NASA i PTScientists: Kdo všechno chce do konce příštího roku letět na Měsíc?

• K Měsíci nebo přímo na povrch Měsíce se v příštích letech chystá celá řada misí
  • Do konce příštího roku jich je plánováno cca deset
  • Je samozřejmě otázkou, zda se všechny tyto starty podaří uskutečnit

V posledních letech jsme svědky dlouho očekávané renesance letů do vesmíru, na které se tentokrát nemalou měrou podílejí i technologičtí vizionáři se svými společnostmi. Týká se to i naší přirozené oběžnice, o kterou je stále větší zájem, jak mezi státními kosmickými agenturami, tak i mezi soukromníky. Čerstvé neúspěchy při pokusech o přistání na povrchu Luny ukazují, že rozhodně nejde o jednoduchou či přímo rutinní záležitost.

K Měsíci nebo přímo na povrch Měsíce se v příštích letech chystá celá řada misí, jak státních, tak i soukromých aktérů. Do konce příštího roku jich je plánováno cca deset, i když je samozřejmě otázkou, zda se všechny tyto startu podaří uskutečnit, vzhledem k pandemické situaci nebo i technických obtížím, které jsou při kosmických letech žádnou výjimkou.

Kdo všechno tedy chce do konce příštího roku na Měsíc letět?

Titulní foto: Futurilla, CC BY 2.0

Diskuze (4) Další článek: Nejlevnější Windows 10 Pro za 6,06 eur na Godeal24.com!

Témata článku: Google, Vesmír, Budoucnost, Výzkum, SpaceX, Artemis, Země, Wikipedia, Mars, Artemis 1, Měsíc, CLPS, Oceán, Audi, Rocket Lab, Vulcan Centaur, Orion, Mons Rümker, Delta IV, DRO, Vulcan, Jižní pól, Intuitive Machines, Wallops, Lunar Gateway