NASA chce na Mars vyslat další dva vrtulníky třídy Ingenuity

Foto: NASA
NASA chce na Mars vyslat další dva vrtulníky třídy Ingenuity | Foto: NASA

NASA ve středu oznámila, že plánuje vyslat na Mars další dva vrtulníky třídy Ingenuity. Ty by měly cestovat na palubě připravovaného Sample Retrieval Lander.

Připomeňme, že Ingenuity vydržel mnohem déle, než se očekávalo. K dnešnímu dni absolvoval celkem 29 úspěšných letů a dokázal tak, že tento způsob průzkumu rudé planety je více než životaschopný.

Z dostupných informací nicméně plyne, že nové vrtulníky by rovněž mohly být využity k získání vzorků marsovských hornin.

Jak dostat vzorky na Zemi?

Plán NASA je zhruba následující: rover Perseverance, nebo vrtulníky nejprve dopraví dotyčné vzorky do výše zmíněného přistávacího modulu Sample Retrieval Lander.

Robotické rameno modulu je pak naloží do Mars Ascent Vehicle (MAV). Tato malá raketa by se měla stát historicky prvním umělým objektem, který vzlétne z povrchu Marsu.

Posledním krokem bude doručení vzácného nákladu na Earth Return Orbiter, který s ním následně zamíří zpět na Zemi. Jeho návratu se však nedočkáme dříve než v roce 2033.

Váš názor Další článek: Windows 11 a později i Desítky budou bránit násilným pokusům o prolomení hesla

Témata článku: Vesmír, Výzkum, NASA, Země, Helikoptéry, Mars, Dostupná informace, Třída, Hornina, Vrtulník, Eartha Return Orbiter, Průzkum, MAV, Sample, Vzorek

Hry zadarmo, nebo se slevou: oslavy QuakeConu 2022 a Doom 64 zdarma

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

Hry zdarmaSlevové akce