NASA nečekaně pozastavila vývoj lunárního roveru pro misi Resource Prospector

Jen několik měsíců poté, co americký prezident Donald Trump rozhodl, že NASA poletí na Měsíc, na Mars a možná ještě dál, byl pozastaven vývoj lunárního roveru pro misi Resource Prospector. Členům realizačního týmu prý bylo sděleno, že tento projekt mají ukončit během nadcházejícího měsíce.

„Jsem trochu šokován,“ komentoval to planetární vědec Clive Neal z University of Notre Dame a dodal, že důvody tohoto rozhodnutí mu nejsou známy.

Resource Prospector byla koncipována za účelem prozkoumání jednoho z měsíčních pólů. Rover se měl zaměřit především na pátrání po látkách jako je vodík, kyslík a voda, které by mohly značně usnadnit život budoucím badatelům a kolonistům.

Zrušení inkriminované mise proto znepokojilo celou řadu odborníků, kteří vyzvali k jejímu obnovení. „Naše komunita na tuto akci pohlíží s nedůvěrou a zděšením,“ uvedli členové Lunar Exploration Analysis Group v otevřeném dopise adresovaném novému administrátorovi NASA, Jimovi Bridenstineovi.

Prototyp roveru byl v roce 2015 testován v terénu a během následujícího roku prošel vakuovými i termálními zkouškami. NASA však celý projekt nedávno přesunula do Science Mission Directorate, kde se na průzkumných robotických misích obvykle nepracuje.

Nezbývá než doufat, že celá záležitost bude ještě přehodnocena a rover vyrazí na cestu k naší přirozené družici podle původního plánu, tedy v roce 2022. Autoři výše zmíněného dopisu jsou přesvědčeni o tom, že by to mj. demonstrovalo schopnost NASA reagovat na změny ve vesmírné politice a připravilo půdu pro komerční aktivity na Měsíci.

Diskuze (1) Další článek: Svobodný internet slaví 25 let. Snad se jich ještě mnoho dočká

Témata článku: Vesmír, Technika, Výzkum, NASA, Mars, Měsíc, Donald Trump, Luna, Jim Bridenstine, Původní plán, Celá řada, Pátrání, Realizační tým, Batmobil, Vývoj, Notre Dame, Následující rok, Reso, Přirozená družice, Lunar Rover, Lunární rover, Bridenstine, Lunar, Americký prezident, Rover

Wear OS 2 pomalu zavírá krám. Po resetu nefungují poznámky ani Google Mapy, a brzy bude hůř

** Google připravil novou verzi aplikací Google Map a Google Keep ** Pokud si resetujete Wear OS 2 hodinky, už je nesputíte ** Je to jen čirá náhoda, nebo taktika, jak vás přimět k upgradu?

Google MapyWear OS