NASA nečekaně pozastavila vývoj lunárního roveru pro misi Resource Prospector

Jen několik měsíců poté, co americký prezident Donald Trump rozhodl, že NASA poletí na Měsíc, na Mars a možná ještě dál, byl pozastaven vývoj lunárního roveru pro misi Resource Prospector. Členům realizačního týmu prý bylo sděleno, že tento projekt mají ukončit během nadcházejícího měsíce.

„Jsem trochu šokován,“ komentoval to planetární vědec Clive Neal z University of Notre Dame a dodal, že důvody tohoto rozhodnutí mu nejsou známy.

Resource Prospector byla koncipována za účelem prozkoumání jednoho z měsíčních pólů. Rover se měl zaměřit především na pátrání po látkách jako je vodík, kyslík a voda, které by mohly značně usnadnit život budoucím badatelům a kolonistům.

Zrušení inkriminované mise proto znepokojilo celou řadu odborníků, kteří vyzvali k jejímu obnovení. „Naše komunita na tuto akci pohlíží s nedůvěrou a zděšením,“ uvedli členové Lunar Exploration Analysis Group v otevřeném dopise adresovaném novému administrátorovi NASA, Jimovi Bridenstineovi.

Prototyp roveru byl v roce 2015 testován v terénu a během následujícího roku prošel vakuovými i termálními zkouškami. NASA však celý projekt nedávno přesunula do Science Mission Directorate, kde se na průzkumných robotických misích obvykle nepracuje.

Nezbývá než doufat, že celá záležitost bude ještě přehodnocena a rover vyrazí na cestu k naší přirozené družici podle původního plánu, tedy v roce 2022. Autoři výše zmíněného dopisu jsou přesvědčeni o tom, že by to mj. demonstrovalo schopnost NASA reagovat na změny ve vesmírné politice a připravilo půdu pro komerční aktivity na Měsíci.

Diskuze (1) Další článek: Svobodný internet slaví 25 let. Snad se jich ještě mnoho dočká

Témata článku: Technika, Vesmír, NASA, Výzkum, Mars, Měsíc, Donald Trump, Lunární rover, Bridenstine, Batmobil, Přirozená družice, Notre-Dame, Mise, Měsíční pól, Americký prezident, Jim Bridenstine, Původní plán, Planetární vědec, Reso, Lunar, Vývoj, Pátrání, Notre Dame, Celá řada, Rover

TCL kvůli Samsungu odpískalo své véčko. V dohledné době od něj žádnou skládačku neuvidíme

** TCL v dohledné době nepředstaví žádný skládací telefon ** Vývoj na véčku byl ukončen, protože jeho cena byla stále vysoká ** TCL chce do dvou let prorazit s tenkým véčkem s atraktivnější cenovkou

PrototypVéčko
16 míst na mapách Googlu a Microsoftu, které nesmíte vidět. Nahradily je čtverečky a mlha

** Internet se roky bavil umělé rozčtverečkovanými místy v mapách ** Postupně jich ale ubývá, nebo se jedná o běžné chyby ** Výjimkou je Evropa. Tady čtverečkujeme až až

Čerstvé záběry ze Saints Row vás zvou do pestrobarevného Santo Ileso

Deep Silver a Volition nás lákají na návrat ke gangsterským kořenům pouličních gangů.

VideoAkce