NASA | Asteroidy

NASA je v šoku: Na asteroidech dochází k erupcím částic

Mnoho lidí se domnívá, že asteroidy jsou inertní. NASA však nyní oznámila, že jedna z jejích sond (konkrétně OSIRIS-REx) učinila velice překvapivý objev: na velkém asteroidu Bennu dochází k erupcím částic.

Podrobnosti jsou stále mlhavé, ale zdá se, že některé z inkriminovaných částic se pohybují dostatečně rychle na to, aby dokázaly uniknout do vesmíru, zatímco jiné jsou zachyceny gravitací asteroidu a znovu tak spočinou na jeho povrchu.

„Jde o jedno z největších překvapení mé vědecké kariéry,“ uvedl Dante Lauretta z University of Arizona v tiskové zprávě. „A členitý terén šel proti všem naším předpovědím. Bennu nás již překvapuje a naše vzrušující cesta právě začíná.“

Podle odborníku toto nečekané zjištění ukazuje, že některé asteroidy jsou mnohem dynamičtější a hůře pochopené než se až dosud předpokládalo. Vědci rovněž vyjádřili naději, že pokud se OSIRIS-REx v roce 2023 v pořádku vrátí na Zemi, získáme další zajímavé informace.

„Asteroidy jako Bennu studujeme proto, abychom se dozvěděli více o původu Sluneční soustavy. OSIRIS-REx nám pomůže zodpovědět některé z největších otázek o tom, odkud pocházíme,“ konstatovala Lori Glaze z Planetary Science Division.

Diskuze (23) Další článek: Stadia je budoucnost hraní podle Googlu. Nabídne nové hry v plné kvalitě i v levném notebooku, telefonu nebo televizi