NASA nestihne vyrobit skafandry pro přistání na Měsíci. Elon Musk se hlásí…

NASA nestihne připravit skafandry potřebné pro přistání na Měsíci v roce 2024. Alespoň to plyne z nového auditu Office of Inspector General.

„Vzhledem k těmto očekávaným zpožděním ve vývoji skafandrů není přistání na Měsíci koncem roku 2024, jak NASA aktuálně plánuje, proveditelné,“ uvádí se mj. v dotyčném doumentu.

Hlavní problém spočívá v tom, že náklady na vývoj prudce rostou – do roku 2025 by prý mohly činit více než miliardu dolarů. Situaci navíc zkomplikovala také pandemie nemoci COVID-19.

Zachrání situaci SpaceX?

Na toto pesimistické zjištění zareagoval i Elon Musk, který na Twitteru uvedl, že v případě nutnosti by mohla pomoct jeho SpaceX.

A zdá se, že NASA skutečně nezbude nic jiného než služeb vybraných soukromých společností využít. Již v červnu ostatně zveřejnila návrh žádosti o nabídku (request for proposal, RFP).

V něm potenciální zájemce o spolupráci vyzývá, aby předložili své koncepty „komerčně postavených skafandrů a podpůrných služeb pro výstupy do vesmíru na Mezinárodní vesmírná stanici“.

Titulní ilustrační foto: NASA Kennedy, CC BY-NC-ND 2.0

Diskuze (45) Další článek: Twitter v novém kabátku přináší vlastní font, kontrastnější tlačítka a méně vizuálního nepořádku

Témata článku: SpaceX, NASA, Artemis, Twitter, Elon Musk, Měsíc, Skafandry, Služba, CC BY-NC-ND, Nemoc, Dolar, Skafandr, Přistání, NASA Kennedy, Pandemie, HLA

Kolik hodin denně používáte telefon a jak to změřit? Možná budete hodně překvapeni...

** S nástupem koronaviru se zvýšila i doba používání telefonů ** Po dvou letech se lidé vrací do normálu, ale mobilní svět nikoliv ** Víte, kolik hodin používáte telefon každý den?

ZdravíStatistikaSmartphony