Výkon mi přijde irelevantní. To fakt není něco, co by tvořilo pro lidi nějak zásadně relevantní kritérium, a krom toho vám do toho srovnání spadnou fakt divná auta; a chlubit si, že Tesla má vyšší servisní náklady než Lamborghini, to taky nedává přece smysl.
Pokud to srovnáme podle rychlosti doplnění energie, pak Tesla nesnese srovnání s ničím, takže to taky nebude ono.Pokud to vezmu podle českých priorit, tak důležité je:
Kolik se tam vejde řízků a piv na dovolenou. Kolik je místa vzadu a jestli se tam vejde kočárek. Jestli se do toho dá lít slunečnicový olej (to má Tesla docela smůlu). Jestli to má zátach vocpoda (má). Jestli se tomu kazí svatá trojice - tady se Tesla dá srovnat třeba s Favoritem, páč ten taky nemá (většinou) vstřiky, turbo a váhu vzduchu. Kam se dají nacpat dvoulitrové petlahve, a kolik na to stojí pneumatiky. To bych tak nějak řekl, že Čechy zajímá, podle toho by se dalo srovnávat.
Ještě by se to dalo srovnat v počtu kol, ale takové srovnání by bylo k ničemu. Nebo v průměrné bazarové ceně u dvacetileté ojetiny, ale tady má Tesla taky smůlu, páč je na tom stejně jako Rolls Royce Phantom - takové ojetiny prostě nejsou.A když už jsme u toho, mě osobně taky zajímá, kdo to platí, a kolik dětí na to zemřelo. Stejně jako si nekupuju boty, které možná vyrobily děti na přestavěném ropném tankeru v mezinárodních vodách, nechce se mi kupovat auto, kvůli kterému umírají děti v dolech v Kongu v nuzných podmínkách, ani iPhone, který Apple nechává vyrábět v továrnách, kde běžně dochází k sebevraždám, a brání se právně možnostem jeho repase nebo recyklace. Tesla to s těmi úpravami, recyklací a repasí také nemá úplně dokonalé.
A v tom Tesla srovnání s benzínovými automobily, co se tu prodávají, taky moc nesnese.
Názor byl 2× upraven, naposled 29. 06. 2022 10:27