NASA konečně oznámila oficiální datum vypuštění vesmírného dalekohledu Jamese Webba

NASA konečně určila oficiální datum vypuštění vesmírného dalekohledu Jamese Webba (JWST), tedy orbitální observatoře, která podle odborníků umožní zahájit zcela novou éru astronomických pozorování a výzkumů.

Ze zprávy Agence France-Presse plyne, že k tomu dojde 18. prosince. Půjde o skutečně významnou událost, neboť se očekává, že dotyčný teleskop výrazně usnadní hledání obyvatelných – nebo dokonce již obydlených – planet.

„Webb je ukázková mise, které představuje ztělesnění vytrvalosti,“ uvedl ředitel tohoto programu, Gregory Robinson, v prohlášení NASA.

Narážel tím pravděpodobně na skutečnost, že celý projekt má obrovské zpoždění. Dalekohled totiž měl být vypuštěn již v roce 2014. Nejenže se tak nestalo, ale od té doby bylo postupně oznámeno ještě několik dalších odkladů.

Připomeňme, že JWST by měla na oběžnou dráhu dopravit evropská raketa Ariane 5. V polovině letošního května se však objevily informace, podle nichž má tento jinak spolehlivý nosič problémy, což start opět o něco oddálilo.

Diskuze (12) Další článek: Microsoft vylepší tvorbu videí v cloudu i ve Windows. Koupil pokročilý editor Clipchamp