NASA chce poslat na Venuši astronauty v obytných vzducholodích

• NASA plánuje výhledově poslat na Venuši pilotované mise
  • Astronauti by zmíněnou planetu mohli zkoumat z obytných vzducholodí
  • Podle odborníků již všemi potřebnými technologiemi disponujeme

Příběhy science-fiction v první polovině 20. století popisovaly Venuši jako fantastický, ale zároveň přívětivý svět, kde panuje příjemně horké klima, s rozlehlými lesy a bažinami, a někdy dokonce i s dinosaury.

Řada lidí tehdy snila, že se jednou na Venuši podívá a projde se její podivuhodnou přírodou. Venuše je v mnoha ohledech dvojčetem Země, tak podobné představy nepůsobily až tak zvláštně.

Dnes ovšem považujeme Venuši za naprosto pekelný svět, který se nepodobá tropickému ráji, nýbrž rozpálené troubě. Pokud jde o vesmírnou turistiku, tak Venuše rozhodně není na seznamu žádaných destinací. Je to výheň s žíravou atmosférou, jejíž povrch ještě ke všemu drtí veliký tlak.

Navzdory tomu všemu ale NASA přece jenom plánuje výhledově poslat na Venuši pilotované mise. V této fázi se projekt jmenuje HAVOC, podle anglického High Altitude Venus Operational Concept.

Na povrch ne, ale...

Jak by něco takového bylo vůbec možné? Na povrchu Venuše panuje teplota kolem 460 °C, což je více na Merkuru, který je ze všech planet nejblíže Slunci. Taková teplota je vyšší než bod tání celé řady kovů, které možná na Venuši „sněží“ v podobě rozpálených vloček. Kromě šíleného horka, tlaku a žhavých hornin není na povrchu Venuše nic. Je to pustina.

NASA ovšem nehodlá posílat lidi na povrch Venuše, stejně by to nemělo smysl. Uvažují o atmosféře, kde v určitých výškách nad povrchem planety panují překvapivě přívětivé podmínky. Ve výškách kolem 50 až 60 kilometrů jsou teploty a tlaky, jaké známe z dolních vrstev atmosféry Země.

Nad kyselinovými mraky Venuše by mohly plout speciální vzducholodě, v nichž by astronauti mohli dlouhodobě zkoumat naše pekelné planetární dvojče. Dokonce by to zvládli bez skafandrů pro vesmírný prostor, jen v lehkých oblecích a s dýchacími přístroji.

Venuše je sice blíž ke Slunci než Země a je vystavená intenzivnějším slunečním paprskům, hustá atmosféra Venuše by ale lidské týmy ochránila před nebezpečnými složkami zářením. Blízkost Slunce by naopak bylo možné využít pro účinnější výrobu solární energie.

Vzducholodě astronautů by mohly být plněné dýchatelnou směsí plynů, která by sloužila jako zásobárna pro astronauty. Podle odborníků už teď v podstatě máme všechny potřebné technologie k dispozici, zbývá jen vyvinout potřebná zařízení, vycvičit posádky a NASA může vyrazit dobývat Venuši.

Diskuze (52) Další článek: Bill Gates píše: Co jsem miloval na Paulu Allenovi

Témata článku: Technologie, Vesmír, Výzkum, NASA, Kosmonautika, Země, Slunce, Atmosféra, Solární energie, Venuše, Vzducholoď, Určitá výška, Celá řada, Výheň, Tání, Pekelný svět, Vesmírná turistika, Planeta, Potřebná technologie, Potřebné zařízení, Astronaut, Vesmírný prostor, Dýchací přístroj, Blízkost, Venu

Srovnávací test: Wi-Fi 6 mesh do 5 000 Kč. Víc antén neznamená lepší signál, vyhrály nenápadné krabičky

Pro pokrytí domů či větších bytů rychlou Wi-Fi je ideální mesh řešení, a to takové, které už myslí na budoucnost, a tedy podporuje Wi-Fi 6. Otestovali jsme jich pro vás rovnou osm.

Srovnávací testRouterWi-Fi
Začíná platit Digital Markets Act. Kladivo na Apple, Alphabet, Metu i Microsoft. Může změnit pravidla internetu

** Dnes vstupuje v platnost Digital Markets Act ** Příští rok udělá z digitálních hegemonů strážce přístupu ** A každý takový strážce bude podléhat tvrdé regulaci

Evropská uniePrávoInternet
Microsoft vydal Windows 11 verze 22H2. Jak aktualizovat hned teď?

**Aktualizace s názvem 2022 Update je od úterý od 19:00 oficiálně dostupná všem **Distribuce Windows 11 22H2 bude řízená, takže se může protáhnout na týdny až měsíce **Pokud máte kompatibilní počítač, rovnou na verzi 22H2 přejdete z Desítek

Windows 11Windows UpdateMicrosoft
Zuckerbergovo metaverzum je zatím tak špatné, že jej nechtějí používat ani jeho zaměstnanci

**V interním oběžníku šéf metaverza v Metě přiznává, že jeho hlavní aplikaci nechtějí používat ani lidé z vývoje. **Horizon Worlds trpí řadou chyb, špatným výkonem nebo neslavně vypadající grafikou. **Ani po výzvě od šéfa metaverza zaměstnanci aplikaci příliš nepoužívají, takže je management musí donutit.

MetametaverseVirtuální realita