Tom Cruise natočí film ve vesmíru, NASA jej pošle na ISS (aktualizováno)

Aktualizováno 29. 5. – Preprodukce prvního celovečerního filmu natočeného ve vesmíru se posunula směrem kupředu. Podle magazínu Deadline již film kromě hlavní herecké hvězdy našel i také důležitého člověka za kamerou. Bude jím Doug Liman. Snímek bude režírovat a napsal také první verzi scénáře.

Pokud vše proběhne hladce, půjde o jeho třetí spolupráci s Cruisem. V roce 2014 natočili sci-fi Na hraně zítřka o mimozemské invazi a o tři roky později thriller Barry Seal: Nebeský gauner o pilotovi, který pašoval drogy z jižní Ameriky. Vesmírná tematika a létání je oběma blízká – oba mají i pilotní licenci. Oba také mají ve filmografii více hitů než průšvihů, takže by nový film měl být ve správných rukou.

Kdy natáčení začne, zatím ještě není jisté. Doug Liman v současnosti ještě dokončuje snímek Chaos Walking. Toma Cruise zase čeká natáčení sedmého dílu Mission Impossible a kampaň k novému Top Gunu.

První klapka navíc padne až tehdy, jakmile bude jisté, že SpaceX a její Crew Dragon zvládne bezpečně dopravovat lidi do vesmíru. Středeční pokus zhatilo počasí, premiéra se tak odložila na zítřejší večer.

Původní článek z 6. 5. – Ve filmu skáče ze střechy na střechu, visel na letadle ve vzduchu, pilotoval vrtulník i stíhačku… Země už mu ale nestačí, Tom Cruise se teď vypraví do vesmíru. Ředitel NASA Jim Bridenstine na Twitteru potvrdil, že herec bude točit na palubě ISS. „Potřebujeme média, aby inspirovala novou generaci inženýrů a vědců, kteří by proměňovali plány NASA v realitu,“ píše šéf úřadu.

Všechno to přitom začalo v téměř humorném duchu. Magazín Deadline v pondělí vydal článek o tom, že Cruise bude natáčet ve vesmíru a pomůže mu v tom Muskova společnost SpaceX. Nemělo přitom jít o další díl série Mission: Impossible, kde pravidelně provádí kaskadérské kousky, u nichž jde o život. Neměl to však být ani dokument. Deadline mluví o klasickém celovečerním filmu.

Bližší informace bohužel neznáme. Samotný Cruise, NASA ani SpaceX podrobnosti ještě nesdělili. Překvapivě zatím mlčí i Elon Musk, od něhož bychom podobné sliby čekali. Tomu se však včera narodilo dítě, takže má úplně jiné starosti.

Vzhledem k potvrzení NASA je však velmi pravděpodobné, že na realizaci se SpaceX skutečně bude podílet. Zatím ještě monopol pro pilotované lety k ISS má Roskosmos, resp. RKK Eněrgija a její Sojuzy, ale letos by se ke stanici konečně mohly vrátit americké lodě a cestování zlevnit. Crew Dragon od SpaceX již úspěšně prošel všemi testy a jeho premiéra s vesmírnou posádkou se odehraje na konci tohoto měsíce.

Až se z cestování stane rutina, mohli by se na Mezinárodní vesmírnou stanici opět podívat i movití civilové. Na ISS se mezi roky 2001 a 2009 nakrátko dostalo sedm vesmírných turistů.

Diskuze (8) Další článek: Americký Pentagon by mohl během nadcházejících měsíců uskutečnit nový jaderný test

Témata článku: Vesmír, SpaceX, NASA, Kosmonautika, Země, Twitter, Elon Musk, Hudba, filmy, seriály, Cestování, Crew Dragon, Vesmírná turistika, ISS, Mission Impossible, Tom Cruis, Roskosmos, Cruis, Top Gun, Outer Space, Šéf úřadu, Jižní Amerika, Celovečerní film, Doug Liman, Film, Tematika, Tom Cruise

Recenze hry Gungrave G.O.R.E. Jedním slovem mlátička. Aneb když hra nemá co více nabídnout

Old school akční rubačka, která je i přes to, že se občas snaží, intelektuálně prázdná až hanba.

Michal Drmla
Gungrave G.O.R.E.RecenzePC
24 GB dat za 1400 Kč? Takovou nabídku umí vymyslet jen operátoři v Česku...
Jan Láska
Předražené službyPředplacené kartyT-Mobile
Zadejte tajný kód a můžete hrát. V telefonech s Androidem je ukrytá fotbalová hra Mini Cup

** Google si občas ve vyhledávači připraví skryté animace či hry ** Tentokrát se týká fotbalového mistrovství světa ** Stačí do vyhledávače v mobilu zadat dvojici slov...

VyhledávačSmartphonyMobilní hry

Moderní vojenské technologie. AI překoná kalašnikov, deep fake Zelenskyj je mocnější než tank

I když je značná část armádních technologií neveřejná a k detailům sofistikovaných systémů se nikdy nedostaneme, nastavené trendy jsou jasné. Směřujeme k automatizovanému bojišti, umělé inteligenci využívané v informačních válkách a internetu vojenských věcí. Konec konvenční války to ale neznamená.

ArmádaTechnologie