NASA | Startupy | Měsíc

NASA finančně podpořila startup, který chce získávat kyslík z lunárního regolitu

NASA v rámci druhého kola programu Small Business Innovation Research finančně podpořila společnost Pioneer Astronautics. Ta chce získávat kyslík z lunárního regolitu.

Pioneer Astronautics a tři další startupy obdržely celkovou částku 17 milionů dolarů. Informace o jejím přesném rozdělení nicméně nebyly zveřejněny. NASA se domnívá, že tato investice by mohla být přínosná pro misi Artemis.

Regolit je v některých oblastech Měsíce hluboký až 15 metrů a může obsahovat dostatek kyslíku na to, aby byl výše nastíněný plán smysluplný. Po technologické stránce jde však o obtížný úkol.

Není bez zajímavosti, že Pioneer Astronautics v uplynulých letech dostala peníze od NASA již několikrát. Poprvé k tomu došlo v roce 2006 a to v souvislosti s výzkumem, jehož cílem bylo zabezpečit astronautům dýchatelný vzduch

Později se však začalo hovořit spíše o tom, že tento projekt by mohl pomoci zajišťovat oxidy pro baterie a startovací vozidla. Ať tak či onak, jde o další zajímavý pokus jak učinit budoucí měsíční základny soběstačnými.

Artemis je kosmický program NASA, jehož úkolem je obnovit lety člověka na Měsíc. Na oběžné dráze Měsíce bude vybudována stanice Gateway. Posádku ke stanici bude dopravovat kosmická loď Orion, vynesená raketou SLS. Na povrch Měsíce dopraví astronauty modul HLS.

Přidejte se k naší facebookové skupině Artemis Živě: Cesta na Měsíc.

Diskuze (12) Další článek: Apple varuje před krytkami webkamer. Při zavření víka MacBooku mohou poškodit displej