NASA chystá fascinující experiment. Chce vytvořit nejnižší teplotu ve vesmíru

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.

22. 05. 2018 15:35

Zima není žádný problém, třeba D-wave funguje při 15 mK což je 0,015 K, laserem se chladí na -5 až -6 rádů i na Zemi, tedy na ISS to bude o kousek lepší. Nic převratného, je potřeba utratit pár peněz a převratný objev bude jen náhoda.

22. 05. 2018 07:56

Maličko zavádějící titulek Správněji by asi bylo že vědci chtějí ochladit atomy na co nejnižší teplotu. Protože ve vakuu prakticky teplota neexistuje. Ano, ani ve Vesmíru není dokonalé vakuum. Ale pojem "teplota" je zde dosti zavádějící. Co je teplejší vakuum? Metr krychlový vakua, ve kterém se nalézá jeden "horký" atom, nebo metr krychlový vakua, ve kterém se nalézá deset chladnějších atomů ?

22. 05. 2018 01:32