si 1600 ruských základen na detailní družicové mapě. Rezavějící Kuzněcov, Moskva i raketoplán Bajkal

Prohlédněte si 1600 ruských základen na detailní družicové mapě. Rezavějící Kuzněcov, Moskva i raketoplán Bajkal

** Google má kvalitní družicové snímky Ruska ** Najdete na nich i tu poslední ruskou vojenskou základnu ** Nadšenci jich lokalizovali už okolo 1 600

Jakub Čížek
RuskoArmádaMapy
Jak poslouchat rádio. Od levného modelu do garáže po špičku, která zvládne také internetové stanice

Jak poslouchat rádio. Od levného modelu do garáže po špičku, která zvládne také internetové stanice

Co dnes poslouchat přes moderní rozhlasový přijímač? Je toho spousta a neomezuje se to jen na příjem z rozhlasových tunerů, tedy z analogového FM, digitální DAB/DAB+ a internetových stanic.

Domácí audio
Světu hrozí „vlhká žárovka.“ Měla dorazit až v polovině století, ale už je tu

Světu hrozí „vlhká žárovka.“ Měla dorazit až v polovině století, ale už je tu

** Nejteplejší místo na Zemi nemusí být to nejnebezpečnější ** Největším zabijákem se stane až mix tepla a vlhkosti ** Asie se nebezpečně přiblížila hraniční hodnotě 35 °C twb

Jakub Čížek
MeteorologieGlobální oteplování
Pokročilá metoda zabezpečení mobilů mizí. Proč se přestal používat skener oční duhovky?

Pokročilá metoda zabezpečení mobilů mizí. Proč se přestal používat skener oční duhovky?

** Koronavirus na několik měsíců vyřadil z provozu skenery obličeje ** Měly problém u uživatelů s nasazenou rouškou ** Samsung měl už před lety vlastní řešení, které ale opouští

Martin Chroust
GalaxyOční skenerHistorie
Jak automaticky vyvětrat ložnici? Zkusili jsme ten nejpitomější způsob, ale větráček z počítače funguje!

Jak automaticky vyvětrat ložnici? Zkusili jsme ten nejpitomější způsob, ale větráček z počítače funguje!

** Tři miliony obyvatel Česka bydlí v panelovém domě ** Většina nemá žádnou sofistikovanou technologii větrání ** A tak jsme si ji postavili sami z počítačových větráčků

Jakub Čížek
DIYPojďme programovat elektroniku
Bojový vrtulník Raider X bude rychlý, obratný i odolný. Pro Pentagon ho vyvíjí Sikorsky a už ukázal prototyp

Bojový vrtulník Raider X bude rychlý, obratný i odolný. Pro Pentagon ho vyvíjí Sikorsky a už ukázal prototyp

** Pentagon hodlá nahradit své lehké víceúčelové vrtulníky Bell OH-58 Kiowa ** Za tímto účelem vznikl modernizační program Future Attack Reconnaissance Aircraft (FARA) ** V rámci něj vyvíjí společnost Sikorsky Aircraft Corporation vrtulník Raider X

Stanislav Mihulka
HelikoptéryVojenstvíPrototyp