Nápad v NASA: Pošleme na Mars robotického psa – marťansky vyšlechtěného Spota

Odborníci z NASA přišli se zajímavým nápadem: vyslat na rudou planetu místo klasického kolového roveru robotického psa. Ten by se mohl snadněji pohybovat na delší vzdálenosti i překonávat obtížný terén.

Podle LiveScience by se konkrétně mělo jednat o Spota od společnosti Boston Dynamics – respektive jeho modifikovanou verzi, která by byla schopna provozu v podmínkách na Marsu. Za účelem otestování této myšlenky byl už vytvořen první prototyp. Tzv. Au-Spot je vybaven novým zařízením, které mu mimo jiné usnadňuje navigaci v neznámém prostředí.

Robopes by na Marsu plnil různé úkoly, například mapoval tamější jeskyně a tunely a přitom hledal vhodná místa pro založení základny. Právě tyto činnosti si momentálně „nacvičuje“ v obdobných geologických útvarech v Kalifornii.

„Jednoho dne by to mohlo umožnit realizaci revolučních vědeckých misí na povrchu i pod povrchem Marsu, což by posunulo hranice schopnosti NASA zkoumat tradičně nepřístupná místa,“ uvedl realizační tým.

Připomeňme, že aktuálně na Mars cestuje robot Perseverance, což je šestikolový rover velikosti automobilu. Přestože má velmi variabilní podvozek a kola na nezávislých ramenech, všude se nedostane. Spot by zvládl prozkoumávat ještě daleko náročnější terény.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vizualizace roveru Perseverance a také jeho reálná podoba a tým, který na něm pracoval
Diskuze (4) Další článek: Jak to bylo s hacknutím Trumpova twitteru? Prolomení je potvrzeno, stačilo uhodnout triviální heslo

Témata článku: Technologie, Vesmír, Výzkum, NASA, Mars, Roboti, Boston Dynamics, Pes, Nápad, Terén, Kalifornie, Rover, LiveScience

Pitva Samsungu Galaxy Z Fold2. Vnitřnosti ohebného telefonu, to je technologický koncert

Skládací telefony jsou stále docela nové a drahé, takže se nepoštěstí narazit na kus k popravě každý den. Tento má zničený vnitřní displej, ale jinak je funkční. Tak se pojďme podívat, jak to Samsung uvnitř vyřešil.

Ohebný displejSamsungPitva