NASA chce vyrábět raketové palivo z marsovské půdy. Pomáhat s tím budou roboti

Nedávno jsme psali o tom, že budoucí kolonisté Marsu by si na sofistikovaných 3D tiskárnách mohli tisknout klidně i celé rakety. Ale kde pro ně vzít pohonné hmoty?

Hledáním odpovědi na tuto otázku se zabývají odborníci z NASA pod vedením Kurta Leuchta. Ten je přesvědčen o tom, že raketové palivo by se dalo vyrábět z marsovské půdy (tzv. regolitu) a to pomocí systému, pro nějž razí název „dust-to-thrust factory“.

Základní myšlenka je vlastně úplně jednoduchá – extrahovat z regolitu vodu a elektrolyzovat ji na vodík a kyslík. Vodík by se následně zkombinoval s uhlíkem z atmosféry, čímž by vznikl metan.

Podle dostupných informací chce NASA tento systém poslat na rudou planetu společně s roboty, jejichž úkolem bude shromažďovat půdu. Až pak o několik let později dorazí lidé, budou mít už vše potřebné nachystáno.

Takové řešení by samozřejmě bylo mnohem lepší než dopravovat na Mars palivo ze Země. Současné rakety totiž k doručení jedné tuny nákladu na inkriminované místo potřebují odhadem 225 tun paliva – což je zoufale nevýhodné.

„Tato technologie jednoho dne umožní lidem žít a pracovat na Marsu,“ komentoval to Leucht. „A vrátit se na Zem, aby mohli vyprávět svůj příběh.“

Diskuze (15) Další článek: Když potřebujete hodně místa: WD má nové disky s kapacitou 14 TB a 15 TB

Témata článku: Budoucnost, Technika, Vesmír, Výzkum, Země, Roboti, Raketa, NASA, Mars, Celá raketa, Inkriminované místo, Půda, Vodík, Robot, Budoucí kolonista, Raketové palivo, Rudá planeta, Dostupná informace, Pohonná hmota, Základní myšlenka, Palivo

Samořídicí auto jezdilo po silnicích už v roce 1993. Nemělo radar ani GPS

** Myslíte, že vývoj autonomních vozidel je záležitostí aktuálního století? ** Již před 25 lety Bosch předvedl první autonomní auto ** Historie však sahá ještě o něco hlouběji

Astronomové objevili daleko za Plutem objekt s extrémní dráhou. Může ukazovat na existenci planety Devět

** Astronomové objevili daleko za Neptunem těleso 2015 TG387 ** Okolo Slunce se pohybuje po extrémně protáhlé dráze ** Jeho dráha může ukazovat na existenci planety Devět

Google Mapy vs. Mapy.cz: Které internetové mapy jsou lepší?

** Jsou lepší mapy od Googlu, nebo ty od Seznamu? ** Má být mapa především tradiční mapou, nebo spíše asistentem? ** Vyslechněte si argumenty a hlasujte, na jaké straně jste vy