NASA | SLS

NASA oficiálně zahájila sestavování rakety Space Launch System

NASA oficiálně zahájila sestavování rakety Space Launch System (SLS). To bude probíhat v Kennedyho vesmírném středisku na Floridě.

Půjde-li vše dobře, historický první let se uskuteční někdy v průběhu příštího roku. A za dalších několik let na palubě SLS v rámci mise Artemis vyrazí lidé na Měsíc...

Raketa bude sestavována na mobilní odpalovací plošině s věží o výšce cca 115 metrů, která se koncem října vrátila z rampy LC-39B do haly VAB. Inženýři prý začnou montáží mohutných boosterů, tedy pomocných vzletových stupňů.

„Nasazení prvního kusu rakety SLS na mobilní odpalovací plošinu představuje významný milník pro program Artemis,“ uvedl Andrew Shroble ze společnosti Jacobs Engineering Group, která se na tomto projektu podílí.

Připomeňme, že firma Northrop Grumman nedávno v Utahu provedla úspěšný test výše zmíněného boosteru. Podle oficiální dokumentace jde o „největší raketový motor na tuhé palivo, jaký byl kdy vyroben k letu“.

Zážeh byl tak silný, že zapálil vegetaci na okolních kopcích. „Z našeho pohledu to vypadá, že všechno šlo skvěle,“ konstatoval komentátor NASA TV během živého přenosu akce.

Artemis je kosmický program NASA, jehož úkolem je obnovit lety člověka na Měsíc. Na oběžné dráze Měsíce bude vybudována stanice Gateway. Posádku ke stanici bude dopravovat kosmická loď Orion, vynesená raketou SLS. Na povrch Měsíce dopraví astronauty modul HLS.

Přidejte se k naší facebookové skupině Artemis Živě: Cesta na Měsíc.

Diskuze (5) Další článek: Moneta Monety Bank chystá nové internetové bankovnictví. Už nebude závislé na SMS