NASA hledá nadšence, kteří stráví 8 měsíců v simulátoru letu na Mars

NASA hledá jedince, kteří budou ochotni strávit 8 měsíců v simulátoru vesmírného letu v moskevském Russian Institute for Biomedical Problems. Hlavním cílem je studovat účinky dlouhodobé izolace na lidskou psychiku.

„Účastníci budou vystaveni environmentálním aspektům podobným těm, o nichž se předpokládá, že jim budou vystaveni i astronauti během budoucích misí na Mars,“ uvádí výše jmenovaná kosmická agentura.

Z dostupných informací plyne, že zájemci musí být ve věku 30-55 let a dobrém zdravotním stavu. Mezi další podmínky patří „profesionální zkušenosti s vědou, technikou, inženýrstvím či matematikou“ a znalost angličtiny i ruštiny.

NASA pochopitelně neočekává, že někdo něco takového udělá zadarmo. Všem  „členům posádky“ by tedy měla být poskytnuta finanční kompenzace. Zatím však není jasné o kolik peněz půjde.

Loni se v Russian Institute for Biomedical Problems ukutečnila podobná mise, která ovšem trvala poloviční dobu. Simulovala totiž cestu na Měsíc a zpět. Za připomenutí stojí také projekt Mars500, jehož nejdelší experiment probíhal celých 520 dní.

Diskuze (28) Další článek: Hraní i bez programování. Umělá inteligence Nvidie vytvořila vlastního Pac-Mana

Témata článku: Vesmír, NASA, Výzkum, Simulace, Mars, Simulátor, Nadšenec, Mar, Let, Budoucí mise, Mise

Vy a počítač: Kdy přejdete na Windows 11?
Windows 11Vy a počítačAnkety
Anatomie kybernetické apokalypsy krok za krokem. Co se v pondělí stalo ve Facebooku?

** Včera odpoledne Facebook postihl rozsáhlý výpadek ** Tentokrát jej experti pečlivě zmapovali ** Projdeme si ho krok za krokem a vysvětlíme jednotlivé etapy