NASA chce drony schopné fungovat v atmosféře Venuše

NASA se touží dozvědět více o historii Venuši. Proto na ni v blízké budoucnosti hodlá vyslat misí, která bude zahrnovat studium horní atmosféry. Tento výzkum by měl ukázat, zda se na povrchu zmíněné planety někdy nacházela kapalná voda.

Realizovat výše popsaný záměr ovšem vůbec nebude jednoduché. NASA proto nedávno zahájila spolupráci se společností Black Swift Technologies, která se specializuje na bezpilotní létající systémy (UAS). Ta se bude snažit vyvinout dron schopný v inkriminovaném prostředí fungovat.

„Větry v horní atmosféře Venuše jsou neuvěřitelně silné, v důsledku čehož jde o velkou designovou výzvu,“ konstatoval spoluzakladatel Black Swift Technologies Jack Elston.

Zamýšlený dron by měl právě tyto větry využívat k tomu, aby se udržel ve vzduchu a zároveň snížil svou spotřebu elektrické energie. Podle Elstona jde o skvělou příležitost pro inovace.

„Náš projekt se soustřeďuje na unikátní letadlo i metodu získávání energie z horní atmosféry Venuše, která nebude vyžadovat žádné další energetické zdroje pohonu,“ uvedl v e-mailu pro Universe Today.

Black Swift Technologies zatím dostala dotaci ve výši 125 000 dolarů a nyní má 6 měsíců na to, aby připravila koncept. Pokud s ním NASA bude spokojená, poskytne svému partnerovi finanční prostředky potřebné pro výrobu prototypů. Očekávaná hodnota tohoto kontraktu činí 750 000 dolarů.

Foto: Black Swift Technologies

Váš názor Další článek: Nový Intel Core i9 bude dostupnější. Nasadíte ho i do levnějších základních desek a mohl by stát 13 tisíc

Témata článku: Technika, Vesmír, Výzkum, NASA, Drony, Venuše, Atmosféra, Dolar, Horní atmosféra, UAS, Blízká budoucnost, Fun, Skvělá příležitost, Venu, DRO, Universe Today, Vítr, Elektrická energie, Drony na Heureka.cz

Fall Guys přechází na free-to-play model. V červnu vyjdou také na Xbox a Nintendo Switch

Včera večer studio Mediatonic přišlo s velkým oznámením ohledně jejich úspěšného battle royale.

Fall Guys: Ultimate KnockdownOznámeníFree-to-play