Vesmír | NASA

NASA chce podpořit budování soukromých vesmírných stanic

NASA povzbuzuje soukromé společnosti k tomu, aby vyvíjely své vlastní vesmírné stanice. Do opravdu slibných nápadů je ochotna investovat nemalé finanční prostředky.

Z dostupných informací plyne, že na tento účel již vyčlenila zhruba 561 milionů dolarů. Důvod je v zásadě jednoduchý – kosmická agentura doufá, že aktivity různých podnikavců jí pomohou pokračovat ve výzkumu vesmíru i poté, co definitivně doslouží Mezinárodní vesmírná stanice (ISS).

Podle Space.com si tedy NASA tímto způsobem nepřímo zajišťuje vlastní budoucnost. Místo toho, aby nové zařízení budovala sama, by mohla jednoduše využívat subjekty z komerčního sektoru.

„Někdo musí přijít s obchodním nápadem, který lidem umožní pochopit, že vydat se na nízkou oběžnou dráhu Země má smysl,“ konstatoval v dané souvislosti bývalý administrátor NASA Charles Bolden.

„Vláda utratila spoustu peněz, aby soukromému sektoru umožnila používat toto testovací zařízení, takže oni mohou vykročit a jít vydělávat peníze,“ dodal. „Odražme se od Mezinárodní vesmírné stanice a postavme na nízké oběžné dráze infrastrukturu, kterou musíme mít, chceme-li úspěšně poslat lidi zpátky na Měsíc a ještě navíc na Mars.“

Diskuze (9) Další článek: Waymo konečně spustí taxislužbu bez řidiče. Už psychicky připravuje pokusné králíky z řad veřejnosti