NASA nabízí soukromým společnostem až 400 milionů dolarů na vývoj vesmírných stanic

NASA minulý týden oznámila program Commercial LEO Destinations (CLD), v rámci nějž nabízí komerčním společnostem až 400 milionů dolarů na vývoj vesmírných stanic určených pro provoz na nízké oběžné dráze Země. Upozornil na to server televize CNBS.

Výše zmíněnou částku si podle dostupných informací rozdělí čtyři vybrané firmy a to v posledním čtvrtletí letošního roku.

Impulzem pro tento projekt se stalo především stáří Mezinárodní vesmírné stanice (ISS). Ta funguje již více než 22 let a dříve či později bude muset „odejít do důchodu“.

Nic netrvá věčně...

„ISS je úžasný systém, ale naneštěstí nebude trvat věčně. Kdykoliv může dojít k neopravitelné anomálii,“ konstatoval Phil McAlister z NASA na nedávném briefingu.

Dalším důvodem, proč se jmenovaná agentura rozhodla CLD vytvořit, je úspěch programů Commercial Cargo a Commercial Crew, v rámci nichž soukromé subjekty jako SpaceX dopravují na ISS náklad i astronauty. Díky tomu se na LEO dostalo více lidí a NASA ušetřila peníze.

"Přivedením soukromého sektoru do těchto sekcí a do těchto oblastí, jako jsou dodavatelé a uživatelé, zvětšujete bank a máte více lidí na nízké oběžné dráze Země,“ vysvětlil McAlister.

Diskuze (6) Další článek: Týden Živě: Nové mapy od Googlu a internetové dražby bizarních NFT