NASA možná zruší misi k asteroidu Psyche, který obsahuje kovy za kvintiliony dolarů

Cílem mise Psyche, která byla oznámena v roce 2017 a podle původního plánu jsme se jejího startu měli dočkat právě v těchto týdnech, je prozkoumat stejnojmenný asteroid mezi Marsem a Jupiterem.

Objekt je zajímavý především tím, že obsahuje kovy, jejichž celková hodnota se odhaduje na těžko uvěřitelných 10 kvintilionů dolarů.

nové aktualizace NASA nicméně plyne, že mise se nakonec možná vůbec neuskuteční. Důvodem jsou „projektové a institucionální problémy“, které vedly k  údajným zpožděním ve vývoji softwaru pro kosmickou sondu. Tu přitom měla raketa Falcon Heavy od SpaceX vynést do vesmíru již v průběhu letošního léta.

Hrozí ztráta významných finančních prostředků

Finální ortel ovšem padne až po provedení přezkumu, v rámci nějž budou „studována faktory pracovního prostředí, kultury, komunikace, harmonogramu a technických i programových rizik“.

Není žádným tajemstvím, že dostat se k asteroidu Psyche je docela složité. Sondě by to trvalo zhruba 3 roky, přičemž dalších 21 měsíců by strávila jeho fotografováním apod.

Na druhé straně, do tohoto projektu již bylo investováno relativně hodně finančních prostředků, takže bude-li skutečně uložen k ledu, NASA z toho jistě radost mít nebude.

Diskuze (10) Další článek: Poslední větší aktualizace před Venturou. Apple opravil nepříjemné díry v macOS Monterey