Video | Mezinárodní vesmírná stanice | NASA

NASA natočila první 8K video přímo z ISS. Použila novou kameru RED Helium

NASA už na ISS nějakou dobu používala 4K kamery, díky kterým si bylo možné prohlédnout opravdu nádherné detailní záběry toho, jak to uvnitř vypadá. Na záběry mimo ISS rovněž ve vysokém rozlišení 4K se můžete podívat i ve starším přehledném článku.

Tentokrát ale NASA oznámila upgrade a představila první 8K video, které má rozlišení 8 192 × 4 320 pixelů a bylo natočeno pomocí nové kamery Helium 8K od společnost RED. Na youtube je sice k dispozici pouze zkomprimované a zmenšené video, originál v 8K si ale můžete stáhnout přímo ze stránek NASA. Jen upozornění – tříminutové video má 3,1 GB.

Na videu si můžete prohlédnout sekvenování DNA (BEST), analýzu dynamických sil v usazeninách (BCAT-CS), porovnávání genetických rozdílu v rostlinách vypěstovaných ve vesmíru (Plant Habitat-1), analýzu vodních trysek pro zlepšení spalovacích procesů v motorech (Atomization) a jednotlivé části ISS jako je Canadarm2, JEM Airlock, Life Support Rack, Plant Habitat nebo MELF.

Diskuze (4) Další článek: Obří větrné farmy by mohly oslabovat hurikány

Témata článku: Technologie, Video, YouTube, Mezinárodní vesmírná stanice, Kamera, NASA, 8K, NATO, Red, Porovnávání, Vid, Rozlišení, Nová kamera, Tříminutové video, Vysoké rozlišení, AI Life, Best, ISS, Kamery levně na Mall.cz

Porovnání deseti cloudových disků: kam a za kolik uložit 100 GB, 1 TB a 10 TB dat?

** Zjistili jsme, kam do cloudu nejvýhodněji uložíte data ** Vytvořili jsme žebříček cen deseti cloudových úložišť ** Ceny se liší - často i velice výrazně!

Epic chce rozbít monopol Play Storu a App Storu. Nastražil trik s hrou Fortnite a žaluje Google i Apple