Vesmír | NASA | Asteroidy

NASA přejmenovala malý asteroid, k němuž hodlá vyslat sebevražednou misi

Jak jsme vás již informovali, NASA na příští rok připravuje tzv. Double Asteroid Redirection Test (DART), v rámci nějž má proběhnout srážka mezi speciální kosmickou lodí a vybraným vesmírným objektem. Na realizaci této mise se bude podílet i Muskova SpaceX.

Půjde-li všechno dobře, vědci budou moct získané informace využít k určení efektivity techniky kinetického nárazu coby strategie vychylování asteroidů z jejich kurzů.

Oním vesmírným objektem je Didymos B, známý také jako „Didymoon“ – menší ze dvou těles tvořících binární asteroid Didymos. Přesněji řečeno byl. NASA totiž nyní dospěla k závěru, že dosavadní název není dostatečně atraktivní a tak Didymos B přejmenovala na Dimorphos.

Poté, co dojde ke kolizi (pravděpodobně v říjnu 2022), Evropská kosmická agentura zahájí navazující misi Hera. Jejím cílem bude monitorovat novou dráhu Dimorphosu kolem Didymosu.

Podle ExtremeTech se tak ale nestane dříve než v roce 2024. To znamená, že na výsledky si budeme muset počkat několik let.

Diskuze (4) Další článek: Heureka chce po Googlu téměř 400 milionů korun. Podává žalobu proti zneužití dominantního postavení