NASA a JAXA pracují na obytném voze určeném pro provoz na Měsíci

Pokud jde o podobu budoucích měsíčních habitatů, na internetu lehce dohledáte spoustu různých návrhů: nafukovací stany, podzemní základny… nebo dokonce i konstrukce, které by bylo možné s trochou fantazie označit za „obří houby“.

Kosmické agentury JAXA a NASA  nyní zkoumají možnosti jiného zajímavého řešení. Podle serveru Ars Technica pracují na obytném voze, tzv. „ervéčku“ (recreational vehicle, RV).

Přesněji řečeno, japonská JAXA se tomuto projektu věnuje již přes dva roky, zatímco NASA se zapojuje teprve nyní. Důvodem je skutečnost, že americká agentura čelí finančním škrtům i dalším problémům. Toto partnerství je pro ni tak mnohem výhodnější, než kdyby musela vyvíjet své vlastní vozidlo.

Minimum životního prostoru

„Rozpočet NASA je napnutý a docela hubený a tohle jim pomáhá, aby si mohli dovolit to udělat,“ konstatoval lunární vědec Clive Neal z University of Notre Dame.

První verze, kterou JAXA představila loni, ještě vypadala jen jako klasický rover pro dvě osoby. Zatím není jasné, zda byly v mezičase provedeny další úpravy, které by tento rover přeměnily na pojízdný habitat.

Každopádně je vcelku zřejmé, že taková RV by nebyla právě luxusní a lidé, kteří by v nich žili, by měli k dispozici jen velice málo prostoru.

Diskuze (10) Další článek: Apple nemusí doplácet daně za 13 miliard eur. Zatím vyhrál soud proti Evropské komisi

Témata článku: Technika, Vesmír, Internet, Výzkum, NASA, Japonsko, Automobily, USA, Měsíc, Toyota, Kolonizace, Bydlení, Ars Technica, Rover, Vůz, Obytný vůz, JAXA, Habitat, Fantazie

Programování elektroniky: Všehoschopný čip FT232HQ

** FT232HQ je univerzální čip USB 2.0 ** Může se chovat jako sériová linka, I²C, SPI, GPIO aj. ** Dnes jej oživíme v C na Windows

C++Pojďme programovat elektronikuUSB

Recenze filmu Duna. Kultovní sci-fi, na které určitě běžte do kina, než je zase zavřou

Star Wars pro dospělé, u nichž nás režisér Denis Villeneuve přesvědčuje intenzitou a naléhavostí své autorské vize, jak zprostředkovat románovou mytologii.

Recenze filmů
Sestaveno jest. Raketa SLS je hotová, odstartuje nejdříve v únoru

** NASA dokončila sestavování rakety SLS pro misi Artemis 1 ** K prvnímu startu rakety by mohlo dojít v polovině února ** Raketa vynese loď Orion na dráhu kolem Měsíce

SLSArtemisMěsícRaketa
Sci-fi epos Starfield přibližuje v novém videu nebezpečnou zónu Settled Systems

Galaxie vám bude otevřená, ale rozhodně nebude bezpečná.

StarfieldVideo