Tom Cruise natočí film ve vesmíru, NASA jej pošle na ISS (aktualizováno)

Aktualizováno 29. 5. – Preprodukce prvního celovečerního filmu natočeného ve vesmíru se posunula směrem kupředu. Podle magazínu Deadline již film kromě hlavní herecké hvězdy našel i také důležitého člověka za kamerou. Bude jím Doug Liman. Snímek bude režírovat a napsal také první verzi scénáře.

Pokud vše proběhne hladce, půjde o jeho třetí spolupráci s Cruisem. V roce 2014 natočili sci-fi Na hraně zítřka o mimozemské invazi a o tři roky později thriller Barry Seal: Nebeský gauner o pilotovi, který pašoval drogy z jižní Ameriky. Vesmírná tematika a létání je oběma blízká – oba mají i pilotní licenci. Oba také mají ve filmografii více hitů než průšvihů, takže by nový film měl být ve správných rukou.

Kdy natáčení začne, zatím ještě není jisté. Doug Liman v současnosti ještě dokončuje snímek Chaos Walking. Toma Cruise zase čeká natáčení sedmého dílu Mission Impossible a kampaň k novému Top Gunu.

První klapka navíc padne až tehdy, jakmile bude jisté, že SpaceX a její Crew Dragon zvládne bezpečně dopravovat lidi do vesmíru. Středeční pokus zhatilo počasí, premiéra se tak odložila na zítřejší večer.

Původní článek z 6. 5. – Ve filmu skáče ze střechy na střechu, visel na letadle ve vzduchu, pilotoval vrtulník i stíhačku… Země už mu ale nestačí, Tom Cruise se teď vypraví do vesmíru. Ředitel NASA Jim Bridenstine na Twitteru potvrdil, že herec bude točit na palubě ISS. „Potřebujeme média, aby inspirovala novou generaci inženýrů a vědců, kteří by proměňovali plány NASA v realitu,“ píše šéf úřadu.

Všechno to přitom začalo v téměř humorném duchu. Magazín Deadline v pondělí vydal článek o tom, že Cruise bude natáčet ve vesmíru a pomůže mu v tom Muskova společnost SpaceX. Nemělo přitom jít o další díl série Mission: Impossible, kde pravidelně provádí kaskadérské kousky, u nichž jde o život. Neměl to však být ani dokument. Deadline mluví o klasickém celovečerním filmu.

Bližší informace bohužel neznáme. Samotný Cruise, NASA ani SpaceX podrobnosti ještě nesdělili. Překvapivě zatím mlčí i Elon Musk, od něhož bychom podobné sliby čekali. Tomu se však včera narodilo dítě, takže má úplně jiné starosti.

Vzhledem k potvrzení NASA je však velmi pravděpodobné, že na realizaci se SpaceX skutečně bude podílet. Zatím ještě monopol pro pilotované lety k ISS má Roskosmos, resp. RKK Eněrgija a její Sojuzy, ale letos by se ke stanici konečně mohly vrátit americké lodě a cestování zlevnit. Crew Dragon od SpaceX již úspěšně prošel všemi testy a jeho premiéra s vesmírnou posádkou se odehraje na konci tohoto měsíce.

Až se z cestování stane rutina, mohli by se na Mezinárodní vesmírnou stanici opět podívat i movití civilové. Na ISS se mezi roky 2001 a 2009 nakrátko dostalo sedm vesmírných turistů.

Diskuze (8) Další článek: Americký Pentagon by mohl během nadcházejících měsíců uskutečnit nový jaderný test

Témata článku: Vesmír, NASA, SpaceX, Kosmonautika, Země, Elon Musk, Twitter, Hudba, filmy, seriály, Crew Dragon, Cestování, Vesmírná turistika, ISS, Jižní Amerika, Tom Cruise, Střecha, Celovečerní film, Cruis, Jim Bridenstine, Tom Cruis, Roskosmos, Mission Impossible, Šéf úřadu, Film, Tematika, Doug Liman

Trh v době nedostatku. Jak výrobci hardwaru reagovali na covid a co to znamená pro budoucnost

Kromě zvyšování cen, nedostupnosti zboží nebo tzv. scalpingu mění současné problémy na trhu s čipy a počítačovými komponentami chování výrobců. Jak a jaké to má implikace?