NASA chce postavit gigantický vesmírný teleskop. Bude hledat mimozemský život

NASA tento týden odhalila další podrobnosti o připravovaném nástupci svého průkopnického Vesmírného dalekohledu Jamese Webba (JWST).

Ředitel astrofyzikální divize NASA Mark Clampin na schůzce American Astronomical Society mj. prozradil jeho pracovní název – Habitable World Observatory (HWO).

Mezi největší zajímavosti patří skutečnost, že inkriminovaný teleskop bude od základu navržen tak, aby jeho klíčové součásti mohli opravovat, vylepšovat… roboti.

Dosud bylo k posouzení předloženo několik konceptů, které zahrnují např. jednosegmentovou observatoř se čtyřmetrovým zrcadlem (HabEx, na obrázku výše) či vícesegmentovou observatoř s patnáctimetrovým zrcadlem (LUVOIR, na obrázku v perexu).

Finální HWO, který by měl prioritně pátrat po mimozemském životě, však podle všeho bude obsahovat kombinaci technologií inspirovaných oběma výše zmíněnými koncepty.

Nezodpovězenou otázkou samozřejmě zůstává, zda se NASA podaří na realizaci tohoto ambiciózního projektu získat potřebné peníze (stačí vzpomenout si na to, jaké problémy měla s financováním vývoje JWST).

Váš názor Další článek: Velký pokrok s tučným příplatkem. Test grafické karty Palit GeForce RTX 4080 GameRock

Témata článku: Vesmír, Výzkum, NASA, Mimozemský život, JWST, Vesmírný teleskop, Obrázek, Observatoř, Zrcadlo, HWO

Nejlepší weby na stahování modelů pro 3D tiskárny. Thingiverse zná každý, ale jsou tu i lepší alternativy

** Cokoliv od skládací lopaty na sníh po komiksové figurky ** Printables má věrnostní program, kde lze získat filament (a další) zdarma ** Modely pro FFF/FDM i SLA tiskárny

David Caba
3D tisk

Domácí skenování za pár korun. Stačí mobil, krabice a LED pásek
FotografováníMobilní aplikace
Vyzkoušeli jsme Tapo P300. Proč kupovat chytrou zásuvku, když můžete mít rovnou prodlužku

** Prodlužovací kabel Tapo P300 od TP-Linku má tři zásuvky ** Vedle 230V nabízí i USB QC 3.0 a 18W PD na USB-C ** Zapojíme také P110/P115 s wattmetrem a ovládneme je v Pythonu

TP-LinkChytrá domácnost
Návod, jak dostat maximum z Peněženky Google

Služba Google Wallet (Peněženka Google) schlamstla před několika měsíci platební aplikaci Google Pay. Díky tomu se původní platforma rozrostla o další funkce. Je zde však i prostor pro zlepšení.

Kde nedosáhne signál operátora, můžete volat přes Wi-Fi. Návod na zkrocení funkce VoWiFi

Trpíte špatným příjmem mobilního operátora, ale současně máte dobré připojení k internetu? Telefonujte přes Wi-Fi stejně, jako byste volali přes mobilní síť.

NávodyWi-Fi