NASA chce vyrábět raketové palivo z marsovské půdy. Pomáhat s tím budou roboti

Nedávno jsme psali o tom, že budoucí kolonisté Marsu by si na sofistikovaných 3D tiskárnách mohli tisknout klidně i celé rakety. Ale kde pro ně vzít pohonné hmoty?

Hledáním odpovědi na tuto otázku se zabývají odborníci z NASA pod vedením Kurta Leuchta. Ten je přesvědčen o tom, že raketové palivo by se dalo vyrábět z marsovské půdy (tzv. regolitu) a to pomocí systému, pro nějž razí název „dust-to-thrust factory“.

Základní myšlenka je vlastně úplně jednoduchá – extrahovat z regolitu vodu a elektrolyzovat ji na vodík a kyslík. Vodík by se následně zkombinoval s uhlíkem z atmosféry, čímž by vznikl metan.

Podle dostupných informací chce NASA tento systém poslat na rudou planetu společně s roboty, jejichž úkolem bude shromažďovat půdu. Až pak o několik let později dorazí lidé, budou mít už vše potřebné nachystáno.

Takové řešení by samozřejmě bylo mnohem lepší než dopravovat na Mars palivo ze Země. Současné rakety totiž k doručení jedné tuny nákladu na inkriminované místo potřebují odhadem 225 tun paliva – což je zoufale nevýhodné.

„Tato technologie jednoho dne umožní lidem žít a pracovat na Marsu,“ komentoval to Leucht. „A vrátit se na Zem, aby mohli vyprávět svůj příběh.“

Diskuze (15) Další článek: Když potřebujete hodně místa: WD má nové disky s kapacitou 14 TB a 15 TB

Témata článku: Vesmír, Technika, Budoucnost, Výzkum, NASA, Země, Roboti, Raketa, Mars, Budoucí kolonista, Palivo, Raketové palivo, Dostupná informace, Základní myšlenka, Inkriminované místo, Robot, Rudo, Půda, Pohonná hmota, Rudá planeta, Vodík, Mar, Celá raketa

Strategie The Settlers: New Allies odhalila datum vydání. Vyjde i na konzole a český překlad nemá chybět

Pokračování série The Settlers už jsme tady měli mít dlouhou dobu. Ubisoft ale nakonec celý projekt značně předělal a výsledek nám předvedl s novým videem.

The Settlers: New AlliesDatum vydání