NASA | SLS

NASA oficiálně zahájila sestavování rakety Space Launch System

NASA oficiálně zahájila sestavování rakety Space Launch System (SLS). To bude probíhat v Kennedyho vesmírném středisku na Floridě.

Půjde-li vše dobře, historický první let se uskuteční někdy v průběhu příštího roku. A za dalších několik let na palubě SLS v rámci mise Artemis vyrazí lidé na Měsíc...

Raketa bude sestavována na mobilní odpalovací plošině s věží o výšce cca 115 metrů, která se koncem října vrátila z rampy LC-39B do haly VAB. Inženýři prý začnou montáží mohutných boosterů, tedy pomocných vzletových stupňů.

„Nasazení prvního kusu rakety SLS na mobilní odpalovací plošinu představuje významný milník pro program Artemis,“ uvedl Andrew Shroble ze společnosti Jacobs Engineering Group, která se na tomto projektu podílí.

Připomeňme, že firma Northrop Grumman nedávno v Utahu provedla úspěšný test výše zmíněného boosteru. Podle oficiální dokumentace jde o „největší raketový motor na tuhé palivo, jaký byl kdy vyroben k letu“.

Zážeh byl tak silný, že zapálil vegetaci na okolních kopcích. „Z našeho pohledu to vypadá, že všechno šlo skvěle,“ konstatoval komentátor NASA TV během živého přenosu akce.

Diskuze (5) Další článek: Moneta Monety Bank chystá nové internetové bankovnictví. Už nebude závislé na SMS

Témata článku: Technika, NASA, Artemis, Kosmonautika, Raketa, Měsíc, SLS, Sestavování, Vegeta, Florida, Plošina, NASA TV, Utah, Northrop Grumman, Space Launch Systém, Kennedy

Nová varianta koronaviru SARS-CoV-2 odhalená ve Francii má ještě více mutací než omikron

** Ve Francii odhalili novou variantu koronaviru SARS-CoV-2 ** Byla označena B.1.640.2 a zatím nemá žádné jméno ** Dle vědců má celkem 46 mutací v „atypické kombinaci“

SARS-CoV-2Mutace
Pitva Samsungu Galaxy Z Fold2. Vnitřnosti ohebného telefonu, to je technologický koncert

Skládací telefony jsou stále docela nové a drahé, takže se nepoštěstí narazit na kus k popravě každý den. Tento má zničený vnitřní displej, ale jinak je funkční. Tak se pojďme podívat, jak to Samsung uvnitř vyřešil.

Ohebný displejSamsungPitva
Zlatý řez ve fotografii

Mezi základní kameny fotografické techniky patří kompozice. Obdélníkový tvar fotografie umožňuje různé umístění fotografovaného předmětu ve scéně.

Tomáš Slavíček