NASA přejmenovala malý asteroid, k němuž hodlá vyslat sebevražednou misi

Jak jsme vás již informovali, NASA na příští rok připravuje tzv. Double Asteroid Redirection Test (DART), v rámci nějž má proběhnout srážka mezi speciální kosmickou lodí a vybraným vesmírným objektem. Na realizaci této mise se bude podílet i Muskova SpaceX.

Půjde-li všechno dobře, vědci budou moct získané informace využít k určení efektivity techniky kinetického nárazu coby strategie vychylování asteroidů z jejich kurzů.

Oním vesmírným objektem je Didymos B, známý také jako „Didymoon“ – menší ze dvou těles tvořících binární asteroid Didymos. Přesněji řečeno byl. NASA totiž nyní dospěla k závěru, že dosavadní název není dostatečně atraktivní a tak Didymos B přejmenovala na Dimorphos.

Poté, co dojde ke kolizi (pravděpodobně v říjnu 2022), Evropská kosmická agentura zahájí navazující misi Hera. Jejím cílem bude monitorovat novou dráhu Dimorphosu kolem Didymosu.

Podle ExtremeTech se tak ale nestane dříve než v roce 2024. To znamená, že na výsledky si budeme muset počkat několik let.

Diskuze (4) Další článek: Heureka chce po Googlu téměř 400 milionů korun. Podává žalobu proti zneužití dominantního postavení

Témata článku: Vesmír, SpaceX, Bezpečnost, Výzkum, NASA, ESA, Asteroidy, ASTER, Origin Space, Mise, Sebevražedná mise, Vesmírný objekt, DART, Hero, Asteroid, Hera

Zlatý řez ve fotografii

Mezi základní kameny fotografické techniky patří kompozice. Obdélníkový tvar fotografie umožňuje různé umístění fotografovaného předmětu ve scéně.

Tomáš Slavíček